Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Ja men enbart på cmore hd, inte de vanliga. Vet du om de jobbar på att fixa det?

Vet att Det kom en update till 254 igår och en update till 256 är skickad till återförsäljare på test. Vet inte om den uppdateringen kommer hjälpa textningen eller ej.
2017-02-21, 21:07
Medlem
Går det att komma in på Rapidiptv's forum på något sätt?
2017-02-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Någon här som kör Camdserver genom MAC (url länk) på SmartIPTV appen? Kanalerna är i en enda kategori kallad för "channels" och då är det exakt 4123 kanaler i en och samma lista.

Man kan lägga till ännu en lista, kallad för "favoriter" på själva appen, men även den börjar fyllas på ordentligt nu (har 400 kanaler på den listan) och man kan endast ha en favoritlista tråkigt nog. Kontaktade först Smart IPTV utvecklarna och de hade inga planer på att lägga till så att man kunde ha mer än en favoritlista. Jaha, fan vad surt tänkte jag och vände mig till Camdservers kundtjänst istället, fick till svar där att man inte känner till appen och att man har kategoriserat kanalerna endast på MAG och Enigma.

Riktigt synd detta. Är annars helnöjd med tjänsten men detta är en stor nackdel för mig. Någon som har tips på vad man kan göra så att jag kan lägga in mina kanaler i kategorier? Tacksam för svar.

Jag kan tipsa om en sida som jag använder som heter https://xtream-editor.ch/ där kan man redigera sin kanallista och får sedan en ny länk i retur som man kan använda i tv appen
2017-02-21, 22:35
Medlem
Jag har problem med Viasat Sport Premium, det är den enda kanalen som buffrar för mig.

Buffrar var 10 sekund, otroligt jobbigt.
Har ni liknande problem eller möjligtvis vet hur man löser det?

Jag kör med RapidIPTV
2017-02-21, 23:14
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaman92
Jag kan tipsa om en sida som jag använder som heter https://xtream-editor.ch/ där kan man redigera sin kanallista och får sedan en ny länk i retur som man kan använda i tv appen

Stort tack. Ska utforska detta!
2017-02-21, 23:15
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppish
Jag har problem med Viasat Sport Premium, det är den enda kanalen som buffrar för mig.

Buffrar var 10 sekund, otroligt jobbigt.
Har ni liknande problem eller möjligtvis vet hur man löser det?

Jag kör med RapidIPTV

Nu har jag inte Rapid längre, men när jag körde det för ett tag sedan hade den en tendens att buffra en del under Champions League kvällar. Jag skulle gissa på att det handlar om överbelastning.
2017-02-22, 01:06
Medlem
gollys avatar
Jag tittade snabbt igenom min app store på min Philips TV men kunde inte finna Smart IPTV appen. Är det så att den inte stöds av alla varumärken? Vilka märken Hr stöd för den i så fall?
2017-02-22, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
jag håller med, men ärligt talat så tycker jag Viasat HD kanalerna som ligger på 720p ser tillräckligt bra ut för iaf fotboll osv, kör på en 60" TV. filmer o så kollar jag ändå via datorn, sen får man också se det för vad man betalar... små pengar för det man får... annars har man ju alternativet att betala ännu mer per månad för lite högre bitrate med samma upplösning om man vill det.

Det stämmer! Inte alls mycket pengar. Men känner du till någon leverantör som är något dyrare men som har en högre bitrate?
2017-02-22, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golly
Jag tittade snabbt igenom min app store på min Philips TV men kunde inte finna Smart IPTV appen. Är det så att den inte stöds av alla varumärken? Vilka märken Hr stöd för den i så fall?

Vad jag kunnat läsa mig till är det endast LG & Samsung som har stöd för appen via tvn.
Dock ska man väl kunna se via mobil/surfplatta om jag förstått det hela rätt!
2017-02-22, 10:45
Medlem
Magnums avatar
Testade detta alternativ i ett dygn. Det kostar 60 dollar för ett helt år vilket innebär halva priset jämfört med vissa andra tjänster.
Funkade bra i mobilen men bör även funka på androidbox. SVT 1 och 2 saknades dock men de flesta andra verkar finnas med.

Spola fram till 3:25 för skandinaviska kanaler.
https://www.youtube.com/watch?v=bsZF7pGnZxk
2017-02-22, 10:47
Medlem
Här ett abonnemang med "mag250"box från alie. Här fått hem en ny androidbox, kan jag använda macadressen på något sätt för att kunna ha det i androidboxen eller måste jag skaffa ett nytt abonnemang? Hade ändå tänkt köpa ett från raid eller camdserver om det fungerar nu efter strulet dom haft.
2017-02-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presa-C
Här ett abonnemang med "mag250"box från alie. Här fått hem en ny androidbox, kan jag använda macadressen på något sätt för att kunna ha det i androidboxen eller måste jag skaffa ett nytt abonnemang? Hade ändå tänkt köpa ett från raid eller camdserver om det fungerar nu efter strulet dom haft.

nytt abonnemang som gäller då Android box kör m3u fil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in