Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-25, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
EPG finns nu till de flesta svenska kanaler via m3u hos Camdserver.

Låter suveränt. Vad behöver man göra för att få igång det?
2017-02-25, 10:10
Medlem
Resanhems avatar
Finns det boxar som är bra att köpa i svensk butik? Isf var?
2017-02-25, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Finns det boxar som är bra att köpa i svensk butik? Isf var?

men snälla nån... sök i trådjävulen alternativt på google... hur svårt kan det va?
2017-02-25, 13:13
Medlem
ockelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qweqer
men snälla nån... sök i trådjävulen alternativt på google... hur svårt kan det va?

Andas
2017-02-25, 15:31
Medlem
Helt noll koll på detta Men tänkte testa ett provkonto. Har fått länken nu, men i vilket program ska jag öppna den? Valde provkonto för PC eftersom det är det enda jag har. Gå inte bananas nu för en newbie fråga.
2017-02-25, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4thqtd
Ja, ProgDB den bästa jag provat, riktigt snabb och stödjer dessutom undertexter om man vill ha det.

Håller med om att den är bäst, men syncar undertexter perfekt för dej på kanaler man själv väljer texten på? kommer väldigt efter/för snabbt för mig, tex animal planet/cmore series mm.. jag har rapid/iptvking
2017-02-25, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollungen
Helt noll koll på detta Men tänkte testa ett provkonto. Har fått länken nu, men i vilket program ska jag öppna den? Valde provkonto för PC eftersom det är det enda jag har. Gå inte bananas nu för en newbie fråga.

Öppna den i VLC
2017-02-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollungen

Du kanske ska läsa på respektive sida där du begärt ett provkonto?
2017-02-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.32
Öppna den i VLC
Okej tack. Försökte med det först men inget fungerade. Provade igen och nu så
2017-02-25, 16:38
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
Håller med om att den är bäst, men syncar undertexter perfekt för dej på kanaler man själv väljer texten på? kommer väldigt efter/för snabbt för mig, tex animal planet/cmore series mm.. jag har rapid/iptvking

Samma problem här med osynk, som vanligt vlc som funkar bäst då det gäller texter osv.

Vlc fungerar bättre så kör vidare på det
2017-02-25, 16:40
Medlem
wagisbloms avatar
Vadå man kan väl ha boxen som en tv med dosa som en riktig TV box med kanaler så de blir samma känsla? har beställt en så kommer på måndag därfö jag undra här, googlar runt massa nu och ser vad folk säger om dem hära
2017-02-25, 20:01
Medlem
JagVanns avatar
Hjälp mig någon som vet eller redan gjort detta.

Vill ha EPG till camdserver, har klurat ut att jag bör ta min tv lista som jag sparat ned, sen ta bort allt som inte har NOR i namnet, då får man alla nordiska kanaler, sen tänkte jag editera denna lista och klippa in från denna länk:

http://xmltv.tvsajten.com/xmltv/channels.xml.gz

Hur skall då listan se ut för att fungera? Borde se ut som så här ungefär:

http://adress som finns i min lista (tänker inte skriva den här av förståeliga skäl)
#EXTINF:0,NOR: Svt1
<channel id="svt1.svt.se">
<display-name lang="sv">SVT 1</display-name>
<base-url>http://xmltv.tvsajten.com/xmltv/</base-url>
</channel>

Någon som är bra på detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in