Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Var lite skeptisk i början till detta men tänkte vad fan har ju inget att förlora så testade en trial på 24h på Samsung appen. Fick koden någon minut att jag registrerat mig på IPTV King.
Först var det väldigt segt av någon anledning, men efter att ha bläddrat en massa kanaler i någon timma och utforskat det hela så började kanalerna alltmer bli smidigare och rulla på felfritt utan några som helst problem eller liknande.
Blir att köra testperioden ut imorgon för att sedan köpa ett abonnemang, vad rekommenderar ni i tråden? Ska man köra på 1 år direkt eller ett halvår? Tänkte mer på att det kanske kan stängas ner när som helst eller är det safe med 1 år? Tacksam för svar!
Det verkar ju ha fungerat bra hittills, absolut inte sämre än de riktiga leverantörerna. Det jag funderar på är risken att åka dit. Men den känns ju inte så stor.
Men ta ett halvår först då. Tecknar du det nu så löper det väl ut i mitten på juni, och då är det ju sommar. Så kan du ju teckna nytt till hösten sen om du var nöjd. Sen kan du ju fundera på om du vill köra vidare med samma lösning, om du tycker att appen funkar eller om du tycker det är buggigt och vill köra på MAG eller KODI istället.
De enda som verkar få bekymmer är de som har Bahnhof, p g a att de packar filer annorlunda har jag fattat det som. Men detta verkar inte gälla alla Bahnhof, men om det är ett bekymmer så borde väl det märkas under provperioden. Annars får man väl byta internetleverantör.
Sen ska man ju ha klart för sig att det kan släckas när som helst egentligen, men då beror det nog på att de som driver det lessnat. Men det är ju inga jättepengar. Men så länge de fortsätter sälja och få in pengar lär det nog fortgå. Vad det gäller leveranssäkerhet så tycker jag de funkar betydligt bättre än Comhem och deras förbaskade TIVO skit som alltid hade en del svarta kanaler plus att det hängde sig stup i ett. Då har detta funkat klockrent. En o annan lagg, men det är inte mycket. Sen ligger vissa kanaler på fel plats och subs finns inte alltid. Men för mig är det inget bekymmer.
EDIT:
Det roligaste av alltihop när det gäller detta är att jag tidigare haft flera olika riktiga leverantörer under åren. Alla, Telia, AllTele, ComHem och nån mer, har kapitalt misslyckats att leverera det jag betalat för och jag har fått häva alla avtal i förtid, under bindningstid, p g a detta. I vissa fall m h a telekområdgivarna. Och så nu kör man pirat-tv via Azerbajdzjan och det funkar i princip perfekt! Aldrig nåt strul!