2017-04-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Förstår inte varför ingen pratar om http://king-iptv.net/ hade dom tidigare, men har slutat med IPTV.
De är ju dyra. Kanalmässigt vet jag inte om de skiljer sig från rapid/camdserver?
2017-04-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillefresh
Hur funkar Miboxen för övrigt? Är 3an den senaste? Har varit lite sugen på en sådan men var lite skeptisk till endast trådlöst.

Funkar super faktiskt, kör 5ghz och den sväljer allt jag testat:
720p, 1080P . Rapidiptv, Netflix, div Play appat.
Allt utan minsta lagg
2017-04-12, 19:59
Medlem
NickLidstroms avatar
Camdserver bytte DNS för typ 1½ vecka sen vad gäller cccam, antar det påverkar IPTV också. Det är sen dess allting för mig har börjat lagga, även om camdserver inte var bra innan men så här dåligt var det inte. Upplever ni samma?
2017-04-12, 20:06
Medlem
Citat:
Camdserver bytte DNS för typ 1½ vecka sen vad gäller cccam, antar det påverkar IPTV också. Det är sen dess allting för mig har börjat lagga, även om camdserver inte var bra innan men så här dåligt var det inte. Upplever ni samma?

Där sa du något.
Sedan dess så buffrar ju "vanliga" kanalerna hela tiden, vilket det inte gjort lika mycket tidigare.
Då var det mest nertid på kanalerna, men de buffrade inte lika mycket. Nu går det ju knappt att kolla vissa kvällar.
2017-04-12, 20:31
Medlem
Tyckte det fungerade mycket bra innan visst lite smålagg här och där men det får man ta

Nu är det ju katastrof, kan nog stämma med bytet an DNS är typ 1 vecka det strulat för mig

Citat:
2017-04-12, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Den har svensk text men du måste ha en box eller mjukvara som stöder texttv textning.

Min box stöder undertext, kan ställa in svensk text på andra kanalerna. Men inte just national geographic.

Nu såg jag i reklamen att de va undertext, men inte i programmet. De borde ju va svensk text för den heter ju national geographic HD SE..
Senast redigerad av perelk 2017-04-12 kl. 20:53.
2017-04-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Min box stöder undertext, kan ställa in svensk text på andra kanalerna. Men inte just national geographic.

Nu såg jag i reklamen att de va undertext, men inte i programmet. De borde ju va svensk text för den heter ju national geographic HD SE..
Finns 2 typer av textning och det är DVB textning och texttv textning.
Många IPTV boxar och t.ex. Kodi har problemet att enbart DVB textning stöds.
Kollade just här och jag har svensk text på den kanalen du nämner.
Dom flesta HD kanaler kör med DVB textning och dom funkar antagligen för dig men det finns ett par undantag bland HD kanalerna där dom kör texttv textning och National Geographics är ett exempel på det.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-04-12 kl. 21:18.
2017-04-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.32
Tyckte det fungerade mycket bra innan visst lite smålagg här och där men det får man ta

Nu är det ju katastrof, kan nog stämma med bytet an DNS är typ 1 vecka det strulat för mig
DNS har absolut inget med problemet att göra.
Det enda DNS gör är slå upp ett namn till en IP adress.
2017-04-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
DNS har absolut inget med problemet att göra.
Det enda DNS gör är slå upp ett namn till en IP adress.

Ok, så då är det alltså inte det felet utan helt enkelt att det är överbelastade. Tyvärr får man inget svar från supporten heller. Skulle va trevligt om de åtminstone kunde erkänna att det är en del problem nu, och de planerar att uppgradera.
2017-04-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Jag hittade denna https://www.youtube.com/watch?v=9GmNx2O0odY
Första tipset låter som mitt problem, har dock inte hunnit testa än...

tack för denna!
nu funkar inga kanaler för mig!
2017-04-12, 22:40
Medlem
Jag tycker camdserver är hur bra som helst jag använder mag 254 ock alla svenska kanaler har text vilket inte andra leverantörer har. Ock när det gäller championleag matcher så funkar alltid matcherna perfekt i någon kanal, idag har jag sett bayern-real på danska tv3+ inte ett hack eller frys.jag har snart haft camdserver i ett år ock är mer än nöjd
2017-04-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flax59
Jag tycker camdserver är hur bra som helst jag använder mag 254 ock alla svenska kanaler har text vilket inte andra leverantörer har. Ock när det gäller championleag matcher så funkar alltid matcherna perfekt i någon kanal, idag har jag sett bayern-real på danska tv3+ inte ett hack eller frys.jag har snart haft camdserver i ett år ock är mer än nöjd

Håller med fast jag kör via kodi!
om tex viasat premium skulle lagga lite på en premier league match så finns det massa andra kanaler som visar matchen i hd. stort plus är att man slipper se och höra Bojan Djordjic

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in