2017-06-03, 11:48
Medlem
Någon som lyckats få till EPG till Kodi?

Vad ska länken innehålla man klistrar in i PVR-add-on:en?
Senast redigerad av niaggol 2017-06-03 kl. 11:59.
2017-06-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niaggol
Någon som lyckats få till EPG till Kodi?

Vad ska länken innehålla man klistrar in i PVR-add-on:en?
Hittad till slut en som funka. Problemet var att jag bara hittade epgs som var nerpackade i .gz. något kodi inte klarar läsa. Hittade till slut en uppackad.

http://estiptv.site/epg/SCAND_guide.xml
2017-06-03, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niaggol
Hittad till slut en som funka. Problemet var att jag bara hittade epgs som var nerpackade i .gz. något kodi inte klarar läsa. Hittade till slut en uppackad.

http://estiptv.site/epg/SCAND_guide.xml
jo min klarar det, största problemet tycker jag är att tiderna inte stämmer hur man ens ställer in tiden så det gör epg rätt värdelöst.
2017-06-03, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kcabhsalfflashback
jo min klarar det, största problemet tycker jag är att tiderna inte stämmer hur man ens ställer in tiden så det gör epg rätt värdelöst.
Testa rensa cache efter du ändrat tiden eller lagt in annan xml fil då den behåller gammal EPG data annars.
2017-06-03, 21:11
Medlem
Någon som upplever extremt mycket buffering på viasat sport premium hd nu när uefa finalen är? Nästan osebart, och icke hd kanalen hackar som fan. Är detta vanligt? Att det inte fungerar vid eveneman man vill se, för att alla vill se det.

Använder rapidiptv, eller rättare sagt samma som alla ni som har client-portal länk.
2017-06-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lonka
http://king-iptv.net/?v=2fdcd16f0000
En fråga är detta nått att satsa på eller va säger ni jag kör iptv king nu men tycker det laggar o hackar som f...n
tack för svar

Kör med rapid så slipper du lagg
2017-06-04, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av es95pl
Min MAG256 har stöd för CEC. Det kom i en av de senaste firmware. Vet inte om det även kommit till 254an dock.

Allvar? Vilken version då? Jag lyckas inte hitta någon info om det. Jag mailade tillverkaren för 2-3 månader sen och då sa dom att ingen av boxarna klarade av CEC.

Har du testat det själv eller du läste det i en release note?

EDIT:
Lyckades hitta release noten nu och där står minsann Added CEC support.

Citat:
New in version 2.20.01-256

Player:
Added CEC support.

Hade gärna tagit lite input från dig om det är något som inte fungerar via CEC.
Kan jag skippa den medföljande fjärrkontrollen helt eller man måste ändå ha den till något?
Senast redigerad av k1piee 2017-06-04 kl. 06:59.
2017-06-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kcabhsalfflashback
Får det inte att bli riktig tid på windows 10. Testat ändra både delay och cache i kodi och systemtidszoner men blir fel.
På de androidenheter jag testat på fungerar det dock felfritt.
2017-06-04, 19:21
Medlem
Jag har 2 iptv abbonemang här hemma och bägge funkar bra.
1 är en billig Kina-box med Android där jag köpt abbonemang av en reseller på Rapid. Funkar kanon!
2 är en MAG254 köpt färdig med 12mån abbonemang (inte billigt). Funkar också kanon!
Min fråga är: hur tar jag reda på vem leverantören av kanaler är på MAG-boxen?
Som jag förstått är boxen låst till den leverantör jag köpt av och jag är tvingad att förnya där. Eftersom det är så dyrt så försöker jag ta mig runt det på nåt sätt....
Det är också intressant att veta vem som levererar kanalerna om det tex. är något problem som man vill veta mer om på något forum eller websida osv osv...
Hur många stora leverantörer av kanaler finns det egentligen? Känns lite som att det finns oändligt många som säljer iptv-abbonemang men att i slutändan kommer ändå de flesta från samma ställe...
Mer eller mindre....?
2017-06-04, 19:27
Medlem
Kolla vad det är för portal adress i mag boxen , och googla den

Du ser den i boxen inre portal

Gå till Settings sedan System Settings
Gå till Servers
Tryck på Portals
Kolla Portal Name:
Portal URL:

Det denna som är intressant
Boxen är inte låst , det är bara att ändra portal adressen när man byter abb
Senast redigerad av swecoke 2017-06-04 kl. 19:30.
2017-06-04, 23:21
Medlem
ArischManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roob07
1 är en billig Kina-box med Android där jag köpt abbonemang av en reseller på Rapid. Funkar kanon!
vad för box? vilket abonnemang?
2017-06-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k1piee
Allvar? Vilken version då? Jag lyckas inte hitta någon info om det. Jag mailade tillverkaren för 2-3 månader sen och då sa dom att ingen av boxarna klarade av CEC.

Har du testat det själv eller du läste det i en release note?

EDIT:
Lyckades hitta release noten nu och där står minsann Added CEC support.

Hade gärna tagit lite input från dig om det är något som inte fungerar via CEC.
Kan jag skippa den medföljande fjärrkontrollen helt eller man måste ändå ha den till något?

Har inget abonnemang för närvarande så jag kan inte fullt ut testa det. Epg och volym fungerade vill jag minnas. Testade inte allt cec så seriöst ska jag erkänna. Misstänker att tv-märke kan spela in här också då standarden spretar en del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in