Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 05:31
Medlem
Lobengulas avatar
Helt ny på det här men fick tips att testa iptvking. De är väl återförsäljare men struntsamma. Jag testade på ett gratis 24h abb och det fungerade klockrent. Nu tecknade jag mig på 3 mån för en mer utförlig utvärdering.

Jag kör Kodi på min PC som streamar det till min tv via hdmi. Jag ska nog köpa en mag eller iptv-box då jag inte vill vara beroende av datorn.

Kanalutbudet är helt fantastiskt och man blir mer eller mindre beroende av att utforska nya kanaler. Ja utav 5000 kanaler så är givetvis 4800 ointressanta eftersom det är fel språk och innehåll. Jag vill ha sport och det får man så det räcker. Jag gillar också US-kanaler.

So far så är jag helnöjd, på de flesta kanaler så är det mycket bra kvalitet. Det jag mest är bekymrad över är att det här globala tv-tittandet kommer förr eller senare att stoppas.
2017-08-20, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombthesystem
Kanske är heltrög fråga men men, kan man ha detta på datorn?
Yes går utmärkt - VLC player bör dock vara installerad. Enklast så. Be dem skicka en trial 24 tim och då blir det m3u fil. de skickar.
Box är andra bullar. Lite bättre .. men dyrare. Sen gäller det välja rätt leverantör-
Jag Började med dator och m3ufil - men det laggade på ordentligt. 2. Köpte box - bytte leverantör av playlist - och nu klockrent.
2017-08-20, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Helt ny på det här men fick tips att testa iptvking. De är väl återförsäljare men struntsamma.

So far så är jag helnöjd, på de flesta kanaler så är det mycket bra kvalitet. Det jag mest är bekymrad över är att det här globala tv-tittandet kommer förr eller senare att stoppas.

Varför sitta inomhus idag - när det kanske regnar på fredag`
2. Kingen kanske dyrare men tycks ha bra grejer. Blir nog tecknande idag.
2017-08-20, 07:32
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Gav det en chans och betalade en slant för Smoothstreams, men jävlar vad imponerade jag blev av dom! Proffsigt och stabilt, som det ska vara. Tillåter även multi-stream

Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Smoothstreams har ju även den här varianten
https://twitter.com/davelav5/status/898915163008618496

Vad har om för kanaler och pris?

Verkar som man måste regga direkt.
2017-08-20, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Varför sitta inomhus idag - när det kanske regnar på fredag`
2. Kingen kanske dyrare men tycks ha bra grejer. Blir nog tecknande idag.

Pm
2017-08-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Vad har om för kanaler och pris?

Verkar som man måste regga direkt.
Jag kör själv DEXTER då den har ett bra US/CAN utbud och många i 1080i/720p.
Men har kikat lite på smoothstreams med men dom är väl mer för sport medans kanske standardkanaler är lite sämre utbud vad jag förstått.
Nån får gärna lägga upp nån länk till kanallista med med ändrat username/password.
Vad jag också kan se är att du kan välja mellan olika servrar på smoothstreams ifall man har problem med en så kan man välja en annan.
Priset har jag för mig är $15/month men då har man multiconnections med.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-20 kl. 09:37.
2017-08-20, 10:05
Medlem
Jag hittar inget på camd's sida om testabonnemang i 24h, har dom inte det eller?
2017-08-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techeng
Jag hittar inget på camd's sida om testabonnemang i 24h, har dom inte det eller?

Dom har det. jag prova för 1 månad sen men maila dom bara så fixar dom nog det
2017-08-20, 11:59
Medlem
pedobear84s avatar
hur gör man sin egna playlist? och hur loggar man upp den på sin iptvbox
2017-08-20, 12:09
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Helt ny på det här men fick tips att testa iptvking. De är väl återförsäljare men struntsamma. Jag testade på ett gratis 24h abb och det fungerade klockrent. Nu tecknade jag mig på 3 mån för en mer utförlig utvärdering.

Jag kör Kodi på min PC som streamar det till min tv via hdmi. Jag ska nog köpa en mag eller iptv-box då jag inte vill vara beroende av datorn.

Kanalutbudet är helt fantastiskt och man blir mer eller mindre beroende av att utforska nya kanaler. Ja utav 5000 kanaler så är givetvis 4800 ointressanta eftersom det är fel språk och innehåll. Jag vill ha sport och det får man så det räcker. Jag gillar också US-kanaler.

Vad tycker du om deras utbud på Viasat? Ska köpa abb imorgon men velar mellan giant eller iptvking..
2017-08-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Vad tycker du om deras utbud på Viasat? Ska köpa abb imorgon men velar mellan giant eller iptvking..
Du får samma utbud och server med Giant (Server 1)
Länkarna är numera olika med den nya dashboarden men det pekar på exakt samma ställe då streamarna öppnas. Alla länkar som slutar på iptv.uno är Rapid server.
IPTVKing begränsar också möjligheten i sin dashboard att unblocka sitt IP och editera/lägga till MAC för Enigma2/MAG boxar bla som du kan göra hos Giant.
Man måste kontakta dom för att få det gjort och det tar ju bort en del av fördelarna med nya dashboarden att kunna hantera så mycket som möjligt själv.
Dessutom åtminstone för mig var allt aktiverat inom ett par minuter hos Giant medans jag ser folk i IPTVKing's forum som betalat och fått vänta länge innan det löst sig. Då man väl blivit aktiverad och fått tillgång till dashboarden så kan man förlänga och skapa nya lines där om man behöver flera.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-20 kl. 13:26.
2017-08-20, 13:46
Medlem
Är nybörjare på iptv så skulle behöva lite tips o råd.
Vad jag är ute efter är främst viasat och cmore i HD, även engelska kanaler är av intresse men är inget krav. Sportkanaler är inget krav.
Vad däremot är ganska viktigt är att de svenska kanalerna har text på alla kanaler.
Epg är ett stort plus om det finns, har läst lite om MAG254 att det skulle va en bra box eller har någon nått bättre förslag?
Jag ger hellre lite mer för en bra tjänst som har bra bild och lite strul med nertid.
Vill gärna ha förslag på bra tjänsteleverantör och en bra prisvärd box.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in