Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-17, 10:06
Medlem
FuriousRages avatar
Kan någon rekommendera en riktigt BRA box?
Dvs. den ska kunna hantera alla streamer utan att svettas.
inte Lagga i t.ex. menyer. starta snabbt (jag jämför med morsans tivo som tar 5 minuter att starta, och laggar och håller på).

Pris är väl ingen större problem om lådan är bra nog.
2017-09-17, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Kan någon rekommendera en riktigt BRA box?
Dvs. den ska kunna hantera alla streamer utan att svettas.
inte Lagga i t.ex. menyer. starta snabbt (jag jämför med morsans tivo som tar 5 minuter att starta, och laggar och håller på).

Pris är väl ingen större problem om lådan är bra nog.
Nvidia shield tv v2. Har e sådan. bytte från en äcklig china box =)
2017-09-17, 12:10
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Nvidia shield tv v2. Har e sådan. bytte från en äcklig china box =)

Är TV-modellen lika bra eller bättre än surfplattan? För jag har surfplattan i dagsläget.
2017-09-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artagnian
Har du koll på vad dom pratar om hos rapid med att vi inte kan komma åt uk kanaler under matchdagen?
I UK så blockerar alla stora ISP's IPTV och andra streamingsiter som sänder Premier League.
I Sverige har vi inte det problemet än men det kommer nog förr eller senare hit med.
2017-09-17, 21:34
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
I UK så blockerar alla stora ISP's IPTV och andra streamingsiter som sänder Premier League.
I Sverige har vi inte det problemet än men det kommer nog förr eller senare hit med.
Därför man kör VPN

Är oxå på jakt efter en bra box! Köpte denna i vintras https://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_471369.html och visst funkar den... Men jag skulle gärna ha nån snabbare och med ett bättre gränssnitt

Pris är inte så noga, ej heller om det är en kina-box lr ej.. Har funderat på att köpa en begagnad AppleTv v4, men är osäker på om det fungerar att köra iptv på de? Nån som har erfarenhet av den setupen?
2017-09-17, 21:44
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Därför man kör VPN

Är oxå på jakt efter en bra box! Köpte denna i vintras https://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_471369.html och visst funkar den... Men jag skulle gärna ha nån snabbare och med ett bättre gränssnitt

Pris är inte så noga, ej heller om det är en kina-box lr ej.. Har funderat på att köpa en begagnad AppleTv v4, men är osäker på om det fungerar att köra iptv på de? Nån som har erfarenhet av den setupen?

Du kan köra VPN hur mycket du vill men det hjälper inte om ISP blockar källan.

Vad gäller hårdvara så har jag själv en MAG256w2 som fungerar ypperligt, en kompis kör via appletv och är mycket nöjd.
2017-09-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Du kan köra VPN hur mycket du vill men det hjälper inte om ISP blockar källan.
Nej om du kopplar upp dig till en VPN så går uppkopplingen genom den och kommer åt sånt som din ISP blockerar.
2017-09-17, 22:42
Medlem
Finns det någon vpn som funkar med rapid som inte kostar skortan ?
Vet att man inte får ha vpn hos rapid , men visa säger det ska funka ändå ..
2017-09-17, 23:00
Medlem
Du behöver en VPN med Dedicated IP t.ex. torguard.

https://torguard.net/blog/dedicated-...g-a-static-ip/
2017-09-18, 12:53
Medlem
Försökte skaffa IP-TV men utan att lyckas. Fick ingen bekräftelse och nu är man svartlistad, hur gör man för att gå vidare. Ja, jag har mailat dom flera gånger utan att få svar!
2017-09-18, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boskobalaban
Försökte skaffa IP-TV men utan att lyckas. Fick ingen bekräftelse och nu är man svartlistad, hur gör man för att gå vidare. Ja, jag har mailat dom flera gånger utan att få svar!

mailat vem?
2017-09-18, 16:15
Medlem
Är det bara jag men är inte alla dessa kinaboxar och allt påhitt bara skräp? Har testat ett par "Wow det är android med superdupermycket minne och fyrkärnig cpu" Så kör man Kodi i den och skiten laggar röv.

Mag-boxarna och eventuell TVIP-boxarna måste väl vara dom som är bäst att köra på?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in