Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 18:21
Medlem
SZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Perfect player brukar funka bra. Men kör inte wifi, använd kabel!

inga fler tips? den fungerar bra men fan vilka dryga menyer, man vill ju att den sorterar efter alla länder/grupper så man inte har 5000+ i en lista. typ tar man sweden så ser man bara dom och vill man byta land så gör man bara det..så är det ju Smart IPTV
2017-10-22, 18:58
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swennerd
Beror nog på vem som svarar...jag tycker Camd har bäst bild på Viasat...GenIPTV har varit stabilt... Rapid har en kanallista som passar min MAGbox bäst...Kingen tycker jag var för ostabil...
IPTVKing är väl bara reseller för Rapid?
2017-10-22, 19:01
Medlem
mmm belv lite sugen på att testa. har samsung med smart, men då tv inte är den senaste så tänkte jag om det funkar eller inte:S

Så tänkte köpa 1månad för att se hur det funkar, tänkte köra geniptv men stötte redan på patrull:/

man ska välja device
M3U Line (kodi,VLC, android
STB Emulator (MAG)
Egigma2

vilken ska man välja för att få det funka på smart tv, mac adress å det har jag koll på

mvh
2017-10-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
IPTVKing är väl bara reseller för Rapid?

...ja folk säger så...vet inte själv hur det är egentligen...
2017-10-22, 19:16
Bannlyst
Tycker att alla dessa borde gå ihop och skapa ngt globalt med bara ett stort nätverk, Då skulle vi få alla de kanalerna som inte finns just nu, allt i HD, sorterat och fint samt att det skulle även bar amycket mer kanaler med mycket bättre service!

Är det ngn som vet hur man kan kolla på kanalerna utan KODi, dvs bara i VLC, för VLC stöder ju också MU3

Har aldrig fattat det här med kodi ändå? Blir det bättre kvailte eller vadå?
2017-10-22, 19:46
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Tycker att alla dessa borde gå ihop och skapa ngt globalt med bara ett stort nätverk, Då skulle vi få alla de kanalerna som inte finns just nu, allt i HD, sorterat och fint samt att det skulle även bar amycket mer kanaler med mycket bättre service!

Är det ngn som vet hur man kan kolla på kanalerna utan KODi, dvs bara i VLC, för VLC stöder ju också MU3

Har aldrig fattat det här med kodi ändå? Blir det bättre kvailte eller vadå?
Ja, du kan köra M3U-filen genom VLC.

Kodi är ju mer än bara IPTV-biten. Då du kan få med hela ditt bibliotek av filmer och tv-serier, vilket passar väldigt bra om du har en HTPC.
2017-10-22, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Ja, du kan köra M3U-filen genom VLC.

Kodi är ju mer än bara IPTV-biten. Då du kan få med hela ditt bibliotek av filmer och tv-serier, vilket passar väldigt bra om du har en HTPC.
Är KODI bra på att spela upp tex Remux filmer som man laddat ned? Jag kör alltid TV's vanliga spelare, vet inte vilken det är nu, men stoppar inte mina filmer genom extern hårddisk och det fungerar fint.
2017-10-22, 19:56
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Är KODI bra på att spela upp tex Remux filmer som man laddat ned? Jag kör alltid TV's vanliga spelare, vet inte vilken det är nu, men stoppar inte mina filmer genom extern hårddisk och det fungerar fint.
Det beror ju på vad du kör för hårdvara, men för min del är remuxer inga som helst problem. Rekommenderar att du tar en kik här (FB) Kodi (fd XBMC) istället
2017-10-22, 20:00
Medlem
25Decembers avatar
Kan man sortera Rapid i Kodi så man bara ser svenska kanaler?
2017-10-22, 20:08
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Kan man sortera Rapid i Kodi så man bara ser svenska kanaler?
Ja, man kan välja vilken grupp man vill visa. Eller så kan man "bygga" en egen M3U-fil och bara ha med de kanaler som intresserar en.
2017-10-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SZE
inga fler tips? den fungerar bra men fan vilka dryga menyer, man vill ju att den sorterar efter alla länder/grupper så man inte har 5000+ i en lista. typ tar man sweden så ser man bara dom och vill man byta land så gör man bara det..så är det ju Smart IPTV

I settings välj GUI och klicka i "Show channel groups as folders"
Kolla även in http://niklabs.com/
2017-10-22, 20:31
Medlem
SZEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skånepågen
I settings välj GUI och klicka i "Show channel groups as folders"
Kolla även in http://niklabs.com/

den har ja testat, men det blir inte rätt ändå.
Senast redigerad av SZE 2017-10-22 kl. 20:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in