Flashback bygger pepparkakshus!
2017-11-26, 11:51
Medlem
NickLidstroms avatar
Vet att för någon vecka sen så länkade någon här en leverantör som mer inriktade sig på Amerikansk sport NHL, NBA osv. Någon som vet vilken det kan vara? Kollat bakåt i tråden men hittade det tyvärr inte.
2017-11-26, 12:06
Medlem
Machiavellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Kör med vpn, då är du ju skyddad.

Jag vet inte hur man gör detta..
2017-11-26, 12:09
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag vet inte hur man gör detta..
Nu vet jag inte vad du kör med för box, men om du har en Android-box så kolla in den här guiden: https://www.flashback.net/guides/openvpn_android
2017-11-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Vet att för någon vecka sen så länkade någon här en leverantör som mer inriktade sig på Amerikansk sport NHL, NBA osv. Någon som vet vilken det kan vara? Kollat bakåt i tråden men hittade det tyvärr inte.

Var det inte "DexterTV" och "GearsTV" ?
2017-11-26, 12:25
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff55
Var det inte "DexterTV" och "GearsTV" ?
kände inte igen sidorna, men de har ju samma kanaler som jag är ute efter thx.
2017-11-26, 13:17
Medlem
GearsTV skulle jag nog påstå har det bästa amerikanska utbudet med en del kanaler som inte andra leverantörer har.
Problemet med GearsTV är att man är låst till deras appar annars så blir man bannad. Sen är deras logga på kanalerna inte den roligaste heller men har sett värre.
DexterTV är ett bra alternativ och har många kanadensiska kanaler med men har märkt av en försämring på sistone med diverse problem och just nu är nästan alla kanadensiska kanaler nere. Får hoppas att det fixar sig snart.
Den lösning jag kört ett tag har varit DEXTER + TPK (Players Klub) som backup + har några enstaka kanaler som saknas hos DEXTER. DEXTER har även många UK kanaler och bla Sky Cinema kanaler i FHD.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-11-26 kl. 13:21.
2017-11-26, 14:37
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
24 ner räcker. Problemet ligger nog hos leverantören. Jag har testat "alla" och ingen levererar högklassig HD på någon kanal.
Generellt är min erfarenhet på 100mb fiber att kanalerna som heter HD ligger i knapp 720 kvalitet och vanliga kanaler känns som gammal VHS kopia.
Överlag funkar det bra på telefon/surfplatta, men så fort man ska få upp bilden i tv-format (55-60") orkar det inte med.

Det skumma är att det finns fulstreamar som verkligen levererar högklassig full-HD bild (dock inte svenska kanaler).

Kan tänka mig att IPTV-leverantörerna fått för många kunder senaste tiden som delar på bandbredden att kvaliten blir lidande.

Instämmer helt och hållet. IPTV och HD är ett skämt och har man tur så fungerar det på enstaka kanaler.
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2017-11-26 kl. 15:33.
2017-11-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Instämmer helt och hållet. IPTV och HD är ett skämt och har man tur så fungerar det på enstaka kanaler.

Jag tror faktiskt inte att vi kommer att få se riktig HD via IPTV. Det skulle nog kosta för mycket, men jag kan ju ha fel.

Cardsharing (Satellit TV) har ju varit med länge nu och är väl på väg mot sitt slut. Den är väl oslagbar i dagsläget när det kommer till bildkvalitet. Cardsharing har gjort en lång resa också...

Är det någon som vet hur långt IPTV har kommit på sin resa? Är dagens IPTV bara början för den tekniken, och kommer vi att få se stabilitet som Satellit TV har kunnat erbjuda?
2017-11-26, 17:30
Medlem
Ni som kör IP-TV, har ni fått in Cmores Sportkanalen på era kanallistor? Och om ni fått det, hur fixade ni detta? Hittar den tyvärr inte i mina listor.
2017-11-26, 17:33
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Ni som kör IP-TV, har ni fått in Cmores Sportkanalen på era kanallistor? Och om ni fått det, hur fixade ni detta? Hittar den tyvärr inte i mina listor.
Den finns inte hos rapid. Detta är för att den endast finns via Telia just nu eller c more play.
2017-11-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Den finns inte hos rapid. Detta är för att den endast finns via Telia just nu eller c more play.
Kommer åtminstone till Viasat till våren så då kanske vi får se den bland IPTV nätverken med.
Även CMore Sport kommer till Viasat till våren och Viasat Sport kommer till Canal Digital.
Blir nog säga upp Viasat och köra Viasat Sport hos CD istället tlil våren.
2017-11-26, 23:08
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff55
Jag tror faktiskt inte att vi kommer att få se riktig HD via IPTV. Det skulle nog kosta för mycket, men jag kan ju ha fel.

Cardsharing (Satellit TV) har ju varit med länge nu och är väl på väg mot sitt slut. Den är väl oslagbar i dagsläget när det kommer till bildkvalitet. Cardsharing har gjort en lång resa också...

Är det någon som vet hur långt IPTV har kommit på sin resa? Är dagens IPTV bara början för den tekniken, och kommer vi att få se stabilitet som Satellit TV har kunnat erbjuda?

För bara 20 år sedan så var en normal uppkoppling till internet 56 Kbps och kanske några procent av svenskarna brydde sig om internet.

Idag är 100/500 Mbps normalt och nästan alla är på internet.

Om 5-10 år så är kapaciteten i GB/TB och inte MB. Så den tekniska plattformen finns definitivt för IPTV. Troligen kommer det att döda alla kabelbolag som vi har idag, i alla fall vad gäller
infrastrukturen. Det kommer finnas behov av "kabelbolag" eftersom streaming till miljoner användare inte enbart kräver bandbredd. Vi pratar om juridiska avtal och sändningsrättigheter. Det är där flaskhalsen finns. Om all världens kanaler enbart var beroende av bandbredd så skulle alla kunna titta på allt inom 10-20 år. Nu får vi förlita oss på piratverksamhet till dess att marknaden kan erbjuda legala produkter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in