2017-12-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasti
Med risk för att jinxa det för mig själv nu men tänkte kort ge min upplevelse av IPTV hitintills.

Använder sedan ett par veckor rapid och kör detta via Philips Andorid app (smartTv).

Än så länge tycker jag det flyter på fint har haft ett par lagg men inget jag tycker stör något nämnvärt. Har använt Umbrellasharing (SAT) innan och på slutet så laggade det något djävulskt.

Det största minus än så länge är bildkvaliteten. Vissa kanaler ska vara "full HD" men är långt ifrån detta. Vet inte om det är bättre bild hos någon annan leverantör men skulle inte tro det. Nu har jag en 65" TV vilket gör den ganska känslig för mindre högupplöst material men tycker fortfarande den är undermålig.

Har inte tittat på några sportkanaler, har förstått att det är på dessa som dom flesta upplever problem.

//W

Har philips smart iptv appen? Trodde det bara var LG och Samsung?
2017-12-20, 13:04
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Har philips smart iptv appen? Trodde det bara var LG och Samsung?
Philips kör Android så det funkar där med.
2017-12-20, 13:08
Medlem
Anti-WOGs avatar
Mitt abonnemang går ut nu på julafton, kan någon rekommendera nån bra tjänst? Vill helst ha laggfritt, och det har inte mitt nuvarande varit den senaste tiden, det laggar som fan mellan 20:00- 23:30 varenda kväll och det på alla kanaler.
2017-12-20, 15:34
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Mitt abonnemang går ut nu på julafton, kan någon rekommendera nån bra tjänst? Vill helst ha laggfritt, och det har inte mitt nuvarande varit den senaste tiden, det laggar som fan mellan 20:00- 23:30 varenda kväll och det på alla kanaler.
Vad kör du nu då?
2017-12-20, 15:42
Medlem
kobents avatar
Hej, vill skaffa IPtv och undrar vilken leverantör som ni rekommenderar. Är egentligen mest ute efter svenska kanaler om det finns att tillgå.

Ska slänga in kanalerna på min Samsung smart tv som har stark wifi signal och får in ca 50mbit/s.

Känns som att tråden är väldigt oklar och känns inte givande att kolla tillbaka flera månader då sånt här ändras väldigt snabbt.

Rekommenderar ni att teckna 6 mån abonnemang direkt eller bara köra månadsvis? Dessa tjänster har ju en tendens att försvinna och komma tillbaka så känns smartare även fast det är dyrare att bara köra en månad i taget.
2017-12-20, 16:40
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Vad kör du nu då?
Smartiptv
2017-12-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Philips kör Android så det funkar där med.

Trevligt, tänkte köpa ny tv snart och älskar amblight som Philips har.
2017-12-20, 22:38
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Trevligt, tänkte köpa ny tv snart och älskar amblight som Philips har.
Android tv är mycket trevliga man kan göra så mycket med dom förutom iptv
2017-12-21, 08:07
Medlem
SmyghukareNs avatar
IP-Tv är kul, lite annat än Televinken och Hylands hörna.

Frugan gick nyss hemifrån, bläddrade bland kanalerna, fick in Penthouse HD2, och ett stort negressanus uppenbarade sig på 60-tummaren

Är nog framtiden, bara det att ingen fattat det ännu...
2017-12-21, 11:13
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
IP-Tv är kul, lite annat än Televinken och Hylands hörna.

Frugan gick nyss hemifrån, bläddrade bland kanalerna, fick in Penthouse HD2, och ett stort negressanus uppenbarade sig på 60-tummaren

Är nog framtiden, bara det att ingen fattat det ännu...

En hel del hackande bild och svart bild har nog många fattat också
2017-12-21, 11:39
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
En hel del hackande bild och svart bild har nog många fattat också

Jo, men så var det i TV´ns barndom med.

Har släkt utanför Målen, Lammhult och kommer ihåg -60 talet när man ville titta på Bröderna Cartwright.

Dom få gånger en bil körde förbi på landsvägen utanför, kajkade bilden ur helt, och började bläddra.

Och mottagningen var väldigt väderberoende med.

Men skulle nu alla verkligen slå ihop sina kloka huvuden, så skulle nog IPTV vara något.

Framför allt borde dom släppa på detta med regioner och rättigheter, en planet en rättighet borde räcka.
2017-12-21, 12:55
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN

Framför allt borde dom släppa på detta med regioner och rättigheter, en planet en rättighet borde räcka.

Vem ska betala då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in