Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey
Shielden kör Android TV som OS. Så du kan ladda hem appar anpassade för tv direkt i Play store. On det är någon app som inte är anpassad för android tv så kan du installera den via USB, vissa fungerar då bättre än andra.
Rekommenderar dock att du skaffar den nya versionen från 2017 där fjärrkontrollen har utbyttbart batteri. Jag har den där man måste ladda batteriet och den dör hela tiden.

Glömde, som Iptv app på Android rekommenderar jag Iptv Extreme. Riktigt bra.
Jag har ett problem med shilden. Barnkanalen funkar inte om det nu är viktigt. De kör tydligen en codec som inte funkar (vet dock inte om det är sanning i det )
2018-03-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey
Shielden kör Android TV som OS. Så du kan ladda hem appar anpassade för tv direkt i Play store. On det är någon app som inte är anpassad för android tv så kan du installera den via USB, vissa fungerar då bättre än andra.
Rekommenderar dock att du skaffar den nya versionen från 2017 där fjärrkontrollen har utbyttbart batteri. Jag har den där man måste ladda batteriet och den dör hela tiden.

Glömde, som Iptv app på Android rekommenderar jag Iptv Extreme. Riktigt bra.

Tack, lägger en beställning på Nvidea Shield och ett abonnemang på iptv king.
2018-03-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouman
Tack, lägger en beställning på Nvidea Shield och ett abonnemang på iptv king.
kanske jag kommer sent men köp fan inte från iptvking.me.. exakt samma sak som på iptvstack.com eller valfri reseller på iptv.community. Själv betalar jag 70€ för ett exakt identiskt abbonemang som iptvking.me tar 1500 SEK för ...
2018-03-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadoX
kanske jag kommer sent men köp fan inte från iptvking.me.. exakt samma sak som på iptvstack.com eller valfri reseller på iptv.community. Själv betalar jag 70€ för ett exakt identiskt abbonemang som iptvking.me tar 1500 SEK för ...
Exakt totalt onödigt att betala det dubbla för samma sak.
2018-03-10, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ginzling
Jag har ett problem med shilden. Barnkanalen funkar inte om det nu är viktigt. De kör tydligen en codec som inte funkar (vet dock inte om det är sanning i det )

Appen barnkanalen eller tvkanalen?
2018-03-10, 10:01
Medlem
FuriousRages avatar
Någon som har testat GiantIPTV?
För 10 euro verkar det prisvärt, signade upp, och i mailet så går det till ett köp för vps eller nåt sådant på något knasigt ställe, ingenstans finns det info på att det ska vara på detta sätt.
2018-03-10, 11:44
Medlem
Browndawgs avatar
Funderar på en Nvidia shield. Det är alltså bara en smart-tv app jag tar ner från play butiken på den om jag fattat rätt. Och kan sedan köpa prenumeration separat.

Försöker hitta någon som har både alla svenska vettiga kanaler i HD men ett krav är CMORE sportpaket från Finland också, gärna i HD, för att se Formel 1. Har lite svårt hitta just denna kombinationen...
2018-03-10, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Någon som har testat GiantIPTV?
För 10 euro verkar det prisvärt, signade upp, och i mailet så går det till ett köp för vps eller nåt sådant på något knasigt ställe, ingenstans finns det info på att det ska vara på detta sätt.
GiantIPTV har två servrar.
Server 1 = rapid/iptvstack.com/iptv.community
Server 2 = GenIPTV
2018-03-10, 12:09
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
GiantIPTV har två servrar.
Server 1 = rapid/iptvstack.com/iptv.community
Server 2 = GenIPTV

Tänkte på Server 2, som har för 10€/månad.
2018-03-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Tänkte på Server 2, som har för 10€/månad.
helt ok budgetalternativ men finns bättre servrar om man vill ha kvalité.
2018-03-10, 15:55
Medlem
Citat:
helt ok budgetalternativ men finns bättre servrar om man vill ha kvalité.
Vilka är topp 2 då tycker du ShadoX ?
2018-03-10, 15:56
Medlem
Citat:
Nä du är inte försen. Tack som fan för input.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in