Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-05, 12:45
Medlem
redhotchilis avatar
Sen en annan fråga..

När man beställer IPTV så får man välja om man ska se via SmartTV, Kodi osv..

Kan man bara se via ett utav dessa alternativ? Har RapidTV i dagsläget och där kan jag se mitt paket via iPhone, Samsung smarttv, datorn osv.
Funkar det inte på samma sätt via camdserver? Vill ju inte vara låst till bara en "mediastation"
2017-02-05, 12:45
Medlem
redhotchilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Han menar viasat 1-8 pairade NHL kanaler.

Puh tack 👍
2017-02-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja jag föredrar faktiskt dreambox, sen är alla de kanalerna i HD. Någon här skrev tidigare att det var SD.

175kr i månaden för alla kanaler på dreambox och även ha tillgång till IPTV-utbudet är ju inget att bråka om. Tvärtom, då cardsharing idag är mycket stabilare än ip tv.

Med Dreambox måste du väl ha en parabol uppsatt också ju, eller?
2017-02-05, 14:20
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Med Dreambox måste du väl ha en parabol uppsatt också ju, eller?
Ja precis, går ju att köra via comhem också om man har de som leverantör i hushållet. Men då får man inte exakt alla kanaler som går att få via satellit.

Enda anledningen att jag gick över till IPTV var för att Viasat (pairade) dom viktigaste kanalerna för mig så jag hade inget annat val. Men nu verkar ju camdserver kunna erbjuda dessa kanaler vilket är superbra.
2017-02-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Sen en annan fråga..

När man beställer IPTV så får man välja om man ska se via SmartTV, Kodi osv..

Kan man bara se via ett utav dessa alternativ? Har RapidTV i dagsläget och där kan jag se mitt paket via iPhone, Samsung smarttv, datorn osv.
Funkar det inte på samma sätt via camdserver? Vill ju inte vara låst till bara en "mediastation"

som jag tidigare skrivit om du tittar några inlägg tidigare, välj Android eller PC så får du en m3u fil som du kan spela upp med enheter som klarar av m3u.
2017-02-05, 15:26
Medlem
deadhead.s avatar
Kan man få det att fungera på Chromecast från iOS?
2017-02-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Kan man få det att fungera på Chromecast från iOS?
osäker om det finns något liknande till iOS men till Android så har appen IPTV Extreme stöd för chromecast, dock i beta.

testade SPMC (Kodi liknade) och för TV och fjärrkontroll så funkar ju det skit bra när man väl satt upp det, men jag har även min lista på telefonen och där är IPTV Extreme appen att föredra.
2017-02-05, 16:55
Medlem
Om jag vill kolla fotboll Svensk som utländsk vill ha cmore, viaplay, skysport vilken tjänst rekommenderar ni? Kommer kolla via tv
Senast redigerad av Fuzzyy 2017-02-05 kl. 16:57.
2017-02-05, 17:09
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
osäker om det finns något liknande till iOS men till Android så har appen IPTV Extreme stöd för chromecast, dock i beta.

testade SPMC (Kodi liknade) och för TV och fjärrkontroll så funkar ju det skit bra när man väl satt upp det, men jag har även min lista på telefonen och där är IPTV Extreme appen att föredra.
För mig laggar det extremt mycket med IPTV extreme. Vet inte om det är min box eller ej som det är problem med. Har inget annat att testa med än min dator och chromecast och på datorn flyter det på bra.
2017-02-05, 17:29
Medlem
BengtAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbuk
Ang Camdserver ...
Vid köp ombeds jag ange "Subscription device".
Vet någon varför och hur det används? Blir jag begränsad av det valet på något sätt?

Dom vill ha din MAC adress efter du beställt,vilket väl omöjliggör att byta boxar.
2017-02-05, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
För mig laggar det extremt mycket med IPTV extreme. Vet inte om det är min box eller ej som det är problem med. Har inget annat att testa med än min dator och chromecast och på datorn flyter det på bra.
vad har du för box? kör du trådat eller wifi? funkar skit bra här oavsett om jag kör via TV boxen, telefonen, datorn osv.
2017-02-05, 17:47
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SIKERIM
vad har du för box? kör du trådat eller wifi? funkar skit bra här oavsett om jag kör via TV boxen, telefonen, datorn osv.
http://aliexpress.com/item/Neu-MXQ-T...566100003.html

Kört både trådat, wifi samt wifi via telefonen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in