Citat:
Ursprungligen postat av
SixtenSixX
Jo jag fattar mycket väl hur ett argumentationsfel funkar, och du inleder med det. Hade du inte tyckt att det var relevant för din argumentation så hade du bara skrivit den senare delen.
Jo, det där bygger bara på den felaktiga presuppositionen att allt jag skriver på forumet skulle vara ett argument, vilket inte är fallet. En uppmaning till källkritik är just en uppmaning till läsaren, inte ett argument för eller mot bokens kvalitet.
Citat:
Associationen dem emellan är inte relevant ur ett källkritiksperspektiv. Det är ett släktband, no more. Du försöker maskera det som källkritik, men det är helt enkelt inte relevant för ditt argument att de är släkt.
Associationen går självklart längre än att bröderna bara är biologiskt släkt. Hade Nima profilerat sig som en motpol till Tino i någon sorts syskonrivalitet hade jag självklart inte tagit upp associationen som en fingervisning om vart han är belägen ideologiskt.
Nu är så emellertid inte fallet, utan bröderna är inte bara biologiskt släkt, utan de har liknande värderingar, har varit aktiva inom samma tankesmedjor osv. Och nej, bara för att jag inte bemödar mig att skriva dig på näsan om denna underförstådda association så blir det inte ett argumentationsfel.
Som sagt, det är synd att ni vill stirra er blinda på en enda mening som inte ens var en del av min kritik av själva boken, men man kan väl inte förvänta sig så mycket mer av er.
Citat:
Den där kvastskaftretoriken kan du ställa in i städskåpet också, speciellt när du adresserar personer som med stor sannolikhet är intelligentare än dig på alla objektivt mätbara sätt.