Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-31, 18:22
  #1
Medlem
Hej,

Jag är medveten om att företaget har länge fått dålig kritik för deras "bluffande affärsidé" genom telefonförsäljning. Om det är bluff eller inte - vet jag inte.

Genom åren har jag fått flera samtal för eventuella samarbeten. Jag har tackat nej.

Idag träffade jag en som jobbade på Servicefinder, då han föreslog att träffas. Kontor belägen i Sturegallerian. Ett mer seriös sätt att framför sin affärsidé. Tycker jag. I jämförelse med telefonförsäljning.

Min fråga är: vad tycker ni om bolaget? Finns det några som har haft bra erfarenhet med Servicefinder som är en mellanhand som levererar jobb mot utbytet av pengar?

Ps1: Han jag träffade framförde Servicefinder som ett växande företag med nöjda kunder genom att ponera att företaget omsatte 43 miljoner (2014) och att de ingår i samma "koncern" som Aftonbladet och Blocket.

Ps2: Jag driver ett litet städbolag, omsätter 250k/år, men det spelar ingen som helst roll om jag får mer jobb eller inte då jag pluggar till läkare på KI

Ps3: Tjänsten kostar 1200:-/mån eller 15k i klumpsumma för 60 st kontaktuppgifter som de ger en MEN som inte garanterar jobb. Han påstod att 1 av 5 ger napp till uppdrag. Jag som student har inte råd att blöda pengar dessvärre.

Mottar gärna svar med erfarenhet kring de. Objektiva. Inga lall-svar.
Citera
2016-04-01, 11:24
  #2
Medlem
Tror det är bättre att du lägger dessa pengar på marknadsföring. Jag tror knappast att de ingår i samma koncern som blocket och Aftonbladet.

Det är nog fortfarande bluff och båg.
Har företaget dåligt rykte sedan innan så ska man nog inte hoppa på det tåget.
Citera
2016-04-02, 01:08
  #3
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odjurets
Hej,

Jag är medveten om att företaget har länge fått dålig kritik för deras "bluffande affärsidé" genom telefonförsäljning. Om det är bluff eller inte - vet jag inte.

Genom åren har jag fått flera samtal för eventuella samarbeten. Jag har tackat nej.

Idag träffade jag en som jobbade på Servicefinder, då han föreslog att träffas. Kontor belägen i Sturegallerian. Ett mer seriös sätt att framför sin affärsidé. Tycker jag. I jämförelse med telefonförsäljning.

Min fråga är: vad tycker ni om bolaget? Finns det några som har haft bra erfarenhet med Servicefinder som är en mellanhand som levererar jobb mot utbytet av pengar?

Ps1: Han jag träffade framförde Servicefinder som ett växande företag med nöjda kunder genom att ponera att företaget omsatte 43 miljoner (2014) och att de ingår i samma "koncern" som Aftonbladet och Blocket.

Ps2: Jag driver ett litet städbolag, omsätter 250k/år, men det spelar ingen som helst roll om jag får mer jobb eller inte då jag pluggar till läkare på KI

Ps3: Tjänsten kostar 1200:-/mån eller 15k i klumpsumma för 60 st kontaktuppgifter som de ger en MEN som inte garanterar jobb. Han påstod att 1 av 5 ger napp till uppdrag. Jag som student har inte råd att blöda pengar dessvärre.

Mottar gärna svar med erfarenhet kring de. Objektiva. Inga lall-svar.

Jag har pluggat med en av grundarna och jag skulle inte ens låta honom sälja min begagnade bil åt mig.
Citera
2016-04-02, 01:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag har pluggat med en av grundarna och jag skulle inte ens låta honom sälja min begagnade bil åt mig.

Skithögar deluxe precis som dorunner, offerta osv.

De lever på att lura företag, vet inte vilken av de asen som kör med att vi söker företag i ert område och vi har 1 miljard jobb på lut.

Fick ett gratiskonto hos vilken det nu var av dem (bara titta alltså) och totalt fanns där kanske 20 jobb i hela länet varav 18 ej relaterade till mig och de två andra var ungefär "offert på att hänga upp tavla".

Hurfan ska man kunna lämna offert på tex städning, snickerier, målning etc utan att se objektet i fråga? Visst bilder i all ära men lämnar man en offert så kostar det och är golvet sen inte plastmatta utan äkta ekgolv så är priset helt ute i det blå....

De tjänster som jag ids lyssna på funkar som att man har en "pott" på runt 5000 som du sedan kan "köpa" jobb för. Hade vart någon idé om man betalt i efterskott men så funkade det inte då.

Bad dem alla dra åt helvette! 5000kr för 2st jobb

I storstan kanske precis i uppstarten. Tippar att en annons på blocket för 50kr ger mer avkastning.
Citera
2016-04-03, 16:47
  #5
Medlem
Den erfarenhet jag haft av alla liknande sidor är att det är mer eller mindre skit... både som konsument och som annonserande företag.

Det kan vara bra att använda på ett sätt.... om man efterlyser en tjänst och får svar är företaget som svarar troligen ett företag som har svårt att få kunder. Man bör då vara extra vaksam med företaget. Skulle säga att det ger en viss smusstämpel att finnas på dessa sidor.

Är man desperat som företag så kanske... men skulle nog välja blocket eller adwords eller nått annat istället.
Citera
2016-04-04, 05:02
  #6
Medlem
Niggerss avatar
Servicefinder är ett dåliga företag. Du betalar en massa avgifter till dem, för att få offerter, men du får ändå betala om du inte får jobbet. Dom är oseriösa helt enkelt som företag. Om du kom ihåg Yreg, så spela Service finder i samma division som Yreg gjorde.

Sedan är riktiga svin som jobba på Service finder, som ringer på sena kvällar och trakassera folk.
Citera
2016-05-17, 15:16
  #7
Medlem
Justitiemords avatar
Inspelat säljsamtal bevisar inte avtal - slipper 24 månaders betalning
Kvinnan trodde att telefonförsäljaren skulle hjälpa henne med kunder till hennes städfirma. Hon hade begränsade kunskaper i svenska och bad säljaren om ett skriftligt förslag innan hon bestämde sig.
(...)
Säljföretaget krävde kvinnan på drygt 39 000 kronor med inspelningen som bevisning där säljaren bland annat hörs läsa upp att kvinnan tecknar ett avtal om fast pris med företaget med en bindningstid om 24 månader.
Istället för abonnemangsavgiften på 39 543 kr, fick ServiceFinder dega upp 57 527 kr för städerskans rättegångskostnader.
Citera
2016-05-18, 21:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Jag har pluggat med en av grundarna och jag skulle inte ens låta honom sälja min begagnade bil åt mig.

Vilken av de? Alla tre har ju lyckats riktigt bra och har tjänat extremt med pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback