Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vissa feminister uttrycker sig klumpigt för att de precis som alla andra är människor. Precis så enkelt är det.
Och ja, du har också en vettig anledning, kallas provokation, och är en medial-/ journalist-/ debatteknik, för att synas i mediebruset. Rätt flitigt använt av alla möjliga ideologier och grupperingar.
Beroende på kontext så kan det absolut vara sexistiskt.
men! nu kommer det. Jag kan misstänka att problemet mer sitter i ditt huvud. Är du otränad i att ex. läsa feminisitiska texter, eller kan inte fem.historia så du inte känner igen olika begrepp/ slogans etc.
så får du självklart problem.
Jämför med något fotbollslags ramsor och om du skulle höra dem för första gången utan att begripa vad det handlar om, hur det används, uppkommit.
Jag vet inte hur många ggr jag själv har suttit på detta forum och försökt förklara olika feministiska begrepp som förenklats ner, men som alla som är det minsta insatta fattar vad de handlar om. Utom vissa män, för! ni har helt enkelt ignorerat denna rörelse, och när den nu nått den nivån den gjort, så ni inte längre kan hålla för öronen så fattar ni inte ett skit.
Lite ert eget ansvar alltså.
Så du menar alltså att om vi bara finge ha struntat i att begå tankebrott från början så hade inte ni behövt bestraffa oss för det? Soft.
Jag skulle kunna hävda samma sak om alla kränkande tillmäten som män yttrar mot kvinnor, "om ni bara hade bildat er inom anti-feminism och rashat i god tid så hade ni aldrig behövt bli upprörda över upplevda oförätter!". Nu tänker du "det är inte samma sak, feminismen är god men det du talar om är ont, kontexten är inte densamma!", men det är den fan visst. Den typen av feminism som du talar om är inte en löst flytande idé om lika rättigheter, det är för fan en organiserad kamp med slagord, frontfigurer, makthavare och ledare, slogans, politisk strategi, långsiktiga planer osvosvosv. Självfallet korrumperar makt även feminister, så självfallet är era led infekterade med psykopater i precis lika hög utsträckning som alla andra koncentrationer av makt.
Dit jag vill komma är att du betraktar feminism som något självklart eftersom att det betyder lika rättigheter oavsett kön, men det jag säger är att det har utvecklats till något betydligt mer konkret än så och att det därmed har kommit in en massa långt mindre självklara idéer i rörelsen och dessa är det inte självklart att acceptera.
Men du kommer aldrig att begå "tankebrottet" kritik mot feminism/feminister, din förmåga och kompetens inom dubbeltänk är för stor för att sådana farliga idéer ska slippa igenom.
Ha kul med din kommande retoriska trippelsaltomortal som svar på det här.