Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-05, 16:05
  #1
Medlem
Ettrosatangentbords avatar
Kan inget alls om sånt här så räkna med ett par dumma frågor. Jag bor i lägenhet, får kanalerna via en sladd från väggen och in i tvn.

Vill dock ha hd-kanaler men när jag går in och kollar vad som finns så står det massa om boxer och paraboler osv.


Hur vet jag vad jag behöver och vilka kanaler jag kan köpa?
Citera
2016-04-05, 16:13
  #2
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettrosatangentbord
Kan inget alls om sånt här så räkna med ett par dumma frågor. Jag bor i lägenhet, får kanalerna via en sladd från väggen och in i tvn.

Vill dock ha hd-kanaler men när jag går in och kollar vad som finns så står det massa om boxer och paraboler osv.


Hur vet jag vad jag behöver och vilka kanaler jag kan köpa?

Var kollar du? Du säger du bor i lägenhet så börja kolla med hyresvärden vem som är kabeltv leverantör, t.ex. Comhem. Kan finnas information innanför porten (vid förteckning över boende). Har du Comhem är mitt tips du kontaktar dem.
Citera
2016-04-05, 16:30
  #3
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Var kollar du? Du säger du bor i lägenhet så börja kolla med hyresvärden vem som är kabeltv leverantör, t.ex. Comhem. Kan finnas information innanför porten (vid förteckning över boende). Har du Comhem är mitt tips du kontaktar dem.

Precis så skall du göra. Kolla med hyresvärden vem som levererar dina kanaler.

Nästa steg är att se över din TV, sitter det en digitalbox inbyggd i din TV?

Om inte så behöver du en digitalbox som klarar att ta emot dina kanaler från din leverantör.

Dom flesta HD-kanaler kostar lite extra men ger väsentligt bättre bild än "vanliga digitala" kanaler. Bättre skärpa och upplösning, mer djup i bilden och bättre färger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback