Citat:
Ursprungligen postat av
fuckedupseriously2
r det inte strre risk att misstolka p krogen? Bara fr att jag tagit en tjej till mitt bord s vill hon inte bli tafsad p.
Det fetade r problemet. Detta mnster sprider sig word of mouth och drfr tror nu en massa att man ska tafsa tills tjejen ger med sig. (Jag tror inte det fr jag raggar inte).
Ahh, okey, lste inte trdens problemstllning.
Min tanke var att ge rd t svenska mn som vill ha ihop det med svenska kvinnor.
Organisationen "Fatta" som
Nivovik lnkar till startades av en ung man efter en uppmrksammad brutal vldtkt dr mannen gick fri eftersom domstolen tyckte att han inte hade frsttt att flickan inte ville. Tror bran p 90-talet.
Den unge mannen hjdes till skyarna av media fr initiativet, kanske han ocks var icke-svensk.
Vi, vanliga svenskar, skakade p huvudet, s djvla dumt, det fanns inte en svensk som inte fattade, hade fattat fr lnge, lnge sen, nr en tjej inte vill.
De f svenskar som inte fattade var, av oss andra, klassade som psykiskt sjuka eller brottslingar.
Frsvarsadvokater driver kanske alltid att den talade inte kunde frst.
Domaren som tillmtesgr dom r porrskadad och/eller har anammat invaderande kulturers syn.
Utan mngkulturen hade inte samtyckeslagen, allt det som ligger i dess linje, behvts.
Fr vi var civiliserade mnniskor.
De icke-svenska mnnen "frstod" inte ett nej, som svensk kvinna blev man maktls
--Dra t helvete ditt djvla svin.
Ett snt tydligt meddelande togs som intresse, skrattades t, fr dom var man inte en mnniska.
Vi svenskar hade ett ganska jmstllt stt att uppvakta varandra, ofta ett subtilt stt.
Tillfllen det subtila satts ur spel har varit i samband med alkohol.
Mngkulturen har tvingat fram samtyckeslagen osv.
Fr svenskar funkar det som nr skolklassen kollektivt fr tillrttavisningar och thutningar fr det som rtggen i klassen stller till.
Sjlva rtggen rttar sig knappast mrkbart men knner sin makt, blir betydelsefulla.
De vanliga killarna tar dremot t sig, fr dom blir det en hjrntvtt.
P frldramten ondgr man sig ocks alltid ver "killarna" trots att alla insatta vet exakt vilka det r.
I brjan p 80-talet satte en ldre slkting in en kontaktannons. Det var vldigt skambelagt d, ingenting man gjorde, vi fattade ingenting, det var ju inget fel p henne.
--Nej, jag pallar inte lngre, sa hon, nr jag gr ut r icke-svenskarna p mig som iglar, och det vrsta med det r inte att det r s otrevligt i sig, det vrsta r att dom man vill ska komma fram (svenskar), hindras frn att gra det.
Den fula geggan som mngkulturen r har frsvrat fr svenska kvinnor och mn att mtas.
Nr jag skriver "Lggs det en hand p lret och jag omedelbart knner erotisk attraktion blir jag ocks frvirrad, och d vet man inte hur det gr", syftar jag p lgen nr mannen r svensk.
Om jag d, i frvirring, blir hgdragen eller visar annan negativ reaktion, kommer den svenske mannen se det som ett nej, bli srad.
Framfr allt r det under hans vrdighet att trnga sig p.
"att man ska tafsa tills tjejen ger med sig" kommer definitivt inte frn svensk kultur.