2016-04-14, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Ja, klart det gr?

Har jag frsttt dig rtt, du anser att de enskilda mnnen i gruppen kan indelas i 2 kategorier, de som "tvlar" p mer subtila stt och de som "tvlar" p mindre subtila stt om uppmrksamhet (inte utspritt ver tid utan vid ett specifikt tillflle), ja eller nej? Om nej, vilka ytterligare kategorier existerar enligt dig? (Med "mindre subtila" inrknas ven "icke-subtila")
Citera
2016-04-14, 10:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Sluta ragga p kvinnor, du kan aldrig gra rtt.
Citera
2016-04-14, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
r det inte strre risk att misstolka p krogen? Bara fr att jag tagit en tjej till mitt bord s vill hon inte bli tafsad p.

Det fetade r problemet. Detta mnster sprider sig word of mouth och drfr tror nu en massa att man ska tafsa tills tjejen ger med sig. (Jag tror inte det fr jag raggar inte).
Ahh, okey, lste inte trdens problemstllning.
Min tanke var att ge rd t svenska mn som vill ha ihop det med svenska kvinnor.

Organisationen "Fatta" som Nivovik lnkar till startades av en ung man efter en uppmrksammad brutal vldtkt dr mannen gick fri eftersom domstolen tyckte att han inte hade frsttt att flickan inte ville. Tror bran p 90-talet.

Den unge mannen hjdes till skyarna av media fr initiativet, kanske han ocks var icke-svensk.
Vi, vanliga svenskar, skakade p huvudet, s djvla dumt, det fanns inte en svensk som inte fattade, hade fattat fr lnge, lnge sen, nr en tjej inte vill.
De f svenskar som inte fattade var, av oss andra, klassade som psykiskt sjuka eller brottslingar.

Frsvarsadvokater driver kanske alltid att den talade inte kunde frst.
Domaren som tillmtesgr dom r porrskadad och/eller har anammat invaderande kulturers syn.

Utan mngkulturen hade inte samtyckeslagen, allt det som ligger i dess linje, behvts.
Fr vi var civiliserade mnniskor.

De icke-svenska mnnen "frstod" inte ett nej, som svensk kvinna blev man maktls
--Dra t helvete ditt djvla svin.
Ett snt tydligt meddelande togs som intresse, skrattades t, fr dom var man inte en mnniska.

Vi svenskar hade ett ganska jmstllt stt att uppvakta varandra, ofta ett subtilt stt.
Tillfllen det subtila satts ur spel har varit i samband med alkohol.

Mngkulturen har tvingat fram samtyckeslagen osv.
Fr svenskar funkar det som nr skolklassen kollektivt fr tillrttavisningar och thutningar fr det som rtggen i klassen stller till.
Sjlva rtggen rttar sig knappast mrkbart men knner sin makt, blir betydelsefulla.
De vanliga killarna tar dremot t sig, fr dom blir det en hjrntvtt.
P frldramten ondgr man sig ocks alltid ver "killarna" trots att alla insatta vet exakt vilka det r.

I brjan p 80-talet satte en ldre slkting in en kontaktannons. Det var vldigt skambelagt d, ingenting man gjorde, vi fattade ingenting, det var ju inget fel p henne.
--Nej, jag pallar inte lngre, sa hon, nr jag gr ut r icke-svenskarna p mig som iglar, och det vrsta med det r inte att det r s otrevligt i sig, det vrsta r att dom man vill ska komma fram (svenskar), hindras frn att gra det.
Den fula geggan som mngkulturen r har frsvrat fr svenska kvinnor och mn att mtas.

Nr jag skriver "Lggs det en hand p lret och jag omedelbart knner erotisk attraktion blir jag ocks frvirrad, och d vet man inte hur det gr", syftar jag p lgen nr mannen r svensk.
Om jag d, i frvirring, blir hgdragen eller visar annan negativ reaktion, kommer den svenske mannen se det som ett nej, bli srad.
Framfr allt r det under hans vrdighet att trnga sig p.

"att man ska tafsa tills tjejen ger med sig" kommer definitivt inte frn svensk kultur.
Citera
2016-04-14, 14:44
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillochPotatisAB
Har jag frsttt dig rtt, du anser att de enskilda mnnen i gruppen kan indelas i 2 kategorier, de som "tvlar" p mer subtila stt och de som "tvlar" p mindre subtila stt om uppmrksamhet (inte utspritt ver tid utan vid ett specifikt tillflle), ja eller nej? Om nej, vilka ytterligare kategorier existerar enligt dig? (Med "mindre subtila" inrknas ven "icke-subtila")

Njae, inte riktigt. Jag menar att det finns mn som prioriterar att vinna uppmrksamhet oftare n andra, och mn som helt enkelt skiter i att ens frska gra det p den frsta gruppens villkor. Detta innebr inte att den senare gruppen aldrig fr uppmrksamhet, bara att de inte har en hst i racet de andra snubbarna har.
Citera
2016-04-14, 14:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Sluta ragga p kvinnor, du kan aldrig gra rtt.

Ligger nog ngot i detta!
Citera
2016-04-14, 18:23
Medlem
Citat:
Njae, inte riktigt. Jag menar att det finns mn som prioriterar att vinna uppmrksamhet oftare n andra, och mn som helt enkelt skiter i att ens frska gra det p den frsta gruppens villkor. Detta innebr inte att den senare gruppen aldrig fr uppmrksamhet, bara att de inte har en hst i racet de andra snubbarna har.

OK, r beredd att nstan hlla med dig. Dock, mnnen i "den senare gruppen", deltar de i ngt specialrace dr villkoren allts skiljer sig frn de andra snubbarnas race? Eller enklare, deltar de i ngt race ht?
Citera
2016-04-14, 18:27
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SillochPotatisAB
OK, r beredd att nstan hlla med dig. Dock, mnnen i "den senare gruppen", deltar de i ngt specialrace dr villkoren allts skiljer sig frn de andra snubbarnas race? Eller enklare, deltar de i ngt race ht?

Oklart! Som jag uppfattar det har de nog mest ursktat sig frn att delta i de olika racen.
Citera
2016-04-15, 11:55
Medlem
Citat:
Oklart! Som jag uppfattar det har de nog mest ursktat sig frn att delta i de olika racen.

"Tvlar" allts ej men kan "f" uppskattning nd enligt din uppfattning. Tack fr en givande diskussion!
Citera
2016-04-15, 12:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Kan jag utnmna den solklara vinnaren i denna debatt redan nu?
Som vanligt, p frsta plats....
...drumroll....
Kvinnlig frvirring! Fr hundratolfte ret i rad vann kvinnlig frvirring rets titel ver mest frvirrade tips om hur man raggar PK utan att ofreda. Med denna metod kommer ingen veta hur de ska agera, allt blir fel och ingen fr ligga. Total frvirring rder!
D var det bttre frr. Nr man kunde sga hej, fr jag sl mig ner?
Jag heter x, vad heter du?

Idag kan du blir anmld fr sexuella trakasserier om du s mycket som tittar t fel tjej.

Walk away son, not worth it...
Citera
2016-04-15, 12:20
Bannlyst
Man raggar sklart inte p en tjej innan man vet att hon r intresserad.
Citera
2016-04-15, 12:24
Bannlyst
"jag smackar inte, jag tvttar alltid hnderna nr jag varit p toaletten och jag r 1.90 m lng s du kan bra hgklackat"
Citera
2016-04-15, 12:33
Medlem
Jellohs avatar
Det skraste och mest svenska r att titta ned i marken fort som fan om hon tittar t ens hll. Annars r det ofredande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in