2016-04-06, 02:17
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMajsfeldt
Haha ja, det var kanske det konstigaste... Vilka blir kränkt över detta? De som föredrar att ha kvar håret borde väl inte bry sig? Är det folk som vill raka sig men inte har råd med rakhyvel som reagerar?
Kvinnor ska inte se ut såhär enligt PK-folket. Tänk om TV-doktorn är helrakad? "Och nu kära tittare ska jag dra ner mina trosor och visa er min helrakad fitta. Titta så slätrakad och fin den är!".
Citera
2016-04-06, 02:34
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Folk har sannerligen för lite att göra idag, sitta och leta fel, fördöma och anmäla hit och dit - ut och klipp en åker med en nagelsax istället!
Citera
2016-04-06, 02:36
Medlem
demonmormors avatar
Tycker tonträffen, rent stilmässigt, på animationen i en kontext som Fråga Doktorn är helfel. På en dataspelsmässa eller i en sådan kontext hade den varit bättre lämpad.

Att använda en så otroligt välrenderad modell i ett läkarprogram... På nivån att man ens lägger märke till hår, ögonfärg, hudtextur och dylikt känns bara jävligt off och konstigt?
Citera
2016-04-06, 02:51
Medlem
nilecitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Förvånande att det skulle förekomma sexism i "Fråga doktorn".
Skämtar du eller?
Citera
2016-04-06, 02:57
Medlem
Jag tycker personligen det är skrattretande fånigt att ringa in till TV och gnälla på den bilden, vad är det för typer som gör så egentligen...verkar ju inte riktigt klokt!! Alla dom kvinnor som liknar bilden känner sig säkert förolämpade.
Citera
2016-04-06, 03:07
Medlem
teasardigs avatar
Hade de haft ett fotografi istället tro då fan att någon pissnödig aktivist anklagat dem för att sända porr. Istället använder de en 3d-modell för att hålla ryggen fri.

Men det är många gånger svårare att rendera en modell med hängpattar, krullskog runt fittan, gäddhäng och cellulitspår runt låren än en snygg kvinna med runda bröst och rakad fitta. Alltså använder de sig av det sistnämnda för det går att slänga ihop på ett par timmar. Ingen 3d-modellerare borde behöva jobba i veckor med att konstruera en tillräckligt ful kvinnomodell som bara ska användas i ett tio sekunder långt inslag på Fråga Doktorn.

Eller jo. I det sanslöst korkade landet Sverige är det precis vad de ska. För nån kan ju känna sig krääääänkt av en för snygg 3d-modellerad kvinnokropp.
Citera
2016-04-06, 03:08
Bannlyst
Tvingar dessa som lipar over detta att titta pa 2 girls 1 cup.
Citera
2016-04-06, 03:14
Medlem
ragingcows avatar
De får väl visa en bild på jabba the hut nästa gång.
Citera
2016-04-06, 03:16
Medlem
Psyko Dads avatar
Hade varit mer PK med en helklädd burkakärring som visar delar av den kvinnliga anatomin på en plastdocka?
Får inte upp länken på en kränkande nakna kvinnan så jag vet inte varför hon var naken.
Citera
2016-04-06, 03:44
Medlem
Grafikavdelningen fick alltså i uppdrag att göra en 3d-modell av en kvinna.

Då får man kolla på vad som är de mest tydliga skillnaderna mellan män och kvinnor biologiskt sätt för att rättfärdiga modellen som skapades.

(Generellt)
- Kvinnor har större bröst än män.
3d-modellen har "stora" bröst för att tittaren snabbt ska identifiera modellen som en kvinna. Styva bröstvårtor hjälper till att framhäva det.

- Kvinnor har inte en snopp, utan en slida.
Hår skulle alltså göra det svårare att avgöra könet på modellen, då båda könen har könshår. Här ser man klart och tydligt att ingen snopp hänger.

- Kvinnor är mindre.
Skillnaden i muskelmassa och storlek i allmänhet innebär att en 3d-modell bör vara liten och spätt för att underlätta för tittaren.

Sen kan man bli sur på att håret är tillgjort om man vill vara en riktigt stött person. I övrigt så finns det inget att klaga på.
Citera
2016-04-06, 04:03
Medlem
Onanikrems avatar
När knullade man en tjej som inte rakat fittan sist?
Då är jag ändå ett sånt pervo som faktiskt gillar fitthår men senaste 10 åren har alla kärringar varit lenrakade,, skit samma är ju insidan som räknas
Citera
2016-04-06, 05:10
Medlem
Väggarna kommer närmre och närmre i det här skitlandet. Snart kan man inte röra sig över huvud taget. Måste vara jobbigt för lättkränkt idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in