• 2
  • 3
2016-04-12, 16:00
Medlem
Freders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Den dagen den sorgen. n slnge kr jag i grddfilen som kvinna, och gr jag ex.vis ett misstag som hade ftt en karl halshuggen, s brukar mina chefer stryka ett streck ver det. I gengld mste jag hlla mig sexig och vara beredd p att suga av ngon chef ibland. Knns helt OK fr mig.

Ja, det r ju ett stt att se p livet. Man ska dock komma ihg att det varje r ryker folk, bde mn och kvinnor, som satsat hrt p att fjska fr chefer nr det vl str klart att de saknar den krvda kompetensen. Det r ju begrnsat hur mnga icke-bidragande anstllda ett fretag kan dras med.

Frsker du lra dig ditt arbete vl och bli bttre eller kr du stenhrt p prostitution? Inte fr jag bryr mig, du gr ju som du vill, men det r nd intressant att veta.
Citera
2016-04-12, 16:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor som okynnes sjukskriver sig, smiter frn tunga arbetsuppgifter, och frn svra beslut. Jag har haft mnga olika yrken, och r nu verksam inom ett av samhllets mest kvalificerade och ansedda yrken. Hela vgen har jag sett samma sak: kvinnor som smiter, s fort det blir lite anstrngande, riskfyllt, eller obekvmt.

Lyssna nu: jag sger inte att detta gller alla kvinnor och hela tiden. Men det gller mnga kvinnor, och en stor del av tiden.

Nu frgar jag er: har ni uppfattat samma sak, och vad kan det beror p? Att kvinnor r mer utarbetade efter arbete i hemmet stmmer ju inte. SCB:s tidsanvndningsunderskning, med mera, motsger detta.

Om nu s mnga kvinnor drar benen efter sig p arbetet, och inte heller bidrar i samma utstrckning som mn till det gemensamma vlfrdssystemet, har d kvinnor rtt att knna sig frfrdelade och diskriminerade? Jag tycker inte det.

Vad tycker ni?
Jo, sna kvinnor finns. Har ven haft manliga arbetskamrater som sjukskriver sig fr en lttare frkylning, men det verkar som om fenomenet r betydligt mer utbrett nr det handlar om kvinnor. Sjuktalen mellan mn och kvinnor skiljer sig nt enormt. Kvinnor r sjukskrivna nstan dubbelt s ofta som mn.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in