Citat:
Ursprungligen postat av
Jelloh
Varför fick vi Soldiers of Odin men inte nån motsvarande kvinnoorganisation?
Vore det inte dags för feministiska skyddskårer?
Som micro, så tror jag det finns kvinnor bland dessa.
Först vill jag poängtera att jag inte har någon insyn i hur det faktiskt är.
Däremot fick trådstarten mig att minnas att jag fastnade i funderingar kring detta för några år sen när jag halvlyssnat på ett radioprogram.
Programmet hävdade att de beskrev hur män i nynazistisk gruppering fungerade, rent psykiskt, vad det var för "fel" på dom.
Nu har jag ju förstått att alla grupperingar som är emot svensk utplåning beskrivs som nazistiska av media.
Programmet baserades på "vetenskaplig forskning" som bestod av att en grupp beteendevetare, antropologer, nånting sånt, hade "levt nära" några av dessa män och liksom utvärderat dom under "längre tid".
I slutet frågade program-makarna
--Det kan ju inte finnas så många kvinnor i dom här grupperingarna, men hur fungerar dom?
--Jo, dom finns, men dom ville inte samarbeta med oss.
Sen var programmet slut.
Då uppstår ju frågan varför kvinnorna inte ville det.
Kanske förstod dom att "forskningen" skulle misskreditera dom, det kanske även de unga männen förstod men struntade i det.
Självklart vet jag inte det heller men "forskarna" bestod enbart av kvinnor, unga kvinnor, gissningsvis var det ett universitetsprojekt, på Flashback-språk skulle man uttrycka det som att de unga männen "fick/ville ha fitta" medan de unga kvinnorna inte ville ha det.
Jag tror inte att äldre och kloka ur Expo-hatade grupperingar ställer upp på pk-forskning, dom vet att dom bara kommer att utnyttjas, smutskastas.
"Dom ville inte sammarbeta med oss" tyder ju på att det inte är frågan om uppmärksamhetstörstande bimbos.