• 1
  • 2
2016-04-15, 21:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Militanta feminister låter andra då män föra den fysiska kampen. Märks inte minst inom den vänsterextrema rörelsen. Kvinnor kommer på mål och vad göra och förmår män att göra jobbet.
Ändå har kvinnor inom de vänsterextrema rörelserna dömts för våldsanvändning/våldsamt upplopp etc i olika sammanhang ..

Betyder det att de dömts oskyldigt och enbart för att de är kvinnor?
Citera
2016-04-15, 22:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ändå har kvinnor inom de vänsterextrema rörelserna dömts för våldsanvändning/våldsamt upplopp etc i olika sammanhang ..

Betyder det att de dömts oskyldigt och enbart för att de är kvinnor?

Inte som de gjort något som amazonkvinnor på egen hand utifrån då ren biologi om fysisk styrka. Militanta feminister behöver sin armé av underståtar av män för att göra det rent fysiska för det mesta då. Sedan om dessa nu är troende feminister eller bara underkuvade av kvinnlig charm är en annan femma.
Citera
2016-04-15, 22:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte som de gjort något som amazonkvinnor på egen hand utifrån då ren biologi om fysisk styrka. Militanta feminister behöver sin armé av underståtar av män för att göra det rent fysiska för det mesta då. Sedan om dessa nu är troende feminister eller bara underkuvade av kvinnlig charm är en annan femma.
Amazonkvinnor???

Var kom de in i bilden? Och är din uppfattning att endast fysiskt starka kan vara militanta?
Citera
2016-04-15, 22:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Amazonkvinnor???

Var kom de in i bilden? Och är din uppfattning att endast fysiskt starka kan vara militanta?

TS frågar "utdela straff till män som beter sig illa på stan" vad är straff där om inte med då Soldiers of Oden typ av vi ger er på käften? Då krävs väl just detta. Inte säga aja baja så där gör man inte.
Citera
2016-04-15, 22:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
TS frågar "utdela straff till män som beter sig illa på stan" vad är straff där om inte med då Soldiers of Oden typ av vi ger er på käften? Då krävs väl just detta. Inte säga aja baja så där gör man inte.
Fast det betyder ju bara att TS inte förstått vad Soldiers of Oden sysslar med -- inget annat.
Senast redigerad av micro113 2016-04-15 kl. 22:27.
Citera
2016-04-15, 22:26
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
JDe skulle ju kunna se till trygghet på stan och omfördela resurser från vita medelålders äckelmän till kvinnor och rasifierade till exempel eller utdela straff till män som beter sig illa på stan.

Vore det inte dags för feministiska skyddskårer?
Ett feministiskt SA ska gå runt och straffa blattegängen? Det vore intressant och se, men jag tvivlar.
Citera
2016-04-15, 22:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Fast det betyder ju bara att TS inte förstått vad Soldiers of Oden sysslar -- inget annat.

Tror det menas som typ I Spit on Your Grave klass dvs arg kvinna som ger igen direkt eller då som jag anmärkte om Amazonkvinnor som i grupp ger igen direkt. Det som nu behövs för att skapa mer trygghet är väl mer folk på marken bara och man behöver inte skapa rättvisa med nävarna direkt eller ens hålla fast någon GM. Ta en kamerabild som mest och sedan vittna låt polisen sköta det rent fysiska med att gripa vederbörande.
Citera
2016-04-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Varför fick vi Soldiers of Odin men inte nån motsvarande kvinnoorganisation?
Vore det inte dags för feministiska skyddskårer?
Som micro, så tror jag det finns kvinnor bland dessa.
Först vill jag poängtera att jag inte har någon insyn i hur det faktiskt är.
Däremot fick trådstarten mig att minnas att jag fastnade i funderingar kring detta för några år sen när jag halvlyssnat på ett radioprogram.

Programmet hävdade att de beskrev hur män i nynazistisk gruppering fungerade, rent psykiskt, vad det var för "fel" på dom.
Nu har jag ju förstått att alla grupperingar som är emot svensk utplåning beskrivs som nazistiska av media.
Programmet baserades på "vetenskaplig forskning" som bestod av att en grupp beteendevetare, antropologer, nånting sånt, hade "levt nära" några av dessa män och liksom utvärderat dom under "längre tid".
I slutet frågade program-makarna
--Det kan ju inte finnas så många kvinnor i dom här grupperingarna, men hur fungerar dom?
--Jo, dom finns, men dom ville inte samarbeta med oss.
Sen var programmet slut.

Då uppstår ju frågan varför kvinnorna inte ville det.
Kanske förstod dom att "forskningen" skulle misskreditera dom, det kanske även de unga männen förstod men struntade i det.
Självklart vet jag inte det heller men "forskarna" bestod enbart av kvinnor, unga kvinnor, gissningsvis var det ett universitetsprojekt, på Flashback-språk skulle man uttrycka det som att de unga männen "fick/ville ha fitta" medan de unga kvinnorna inte ville ha det.
Jag tror inte att äldre och kloka ur Expo-hatade grupperingar ställer upp på pk-forskning, dom vet att dom bara kommer att utnyttjas, smutskastas.

"Dom ville inte sammarbeta med oss" tyder ju på att det inte är frågan om uppmärksamhetstörstande bimbos.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in