Citat:
Ursprungligen postat av
Fri
Tre punkter r bristfllig data fr att passa in mnster. Och om stjrnhimlen r 5000 r off s kan vi nog glmma den idn. Om inte otroligt nog redan 5000 r fre pyramiderna Nilen redan liknats vid Vintergatan och platserna markerats p marken dr de senare uppgraderades till jttepyramider.
Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Hr r en som har berknat stjrnornas positioner bde d pyramiderna byggdes p riktigt och nnu lngre tillbaka d en del krystade rthjrnor ljuger ihop att de ska ha byggts fr att deras sunkiga ovetenskapliga skrpteorier ska passa bttre:
Ja vrt mnskliga intellekt lurar oss ibland med att frska hitta mnster som inte finns, tex patriarkala strukturer, eller varfr inte rasbiologi ? Hehe
Problemet i sdana hr problem brukar ibland bero p parameter-explosionen, i att antalet parametrar blir s mnga att om man inte hittar en 100 objekt till som egyptierna byggt s har man inte tillrckligt att jmfra med.
Vi letar ju efter knda mnster ven i molnen och andra randomiserade strukturer.
P 1970-talet s var von Dnicken (av somliga kallad von Dnicken) p tapeten, som hvdade UFO-teorier om nstan allt antikt. Alltifrn Atlantis till Stonehenge. Egendomligt om de hr UFO-teorierna, om det verkligen varit UFOs p Jorden s borde det finnas nnu mycket flera spr av dem n vad som psts finnas, om de nu var s avancerade som det psts. Jag menar en supercivilisation borde ju omdanat vldigt vldigt mycket p Jorden - mer n den ser ut idag. Om UFOs och Aliens byggt pyramiderna s kunde de ha hunnit bygga en 300 pyramider till, eller hur ? Varfr stanna vid dessa fjuttiga monument ? Och var finns UFO-kyrkogrden, termodynamikens 2a huvudsats menar att allt, precis allt gr snder frr eller senare. Ett fundament i fysiken som inte ens UFOs kan undkomma. S var finns alla kraschade tefat ? Tex s skulle de skert varit betjnta av att anvnda diamanter fr olika ndaml, var finns d alla kasserade diamanter, de som inte blev perfekta ?
Sjlv tycker jag att arkeologer r ett konstigt slkte, mycket r hittep, jag tycker inte att man ska gissa fr mycket i vetenskap. Tex s pstr arkeologer att stenldersfolket t sk stenldersmat ? Men det har vi inte s mycket information om, det finns ytterst f intakta bevarade kroppar ifrn den tiden dr man faktiskt kunnat se vad som fanns i magscken. Det mesta som r tbart frmultnar ju och i regel blir inget kvar.
Detsamma gller platsen fr pyramiderna, nstan allt ifrn den tiden har fr lnge sedan frmultnat. Sjlv tror jag att omrdet dr var betydligt grnare p den tiden, och inte lika kenaktigt som nu.
Det skulle vara spnnande att bygga en riktigt kraftfull satellitburen radar som riktades mot omrdet och frsker ta upp ekon ifrn dolda gravar och hligheter. Men jag har ingen susning om hur pass mycket man kan se, dmpning etc. Ett stt att fuska vore att ett valla in hela omrdet, fylla det med vatten, drnera, och sedan ta upp en radarprofilbild p omrdet, d borde man se anomalierna.
Annars kan man vnta tills det smller av en supernova i vr nrhet och d kan vi "rntga" pyramiderna
Nej, jag skulle vilja sga att pyramidernas position i frhllande till stjrnhimlen r en tillfllighet
Det r skillnad p vad vi vet och vad vi tror oss veta - En lurig skillnad som man alltid mste komma ihg