Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-21, 10:30
  #1
Medlem
Troians avatar
En Leif Svensson, försvunnen sedan drygt 20 år tillbaka, har begärts dödförklarad:

Citat:
ANSÖKAN OM DÖDFÖRKLARING
LEIF Ivar Johansson, 541026-1159, har begärts dödförklarad. Han är folkbokförd i Sundsvalls kommun. Leif Johansson sågs senast den 6 september 1994. Leif Johansson kallas jämlikt 7 § lagen (2005:130) om dödförklaring att senast den 14 oktober 2016 anmäla sig hos Skatteverket, 171 94 Solna. Den som kan lämna upplysningar i ärendet uppmanas att vända sig till Skatteverket med dessa upplysningar inom samma tid.
Skatteverket

Kungörelse-id: K212287/16

Känner någon till detta försvinnande sedan tidigare?
Citera
2016-04-21, 15:03
  #2
Medlem
Skaraborg2s avatar
1980.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
En Leif Svensson, försvunnen sedan drygt 20 år tillbaka, har begärts dödförklarad:



Kungörelse-id: K212287/16

Känner någon till detta försvinnande sedan tidigare?

Nej jag gör inte det.

Enligt Sveriges befolkning 1980 var den försvunne redan då skriven i Sundsvall.

Han var född i Solna.
Citera
2016-04-24, 14:08
  #3
Medlem
Isnatts avatar
Jag blir ju nyfiken på omständigheterna till försvinnandet. Hoppas det kommer in nån som minns eller har information.
Citera
2016-04-25, 15:39
  #4
Medlem
Skaraborg2s avatar
Omständigheterna till försvinnandet?

Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag blir ju nyfiken på omständigheterna till försvinnandet. Hoppas det kommer in nån som minns eller har information.

Det blir jag också.

Kanske finns det någon som kommer ihåg hans försvinnande och omständigheterna runt detta?
Citera
2016-04-28, 20:12
  #5
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Intressant, måste ha skrivits om fallet i media några gånger genom åren tycker man?
Citera
2016-04-28, 21:14
  #6
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husbilssemester1
Intressant, måste ha skrivits om fallet i media några gånger genom åren tycker man?

Har sökt, men inte hittat något. Men kan ha missat, då han har väldigt vanligt namn.
Citera
2016-04-28, 21:25
  #7
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket vanligt namn.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har sökt, men inte hittat något. Men kan ha missat, då han har väldigt vanligt namn.

Något tycker man det borde ha skrivits om hans försvinnande men helt säker går det inte att vara.

Precis som du skriver så är ju detta ett mycket vanligt namn tyvärr.
Citera
2024-09-30, 19:39
  #8
Medlem
Karolinen97s avatar
Ännu en person som gick upp i rök bara sådär... Finns tyvärr ingen info om detta fall på nätet mer än denna tråd, sökte runt lite.

Finns några personer som försvunnit från Sundsvall har jag märkt när jag snokat igenom trådar, kan han ha irrat bort sig i skogarna kring Sidsjön?
__________________
Senast redigerad av Karolinen97 2024-09-30 kl. 19:44.
Citera
2024-09-30, 21:03
  #9
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer att förbli ouppklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av Karolinen97
Ännu en person som gick upp i rök bara sådär... Finns tyvärr ingen info om detta fall på nätet mer än denna tråd, sökte runt lite.

Finns några personer som försvunnit från Sundsvall har jag märkt när jag snokat igenom trådar, kan han ha irrat bort sig i skogarna kring Sidsjön?

Ja återigen en person som gick upp i rök.

Även det här försvinnandet kommer att förbli ouppklarat tyvärr.
Citera
2024-09-30, 21:29
  #10
Medlem
Karolinen97s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja återigen en person som gick upp i rök.

Även det här försvinnandet kommer att förbli ouppklarat tyvärr.

Hade gärna velat veta mer om Leif och vart han tog vägen.

Tråkigt att vissa fall får så lite uppmärksamhet, att en person kan bara gå upp i rök sådär utan att ens lokaltidningen nämner det.

Undra om det ens finns en polisutredning om detta fall? De borde de väl göra eller?
Citera
2024-09-30, 22:16
  #11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Förblir helt och hållet ointressanta.

Citat:
Ursprungligen postat av Karolinen97
Hade gärna velat veta mer om Leif och vart han tog vägen.

Tråkigt att vissa fall får så lite uppmärksamhet, att en person kan bara gå upp i rök sådär utan att ens lokaltidningen nämner det.

Undra om det ens finns en polisutredning om detta fall? De borde de väl göra eller?

Jag håller med dig men tyvärr är det så.

Vissa försvinnanden förblir helt och hållet ointressanta. Dock något märkligt att inte ens lokalmedia hade åtminstone en notis. Beror också mycket på anhöriga om det skall uppmärksammas.

En polisutredning lär troligtvis finnas. Den är då mycket tunn. Det finns faktiskt försvinnanden där det inte ens finns en polisutredning.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2024-09-30 kl. 22:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in