2016-04-24, 15:49
Medlem
Osmanvallos avatar
Har läst ganska intressant sida som handlar om något som kallas "The Greenland Theory" och går ut på att Romarriket aldrig försvann utan lever vidare via Vatikanen, Schweiz och Grönland.

Alla romerska symboler och märken lever än idag kvar på flaggor och sedlar i hela världen, bland annat hävdas det att alla skandinaviska flaggor i själva verket är kors eller svärd som skall skydda Grönland från inkräktare

https://sites.google.com/site/greenl...e-nordic-cross

Det hävdas också att Romarna riktiga språk var gammal engelska och inte latin och att ordet God som i Gud på engelska är en förkortning för Greenland of Denmark och att Grönland är vad som i Bibeln kalls för Heaven 8Haven) and allt under Grönland är Hell som Helvetia (Schweiz).

Väldigt intressant läsning var det i vart fall och jag undrar om någon annan har läst detta och vad ni tycker om teorin då det uppenbarligen finns en hel del konstigheter kring Grönland som ingen vet så mycket om.

https://sites.google.com/site/greenlandtheory/
Citera
2016-04-24, 17:39
Medlem
Smekfarfars avatar
Det verkar vara ännu en stolle (inte du alltså, författaren) som talar sig varm om vilken konspirationsteori/mörkläggning som helst.

Bara det att sidan du länkar till också beskriver hur romarna hade sex med Grönlands jättar gör att jag vill avskriva källan som strunt men det finns en uppsjö av långsökta efterkonstruktioner som sätter spiken i kistan.

Jag skulle inte lägga någon större vikt vid detta.
Senast redigerad av Smekfarfar 2016-04-24 kl. 17:48.
Citera
2016-04-24, 18:18
Medlem
Väldigt intressant, kan mycket väl vara sant.
Citera
2016-04-24, 18:27
Medlem
Det känns som att "god" har var ett ord i engelskan innan 1700-talet, men kanske inte.

Otydligt hur alla länder med kors i flaggan skyddar Grönland från inkräktare, står det inte alla relativt fritt att resa dit?
Citera
2016-04-25, 13:14
Medlem
udons avatar
Har snubben varit på Grönland?
Citera
2016-04-26, 22:53
Medlem
En tidvis spridd, synnerligen käck, teori går ut pa att Tredje Riket inte krossades våren 1945. Nej - smartaste grabbarna kring Adolf stack iväg på en u-båt med walthermaskineri och nådde Grönland i undervattensläge. Där upprättade de en hemlig bas, där deras ättlingar fortfarande fördriver tiden med att utveckla och provflyga flygande tefat och andra UFO-manicker, med vilka de så småningom ska erövra världsherravälde.
Själv tvivlar jag på teorin, men saknar samtidigt möjligheter att motbevisa den. En superhemlig konspiration mellan alla akademiska historiker samt hela journalistkåren och frimurarna gör att ämnet fullständigt förtigs och förnekas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in