2016-04-25, 16:09
Medlem
Vore tacksam om Ni som är s.k troende avseende konspirationer ville bjuda på två saker.

1. Hur många konspirationer tror du på och vilka

2. Varför tror du på dina konspirationer.

Jag undrar därför vissa Nick dyker upp i 5-8 st konspirationer medan andra krigar brutalt för en konspiration.

Det står emot de s.k skeptikerna som inte tror på någon konspiration, och av det blir det debatt.

Min fundering är att Sverige inte är något stort land, vi går i samma skolor lär oss samma saker, ser på samma TV-program arbetar på liknande arbetsplatser, använder samma sökmotorer som styr prioritering av vad vi söker på. Vi kanske läser olika böcker men mycket samma.

Sverige är ett hyffsat homogent land och de konspirationer som går att läsa här slår i sönder allt jag ovan beskrev.

- Hur kan lika bli så olika.

Bra om Ni vill bjuda genom att dela med Er info.
Citera
2016-04-25, 19:00
Medlem
Tror folk gärna vill se världen brinna, typ?
Citera
2016-04-25, 20:29
Bannlyst
Tror på en konspiration och det är att Aliens har besökt jorden under mänsklighetens tidigare år och hjälpte oss med att bygga pyramiderna osv.
Jag började tro mer och mer på detta under dom senaste åren då jag började kolla på ancient Aliens
Citera
2016-04-25, 21:28
Medlem
poppilos avatar
Jag tror på en hel del konspirationer, tror inte saker är tagna från tomma luften bara för att skapa debatt om det hela. Världen är en konspiration det pågår så fruktansvärt massa krims krams bakom stängda dörrar som människan inte får bevittna. Men är man medveten och vaken som jag är så vet man att något inte riktigt står rätt till, utan det pågår en slags krig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in