2016-05-19, 10:04
Medlem
Jag har registrerat mig för F-skatt och moms nu, tecknat firmaförsäkring och ordnat allt som är absolut nödvändigt för att bedriva min verksamhet..

Jag har några gamla kontakter/chefer som kommer höra av sig när det finns jobb.

Men jag kan ju inte bara sitta på lådan och vänta, jag vill ju nå ut till fler eventuella uppdragsgivare.

Tänkte om det fanns någon här inne som har tips på hur man ska nå ut på ett bra och seriöst sätt.

Jag fick tips från en fd chef att jag skulle skriva ihop ett mejl och skicka till olika mindre firmor som det skulle vara billigare för att anlita mig än min förra chefs firma.

Jag vet dock inte hur jag ska utforma detta mejl så det framstår som seriöst..

Jag har ingen hemsida än för tänkte att ett enmansföretag inte behler detta, dock kanske det kan vara en viktig sak för helhetsintrycket?

Finns det någon här som varit i samma sits och hur gjorde ni för att hitta nya uppdragsgivare?
Citera
2016-05-19, 12:10
Medlem
note-its avatar
Jag hade jobb innan jag startade firma, sen kom det in via kontakter man lär känna längs vägen.
Citera
2016-05-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Jag hade jobb innan jag startade firma, sen kom det in via kontakter man lär känna längs vägen.

Det har jag med men man vill ju ständigt utöka sitt kontaktnät
Citera
2016-05-19, 19:26
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesnurr
Det har jag med men man vill ju ständigt utöka sitt kontaktnät
Du kan väl alltid slå ihop dig med någon?
Citera
2016-05-21, 00:07
Medlem
KillenArCPs avatar
Igår damp det ner en lapp i brevlådan, blev sjukt i imponerad av den faktiskt. Ett byggföretag med hjärna. Jo, jag vet att det finns många i byggbranschen med hjärna men även många stolpskott.

Vad var det för lapp? På lappen stod att man ursäkta bullret i lägenhethuset, de skulle hjälpa en granne med att lägga golv och det kunde låta en del. Vilken granne vill inte ha en sån lapp?

Byggföretaget bad en att kontakta dem om man ville också lägga om sitt golv.
Här harman verkligen lyckats. Skulle man vilja det, behöver man bara knata över till grannen som man har en viss relation för att få en trovärdig referens.

Att ha en hemsida är ingen större kostnad och idag behöver man inte vara någon programmerare för det. Skulle inte vilja säga att det är en fördel med hemsida, utan snarare en nackdel att inte ha en.

Du kommer ha många konkurrenter med hemsida som har möjlighet att skapa en relation till den intressanta. En konkurrensfördel för dem. En bra sajt, är en sajt som funkar designmässigt men där texterna är noggrant utformade.
Citera
2016-05-21, 05:58
Medlem
Kanske en annons på blocket kan hjälpa?
Citera
2016-05-21, 11:23
Medlem
Saken är ju att jag ska hyra ut mig själv till företag, jag arbetar inte åt privatpersoner utan åt andra företag. Tack för tipsen iallafall!

En annan sak som inte har riktigt med detta att göra, är det någon som har erfarenhet av offerta?

Dela gärna med er!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in