Citat:
Ursprungligen postat av
Macatho
300000-400000 unika besökare per dag...Du är rolig du
![Smile](https://static.flashback.org/img/smilies2/smile1.gif)
Kul att du sätter ribban lågt.
Men skämt o sido, det finns tusen nyhetssajter, varför skulle din vara bättre? Bubb.la är fruktansvärt händig tex.
Jag vet att 300 000 - 400 000 unika besökare per dag är extremt mycket men som du vet redan har sajter som AB och Expressen minst dessa siffror. D.v.s. om man har ett företag i samma kaliber är inte detta omöjligt jämfört om man skulle ha en sajt om duvor från Norrland.
Jag vet att jag har satt ribban extremt högt, folk som är duktiga inom området har till en början skratt högt åt mig. Sen när jag har förklarat mer detaljerat om min affärsidé har de inte alls tyckt att det är orimligt.
Jag vet att chanserna att lyckas är väldigt små och troligtvis kommer jag behöva avveckla bolaget. Det kommer krävas massor men läget jag har idag har aldrig varit bättre. Lika gärna som att bränna en miljon på en Porsche kan jag starta ett företag och uppnå det jag vill allra mest i mitt liv. Göra det jag älskar till max och att vara fri.
Långt svar på din fråga. Jag vet att man inte ska vara alltför hemlighetsfull om sin affärsidé. Men vill intae vara alltför detaljerad av konkurrensskäl.
Vad är då som är unikt med denna sajt? Sajten kommer inte vara som sajter som plockar hem ett RSS-flöde från olika sajter och sammanställer det.
Det unika är:
Relevans
Precis som AB och Expressen kommer sajten vara bred till innehållet. Nackdelen med deras sajter är att man kan få på startsidan nyheter om hur jag går ner tio kilor på tio veckor fast jag absolut inga problem med min vikt och det är inget som intresserar mig.
Snabbhet
Anledningen till att många föredrar AB framför Expressen är att de är snabbare med senaste nytt. Min nyhetssajt ska vara ännu snabbare än Aftonbladet med nyheter. Snabbast i Sverige är målet. Hur tänker du säkerligen? Det vill jag inte berätta men har kommit på ett sätt.
Artiklar som är skrivna utifrån dig
Troligtvis har du en journalist som du tycker bättre om än en annan som skriver om samma nyhet. Du som besökare kommer få nyheten av din favoritjournalist.
Annonsörerna kommer nå bättre
Det är annonsörerna som främst kommer dra in pengar till sajten. De kommer kunna nå sin målgrupp bättre än via klassisk media och det till ett lägre pris.
Jag är duktig på mitt jobb, men jag är inte bäst och jag kan inte allt. Därför kommer jag vill ta in skickliga investerare som kan ge mig extremt värdefulla tips.
Tack för länken ang. bubb.la