2016-05-28, 13:55
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Hej!

Någon som vet vad Siljes två mördare gör idag? Vet att den ena sliter enormt med droger och är i princip hemlös. Men vad gör den andra?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Siljefallet
Citera
2021-11-19, 23:49
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
De är ff ostraffade och aldrig förhörda. Minst en är död
Citera
2021-11-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
De är ff ostraffade och aldrig förhörda. Minst en är död

Enligt dokumentärserien var ju "5-åringen" dömd för narkotikabrott ett antal gånger, och vem menar du är död? I så fall dog han efter att dokumentären spelades in.
Citera
2021-12-27, 23:54
Medlem
Helt sanslöst att de inte letade mer efter "ungdomarna". Det var ett litet samhälle, borde ju räcka med att kolla runt bland skolorna för att hitta något relevant vittne eller tips. Känns så sjukt att de (förmodligen) riktiga mördarna gick fria..
Citera
2023-02-20, 12:29
Medlem
wizardinrobes avatar
Saken hände 4 år före Kevin i Arvika, och nu har åklagarmyndigheten dragit tillbaka sin anklaga, helt analogt med Kevin-fallet, så går det med era aningslösa anklaganden
Citera
2023-03-22, 02:44
Medlem
Jag har just sett TV-serien. Jag fick absolut känslan av att de var skyldiga till att ha dödat Silje. Det enda TV-serien visade var ju att polisutredningen var dåligt gjort, och att de aldrig följde upp alternativa gärningsmän.
Jag har ganska bra minnen från när jag själv var i den åldern, och jag har även haft barn i den åldern. Jag ser det som rätt orimligt att dessa barn skulle se en misshandel och inte larma eller hämta hjälp. Tre barn och ingen springer efter hjälp, nä, det köper inte jag.
Barn kan ju vara rätt elaka, och det hörs ju också på beskrivningarna kring hur de lek och hittat på lekar där Silje inte kunde delta. Hon saknade någon kälke (eller vad det nu var) och sedan fick hon inte vara med på ”killekar” eftersom hon var tjej. De har ju uppenbarligen varit irriterade på henne, och hittat anledningar att frysa henne ute. De ska även ha slagits.

Det känns också rätt konstigt att tre ungdomar skulle passera denna backe, mitt på ljusa dagen komma på att de ska misshandla en liten 5-årig flicka så grovt att hon dör, och sedan bara springa därifrån. Vad skulle poängen med det vara? När kom de tre killarna på den idén? De kunde ju inte veta att hon skulle vara där just då.
I den åldern så är man ju ofta väldigt rädd för ”stora elaka pojkar” så det känns nästan förutsägbart. Jag skyllde iaf allt på ”stora elaka pojkar” i den åldern.

Jag tycker även att experterna är lite väl naiva då de inte tror att barn kan komma överens om att ljuga och att hålla sig till en historia, men också att det blir för svårt för 4-åringen, som säkert inte var lika driven i detta och säkert inte riktigt förstod vad som hände. Det är rätt stor skillnad på en 4-åring och en 6-åring.

Att de nu säger att de absolut inte minns något, behöver ju inte vara sant, och 5-åringen verkar ju bara säga det reporten vill höra, och svarar hela tiden på ett ganska korkat sätt på ledande frågor.

Den enda gången jag blev tveksam var när jag hörde att de förnekade brott under behandlingen.

Men sedan när slutet kom och de blev helt friade/avskrivna från misstankar så var det ju som att se två skyldiga personer skratta åt att lurat systemet. 😳

Givetvis så kan jag ju ha fel, men jag blev ändå nyfiken på om fler än jag inte riktigt köpte deras och reporterns story. Dåligt skött polisutredning — absolut, men det betyder ju inte att man är oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in