Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-31, 12:02
  #1
Medlem
bonobonos avatar
Fixade Viaplay och satt uppe till 2 i natt för att se Penguins spöa Sharks i 1a NHL-finalen.
Sen visar de sig att jag inte kan se matchen, antar nu lite senare att man måste ha paket som kostar en halv årslön (säkert för någon) för att kunna få se någon enstaka NHL-match.

Finns de nåt annat sätt att kunna se dessa matcher, någon annan stream-tjänst eller liknande?
Vägrar betala Viaplays hutlösa priset för att enbart kunna se finalmatcherna.


(försökt söka efter liknande trådar i ett par timmar men får bara upp att söktjänsten är överbelastad)
Citera
2016-05-31, 12:56
  #2
Medlem
Kongruensbojds avatar
Tror det bryter mot reglerna att fråga. Viasat äger rättigheterna i Norden och inom Sverige kan man bara se NHL hos dem.

Befinner man sig i ett annat land i världen kanske NHL.tv funkar. Jag bor i Japan och kan se sluttampen av NHL:s grundserie och Stanley Cup-slutspelet för fem dollar i månaden. Mycket najs! Men man saknar ju Viasats studio och Holmgren såklart.
Citera
2016-05-31, 13:07
  #3
Medlem
bonobonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Tror det bryter mot reglerna att fråga. Viasat äger rättigheterna i Norden och inom Sverige kan man bara se NHL hos dem.

Befinner man sig i ett annat land i världen kanske NHL.tv funkar. Jag bor i Japan och kan se sluttampen av NHL:s grundserie och Stanley Cup-slutspelet för fem dollar i månaden. Mycket najs! Men man saknar ju Viasats studio och Holmgren såklart.
Jag skulle gärna se NHL med riktiga kommentatorer (dom i NHL) istället för nåt svensk, men just nu ser ja ju ingenting och de är ju tråkigast.
Citera
2016-06-01, 00:09
  #4
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonobono
Jag skulle gärna se NHL med riktiga kommentatorer (dom i NHL) istället för nåt svensk, men just nu ser ja ju ingenting och de är ju tråkigast.

Viasat har ju ljudspåret från den nordamerikanska sändningen också. Bara att byta närhelst man vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback