Citat:
Det är sandlådenivå och klipp&klistra över det hela, allt för att försöka knäppa någon på näsan.Det är ett enda sammelsurium av svammel från att ha börjat diskutera mina citat från ssk med en annan.
Som jag skrev tidigt så kommer givetvis inte ordval formuleras i varken nåt tyckande eller inkorrekt svenska.
Om Lotta beskrev vad som skett initialt, dvs från början av februari, då är det givet att dokumentera en kort resumé och det har skett.
Det lär behöva bli begripligt om hon sen beskriver misshandel.
Sen är det däremot fortlöpande dagsaktuellt i behandlingen.
Att formulera nåt finare av rädsla för att en patient läser finns inte. Faktum är att om en patient iscensätter hot ska det snarare vara väldokumenterat att kunna återfalla på om det blir anmälan. Vilket är lika viktigt att ha i åtanke ang en patient, det kan beröra allt från anmälan till försäkringsfrågor vid skada.
Därför sitter den här sköterskan sen i förhör och förklarar när journalen granskas av polis.
För övrigt ser jag inte vitsen öht med diskussionen, men det kanske klarnar. Just nu är det försök att slingra sig.
Som jag skrev tidigt så kommer givetvis inte ordval formuleras i varken nåt tyckande eller inkorrekt svenska.
Om Lotta beskrev vad som skett initialt, dvs från början av februari, då är det givet att dokumentera en kort resumé och det har skett.
Det lär behöva bli begripligt om hon sen beskriver misshandel.
Sen är det däremot fortlöpande dagsaktuellt i behandlingen.
Att formulera nåt finare av rädsla för att en patient läser finns inte. Faktum är att om en patient iscensätter hot ska det snarare vara väldokumenterat att kunna återfalla på om det blir anmälan. Vilket är lika viktigt att ha i åtanke ang en patient, det kan beröra allt från anmälan till försäkringsfrågor vid skada.
Därför sitter den här sköterskan sen i förhör och förklarar när journalen granskas av polis.
För övrigt ser jag inte vitsen öht med diskussionen, men det kanske klarnar. Just nu är det försök att slingra sig.
Världen är inte svart/vit.
Ja, Lotta beskrev att han var snäll, först.
Men sen utvecklades det hela till en mardröm.
Ska man då bortse från vad Martin senare visade sig vara, eftersom Lotta beskrev honom i goda ordalag först?
Att värna om Lottas minne, är viktigt, inte minst för de efterlevandes skull.
Vad tjänar det till att sprida lögner om ett brottsoffer, som kunde varit du eller jag?