Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-05, 22:48
  #1
Medlem
dreamtools avatar
Hej, jag har problem med att streama mitt innehåll från Viaplay till chromecast, försökte googla på det men utan resultat.

Via datorn verkar det fungera men där finns ju inte tidigare sändningar som tex. motorsporten jag är intresserad av, via mobil/ipad (apple) så finns dessa program att se, men går då inte att skicka till tvn!
Får felmeddelande "det går inte att använda chromecast med tv-kanalerna"

Någon som har liknande fel eller är det bara jag?
Citera
2016-06-05, 22:52
  #2
Medlem
Du får gå in på den aktuella sändningen. Alltså under "Startmeny" --> Sport --> "Din Sändning". Kanalerna (TV-To-Go) går inte streama till chromecast av rättighetsskäl.
Citera
2016-06-05, 23:04
  #3
Medlem
dreamtools avatar
Oh wow tack, det fungerade...
men va fan, dåligt att man måste ta den omvägen för att det ska fungera. borde ju vara begränsat till endast livesändningar på annat sätt. Men det får man väl leva med.

Men det fungerar om man använder sig av en apple tv? den symbolen finns ju där vid alla program.?
Citera
2016-06-05, 23:14
  #4
Medlem
Jo det har du rätt i att de borde gå att reglera på annat vis, men möjligt att deras boxar inte har stöd för sådant i dagsläget, och att de skulle bli en stor kostnad att införa det. Det är ju per definition inte "TV-To-Go" om man ser det på TV:n som vanligt, därför antar jag att de inte lägger pengar på investeringar för att ordna detta, åtminstone inte i dagsläget.

Varför det fungerar med ATV har jag verkligen inget bra svar på och har funderat på det tidigare. Antar att ATV och CC används för precis samma ändamål. Tar man dessutom Cmore som exempel så har de inte rättigheter att streama via AirPlay till ATV3 men fungerar utan problem till CC. Så någon rättighetsfriktion är antagligen enkelt löst rent tekniskt, eller så jobbar man fortfarande på det.

Vore intressant med en förklaring varför det fungerar på ATV men ej CC
Citera
2016-08-08, 17:42
  #5
Medlem
Poddes avatar
Kan inte spela upp viaplay via chromecast med f-secure freedome igång. Finns det något att göra?

Allt annat fungerar men viaplay säger att "Något har blivit fel. Prova igen senare."
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback