• 1
  • 2
2005-11-30, 02:28
Medlem
NightDrifters avatar
asså svarta katter/skuggor i ögonvrån ser jag lätt efter en natt på kaffe och ännu värre efter vaket.... Men har alldrig sätt så värkliga saker som huvuden, jättar eller något annat som jag kan se rakt på *lite avundsjuk oxå*
Citera
2005-11-30, 09:07
Medlem
MrSnabels avatar
Efter många dagars vakande så får man lätt hallisar!
Jag vaknar ofta upp av att jag tror mig se människor som tittar på mig och rycker till. Men i själva verket är det skuggor och andra saker(kanske beroende på stilnoct)
Citera
2005-11-30, 10:49
Medlem
du är väl bara svag för hallisar .. jag brukar få det du snackar om när jag varit uppe va ska vi säga 3 dagar .. men då börjar allt osso bli väldigt skadat
Citera
2005-11-30, 11:05
Bannlyst
Jag trodde trådskaparen tills jag läste "Och så såg jag två huvuden sticka upp, och ena började tugga på den andre"... nåt liknande sa han.

Det lät obehagligt, men vem ser såna kraftiga hallisar?
Men det verkar som han tar droger rätt så ofta och mycket, så varför inte. Och om han nu dragit tjack också, som man kan bli paranoid av, så gör ju inte det saken bättre.

Men det låter ändå lite som fjortistarna när dom "har tagit E" : Jag ser rosa elefanter med blåa vingar.

Ja ni vet...
Citera
2005-11-30, 11:19
Medlem
speedracers avatar
först idag är jag helt återställd. har mått skit de senaste dagarna. kan ju ha varit vad som helst i det där tjacket.

att tillägga: jag kunde "styra" musiken till en viss del, lyssnade på en mix med Shpongle vs. Infected Mushroom och jag lyckades pitcha och ändra/förvränga ljuden i låtarna genom att göra rörelser med armar mot vissa föremål... svårt att förklara... bästa psy-trippen någonsin iallafall.

men ack så läskigt. trodde jag var permanent fuckad.

edit - radikal08, ja - det såg mycket äkta ut.
Citera
2005-11-30, 15:06
Medlem
MrSnabels avatar
Man kan väl få hallisar om man varit vaken uppåt en vecka, även om man inte är drogad,right?

Brukar inte få hallisar men denna gången hade man varit vaken närmare en vecka+Stilnoct(ja, jag får skylla mig själv )

Måste gå långt om man ska se katter som springer runt
Citera
2005-12-04, 17:03
Medlem
katter är gulliga
Citera
2005-12-04, 21:36
Medlem
SKUNXs avatar
Tjack är gött,under själva ruset.Bieffekterna är horribla. Har vart vaken i 48 timmar till kl 1 i förmiddags,sen däckade jag på tvären å min efter ett gäng "juggar" å lite sprit,vaknade 8 timmar senare i exakt samma position fast med jucken som låg å sov på mej! haha
Citera
2005-12-05, 07:02
Medlem
LéKrisss avatar
Ni tjackisar snackar ofta om att "det är klart att man blir knäpp av att vara vaken så länge" och vägrar allt som oftast vilja veta av att det även kan
vara er darling som har ett finger med i spelet.
Men vi vet ju alla att tjacket sparkar igång dopaminet hej vilt. För dem som
inte kände till det så är just för mycket dopamin i omlopp som schizofrena lider av
(och för lite får man parkinson av - notera även att dopamin är en viktig
signalsubstans för motoriken, folk med parkinson blir ryckiga, schizofrena kan
ha ofrivilliga rörelser och rejäla tjackisar kan säkert känna igen sig i båda? ).

Man kan ju tro vad man vill, men att knarket inte skulle ställa till med
något tror inte jag - det är i alla fall inte mina erfarenheter.
Citera
2005-12-05, 20:57
Medlem
kinkykoreas avatar
Klart att det ställer till med något....jag mår ju bra!!! Hahaha
Citera
2005-12-08, 17:02
Medlem
times avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedracer
Drog en lina nu i fredags, somnade fint på natten. Bombade på lördagen uppskattningsvis 0,3 gram... hade sex med en tjej tills min soldat började slakna. Kunde inte sova den natten (i natt alltså...). Och nu (söndag) ser jag svarta katter som springer förbi i ögonvrån titt som tätt, mitt fönster är riktat ut mot skogen och jag får väldigt hemska hallucinationer/illusioner. Två huvuden ploppade upp ur marken, varpå den ene började tugga på den andra. Har provat en del hallucinogener i mitt liv, men inget slår detta! Mkt verkligt! Blev vettskrämd!

Nu till frågan: Är jag överkänslig mot sömnbrist (har varit vaken längre tidigare utan problem, då utan tjack/droger öht)?

Eller har jag drabbats av HPPD? Brukar inte ta hallucinogener så ofta, brukar bara ta DXM sisådär 8 dagar i rad och sedan ta ett break på 3 veckor.. Men det var ju ett tag sen nu.

Bör jag vara orolig?

I min förra lägenhet blev vi så trötta på den där "katten" som sprang omkring överallt så vi döpte honom och tills slut blev han nästan verklig i festsammanhang. Nytt folk som kom till lägenheten började leta efter honom ibland.
Citera
2005-12-08, 17:27
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Ni tjackisar snackar ofta om att "det är klart att man blir knäpp av att vara vaken så länge" och vägrar allt som oftast vilja veta av att det även kan
vara er darling som har ett finger med i spelet.
Men vi vet ju alla att tjacket sparkar igång dopaminet hej vilt. För dem som
inte kände till det så är just för mycket dopamin i omlopp som schizofrena lider av
(och för lite får man parkinson av - notera även att dopamin är en viktig
signalsubstans för motoriken, folk med parkinson blir ryckiga, schizofrena kan
ha ofrivilliga rörelser och rejäla tjackisar kan säkert känna igen sig i båda? ).

Man kan ju tro vad man vill, men att knarket inte skulle ställa till med
något tror inte jag - det är i alla fall inte mina erfarenheter.

Självklart kan Amfetaminet ställa till det rejält om det missbrukas,
många långtids missbrukare av Amfetamin blir aldrig sig lika igen.

Men så är det ju med alla droger.. allt är mer eller mindre skadligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in