Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-11-19, 09:57
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Är det män som sextrakasserar kvinnor? Äldre kvinnor som sextrakasserar yngre kvinnor?
Utpressning, på riktigt?

Män som trakasserar kvinnor. Givetvis män som har makt där. Sexutpressning. Men detta är alltså bara om det fortfarande är som på 90-talet. Dessutom är det så att man kommer ingenstans där genom att vara smart utan genom att vara en jävla medelmåtta som slickar lika medelmåttiga handledare i röven. Det är nog iofs inte så ovanligt inom den akademiska världen.
Citera
2019-11-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Män som trakasserar kvinnor. Givetvis män som har makt där. Sexutpressning. Men detta är alltså bara om det fortfarande är som på 90-talet. Dessutom är det så att man kommer ingenstans där genom att vara smart utan genom att vara en jävla medelmåtta som slickar lika medelmåttiga handledare i röven. Det är nog iofs inte så ovanligt inom den akademiska världen.
Det finns många exempel på det, inte bara sextrakasserier utan allvarlig mobbning av både kvinnor och män. De män som inte tar parti för mobbarna blir själva mobbade och stoppade i karriären. Allt sanktionerat och/eller aktivt deltagande från högsta ledningen. Det går många pengar från den krympande börsen till detta, i slutändan drabbas både studenter och forskare.
Citera
2019-11-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Tack för ditt svar!
Medelmåttor som tar sig fram på andra sätt än att vara smarta, det känns ju igen från den akademiska världen. Det såg jag en hel del av när jag befann mig i den världen. Och vänskapskorruption, massor av vänskapskorruption. Men sextrakasserier och sexutpressning var något nytt för mig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in