Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ok. Du får suga vidare. Men vad har det att göra med att mitt påstående att det var ett politiskt beslut och inte ett ekonomiskt sådan?

Håller du med? Ja/Nej?

Ditt påstående var att EU vill straffa UK, inte om det var ett politisk eller ekonomiskt beslut.
Citera
2018-12-05, 18:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exkh
Ditt påstående var att EU vill straffa UK, inte om det var ett politisk eller ekonomiskt beslut.

Jo, din tomte. Jag skriver att EU vill straffa UK och att det är ett politiskt beslut, inte ekonomiskt. Alltså precis som Ryssland mot Ukraina.
Citera
2018-12-05, 18:56
Medlem
Citat:
Jo, din tomte. Jag skriver att EU vill straffa UK och att det är ett politiskt beslut, inte ekonomiskt. Alltså precis som Ryssland mot Ukraina.

Alltså yrar du din lilla tomte. Det enda sättet EU skulle kunna straffa UK är att tvinga fram ett hårt Brexit, inte att försöka behålla status quo som skulle innebära minst ekonomisk skada mot UK.
Citera
2018-12-05, 19:07
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Vilka är globalisterna här? May som envisas med sina idéer som inte har någon majoritet? Brexiter som inte kan komma överens om hur deras Brexit ska se ut? EU som gått med på vad Brexit-kampanjen ville ha, det vill säga Norge-version av ett EU-medlemskap?

Verkar som det antingen blir Mays avtal (BRINO) eller inget Brexit alls. Njut av festen

Hela EU-parlamentet har väl spretat emot, precis som de globalistiska politikerna i England? Att Brexit snart är verklighet är välkommet. Det kommer förhoppningsvis att leda till fler utträden och starkare nationalstater.
Citera
2018-12-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Hela EU-parlamentet har väl spretat emot, precis som de globalistiska politikerna i England? Att Brexit snart är verklighet är välkommet. Det kommer förhoppningsvis att leda till fler utträden och starkare nationalstater.

På vilket sätt har EU spretat emot?
Citera
2018-12-05, 19:33
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Jag suger kuk igen!
Ok. Du får gör det IGEN. Men vad har det att göra med att mitt påstående att det var ett politiskt beslut och inte ett ekonomiskt sådan?

Håller du med? Ja/Nej?
Citera
2018-12-05, 20:15
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
På vilket sätt har EU spretat emot?

Du menar att varningarna om handelstullar och extra skatter inte räcker?
Citera
2018-12-05, 21:21
Medlem
Citat:

Du menar varningarna om att UK förlorar förmåner som ett EU-medlemskap innebär i och med att de lämnar? I vilken värld lever du i där UK behåller dessa förmåner utan att vara med i EU?
Citera
2018-12-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ok. Du får gör det IGEN. Men vad har det att göra med att mitt påstående att det var ett politiskt beslut och inte ett ekonomiskt sådan?

Håller du med? Ja/Nej?

Citera
2018-12-05, 21:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Kan du inte svara på frågan, tomte?
Citera
2018-12-05, 22:00
Medlem
Citat:
Kan du inte svara på frågan, tomte?

Ditt påstående var att EU vill straffa UK, inte om det var ett politisk eller ekonomiskt beslut. Tomte
Citera
2018-12-08, 03:20
Medlem
Citat:

Rimligtvis förhandlar man med UK som med vilket annat tredje land som helst, dvs. med syftet att få till stånd ett avtal som är så gynnsamt för EU som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in