Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nascendi
Småföretag är i stort sätt beroende av EU. Det är nästan uteslutande de stora företagen som tjänar på att utvidga sin handel.

http://www.fsb.org.uk/docs/default-s...aster&sfvrsn=0

http://www.britishchambers.org.uk/pr...-says-bcc.html

De stora företagen köper tjänster av de små företagen så den redovisningen vart småföretagen verkligen säljer skulle jag vilja bryta ner i detalj.

Jag har personligen sålt till 100%, rent statistiskt, inom EU men i praktiken har mina inbakade tjänster vidareexporterats till gissningsvis 70-80% utanför EU.

Nu öppnar sig plötsligt en större marknad för de engelska småföretagen när de slipper slava under EU:s regelverk. Hela världen står öppen för dem! Se det positiva i det hela. Inget är statiskt.
Citera
2016-06-25, 11:20
Medlem
MaymuneNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
Var har du fått den uppgiften ifrån?

Den europeiska tullunionen (där även Schweiz och Norge är medlemmar) tar hand om den biten. Inte EU.

Backar man till EFTA så har man defacto ett frihandelsavtal.

Dvs ingen mer tull än man har idag.
Införtullningen sköts inte av EU, snarare av transportörerna.

En transitering måste startas upp som i sin tur ska avslutas i mottagarlandet.

Menar du att man inte gör införtullning för varor som importeras ifrån exempelvist Schweiz?
Citera
2016-06-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vantage78
Precis! Det räcker med att ta en titt på hur börserna gick så får man en indikation på vilka som har mest att förlora på resultatet:
London:-3.2
Frankfurt:-6.8
Paris:-8.0

Jag är ganska säker på att Junkers hot om hårda förhandlingar är tomt, och att ett nytt "hårt" avtal blir en papperstiger. "Herrn Doktor" som styr det stora industriföretaget kommer se till att så blir fallet. Eller väljer man hellre frivilligt bort en marknad på 65 miljoner pers?

Ja men herregud da, du tror ikke det kan ha noe å gjøre med at pundet ble 10% prosent billigere over natten? Det er klart at det umiddelbare sjokket går utover begge sider, for ikke å si hele verden. Over tid vil det skje flere effekter avhengig av hvilken avtale britene og EU forhandler frem, men her snakker vi om uvisse prosesser som det kommer til å ta år før fullbyrdes. At det skal være positivt for Storbritannia er det derimot kun et mindretall av økonomer som mener.
Senast redigerad av Naturban 2016-06-25 kl. 11:29.
Citera
2016-06-25, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
De stora företagen köper tjänster av de små företagen så den redovisningen vart småföretagen verkligen säljer skulle jag vilja bryta ner i detalj.

Jag har personligen sålt till 100%, rent statistiskt, inom EU men i praktiken har mina inbakade tjänster vidareexporterats till gissningsvis 70-80% utanför EU.

Nu öppnar sig plötsligt en större marknad för de engelska småföretagen när de slipper slava under EU:s regelverk. Hela världen står öppen för dem! Se det positiva i det hela. Inget är statiskt.

Ja, vi får se. Jag kan för lite om ämnet för att prata detaljer.
Citera
2016-06-25, 11:32
Medlem
Tjoflos avatar
Tullar mot Kinesiskt stål skall tas bort under året vilket kommer medföra att EU översvämmas av billigt stål och detta kommer slå ut all annan produktion. Hårdast drabbat är Storbritannien där de varnat för att 100% av all produktion kommer försvinna och massor av industriarbetare får gå. EU är inte bra alls för Europa.
Citera
2016-06-25, 11:33
Medlem
LA8PVs avatar
Och med Norge och Schweiz som exempel följer prishöjningar på 100-tals % i England.
Medellösa invånare kroknar ännu mer. Finns ju knappt uppvärmning i kåkarna där.
Turismen bortfaller osv osv.
Citera
2016-06-25, 11:37
Medlem
raxmouses avatar
haha ja jag kan nog utesluta att det skulle vara riggat när paniken nu är uppenbar

Är etablerad EU finansierad media så korkade och tro att ett nyval är seriöst för att några få "ångrat sig dagen efter"? Måste vara det absolut dummaste jag hört på länge. När och i vilka lägen under en demokratisk tillställning kan det åberopas?

nu har dom panik. Kan dom inte bränna bildäck och flyga in diplomaternas rockstjärnor som i ukraina??????
Citera
2016-06-25, 11:44
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA8PV
Och med Norge och Schweiz som exempel följer prishöjningar på 100-tals % i England.
Turismen bortfaller osv osv.

Hallå vakna.
Pundet faller som en sten vilket kommer att leda till ÖKAD export och ÖKAD turism.
Brittiska varor blir billigare.
Citera
2016-06-25, 11:46
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Tullar mot Kinesiskt stål skall tas bort under året vilket kommer medföra att EU översvämmas av billigt stål och detta kommer slå ut all annan produktion. Hårdast drabbat är Storbritannien där de varnat för att 100% av all produktion kommer försvinna och massor av industriarbetare får gå. EU är inte bra alls för Europa.

Låghållfast stål behövs inte längre. Det gamla 1311 duger inte till nånting.
Industrin har för länge sedan gått över till lättmetall/kompositer.
Där stål verkligen behövs ska det vara höghållfast, rostfritt eller liknande. Det fixar inte kineserna.
Citera
2016-06-25, 11:50
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Hallå vakna.
Pundet faller som en sten vilket kommer att leda till ÖKAD export och ÖKAD turism.
Brittiska varor blir billigare.

Vad spelar det för roll om valutan faller när produkternas pris ändå drar i höjden.
200 kr för en pizza i Norge. Wow, vilken turistmagnet!
Citera
2016-06-25, 11:51
Medlem
Angående handelsavtal, om folk vill ha varandras produkter så kommer de att handla med varandra. Det enda politiker kan göra är att stå ivägen. Inte ens i hårt styrda kommandoekonomier som fd Sovjet, Venezuela, fd Östeuropa kan/kunde handeln stoppas.

Storbritanniens handel kommer i stort sett att fortsätta som förut, möjligtvis med lite extra irriterande och helt onödigt pappersarbete.
Citera
2016-06-25, 11:58
Medlem
Ca 1.000.000 som dagen efter nu säger sig vilja ha en ny folkomröstning är ingenting. Klart förlorar-sidan ska börja gnälla och kräva folkomröstning men man måste komma ihåg att det var över 17.000.000 som vill lämna. 16.000.000 ville stanna, klart att flera miljoner av dessa 16 vill ha en ny folkomröstning men det skall inte vara en ny regel efter ett val, i så fall blir valen helt betydelselösa i framtiden när förlorarsidorna börjar kräva nya omröstningar vad det nu än gäller till höger och vänster. Det är därför vi har något som kallas för demokrati, där alla människor har rätt att yttra sin åsikt och göra ett val som påverkar ens framtid. Majoriteten ville lämna och då måste man acceptera det om man nu är för demokrati och det demokratiska tillvägagångssättet. Att dagen efter skylla på att man inte var uppdaterad är bara så patetiskt att man baxnar. Det är ens eget ansvar att vara redo inför en folkomröstning, är man inte "uppdaterad" med vad det innebär då skulle man inte haft rätt att rösta från första början.

Om det nu skulle bli så att det blir en till folkomröstning för att majoriteten av brittiska folket röstade "fel" går vi mot mörka, intoleranta och fascistiska tider som EU står för. Så fort det blir en folkomröstning om nånting så väntar en folkomröstning efter det för att resultatet ska bli "rätt" och då är det väl inte lönt att vi har dessa folkomröstningar överhuvudtaget? Då går vi mot tider där makten bestämmer exakt allting och makten kommer inte överhuvudtaget att utgå ifrån folket. Är det den vägen ni EU-vurmare vill gå?
Senast redigerad av LineroKillen046 2016-06-25 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in