Citat:
Ursprungligen postat av
Mosbulle
En kompis kille är engelsk och enligt honom saboterar britterna förhandlingarna med EU genom att komma med helt sjuka krav och rent larviga krav.
Han är övertygad om att Storabritannien kommer att krascha ut ur EU utan något avtal alls alltså.
Jag antar att han följer brittisk och annan media noggrant och därför har bra koll...
Stämmer med min och många andras bedömning - jag följer också brittisk media en del. Boris-regeringens brist på professionalism och deras ständiga önskan att använda förhandlingarna för att 1) plocka taktiska poäng i media och 2) slå blå dunster i ögonen på hemmapubliken har hela tiden satt käppar i hjulet för en komplicerad förhandlingsprocess. Dillandet om deras jävla FISK är ett paradexempel på detta - fiske och fiskeriindustri står för 0.12% av den brittiska BNP, och större delen av den fisk man fångar säljs på EU-marknaden.
En idiot kan fatta att detta är en helt betydelselös sektor för ekonomin i stort, men fiske har av tradition betytt mycket i brittisk kultur och därmed är det en tacksam profilfråga för brexitörerna.