Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Det finns inget frihandelsavtal mellan GB och EU. En hård Brexit betyder att GB får sköta sig själva utan massa grädde på på våfflan.
Det finns ett avtal som säger att vi skall kunna handla tullfritt från Storbritannien. Det bör inte kosta oss något extra. Det är helt orimligt hur man inom EU tillåter att PostNord lägger på 150 kronor bara för att två filmer kommer utifrån EU
Men det är svårt att föra en seriös diskussion. Troll försöker slita sönder diskussionen. De hoppar på andra debattörer personligen och kommer med desinformation.
EU tar in enorma pengar och redovisar extremt dåligt. Vi blev sannolikt skyldiga 400 miljarder förra året. Förmodligen går en del till att finansiera information som skönmålar EU på internet.
EU och svenska myndigheter skall se till att vi kan handla på billigaste sätt, inom och utom EU. Därför skall vi kunna handla från Storbritannien utan onödiga påslag.
Men EU gör inte det. EU försöker låsa in oss i ett nytt Sovjetunionen där EU:s företag inte får konkurrens från utlandet. Det kommer att leda till sämre kvalitet på det vi kan köpa, precis som i det forna Sovjetunionen.
Jag skrev många inlägg igår och har redovisat mina ståndpunkter, så idag hinner jag inte upprepa dem i fler inlägg. Så jag tar lite paus från detta.