• 1
  • 2
2016-06-28, 15:52
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Exakt. Är man skötsam är det inga problem att besöka dessa områden. Skräckpropagandan på Flashback är väldigt överdriven.

Vad menar du med 'skötsam'?
2016-06-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redna
Vad menar du med "skötsam"?

Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll

Att man inte ställer till med jäkelskap.
2016-06-28, 16:31
Medlem
MrWins avatar
Jag bor i ett område som med tiden blivit en no-go-zon.

Om jag skriver ett brev till Löfven och ber honom om att betala min flyttkostnad, tror ni att han betalar då?

För det andra; kan han fixa en bostad åt mig i ett tryggt område?
2016-06-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWin
Jag bor i ett område som med tiden blivit en no-go-zon.

Om jag skriver ett brev till Löfven och ber honom om att betala min flyttkostnad, tror ni att han betalar då?

För det andra; kan han fixa en bostad åt mig i ett tryggt område?

Var finns ett "tryggt område"? Det beror på kombinationen av vem du är och var du befinner dig. Jag tror inte en vanlig arbetarklasskille kan känna sig särskilt trygg i Djursholm. Det dröjer nog inte länge innan ett par biffiga Securitasvakter har tryckt upp killen mot en vägg, och om han inte kan ange godtagbart skäl för sin närvaro ger honom ge sexsiffrig tandläkarräkning med hjälp av fjäderbatongens kula.

Det är klassklyftor som skapar otrygghet, inte etnisk bakgrund!
2016-06-28, 17:07
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Var finns ett "tryggt område"? Det beror på kombinationen av vem du är och var du befinner dig. Jag tror inte en vanlig arbetarklasskille kan känna sig särskilt trygg i Djursholm. Det dröjer nog inte länge innan ett par biffiga Securitasvakter har tryckt upp killen mot en vägg, och om han inte kan ange godtagbart skäl för sin närvaro ger honom ge sexsiffrig tandläkarräkning med hjälp av fjäderbatongens kula.
Det var det värsta dravel jag läst på länge!
2016-06-28, 17:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Haha man blir knappast rånad eller misshandlad bara för att man åker dit, obvious att du inte vet hur det egentligen är, kanske prova att åka dit innan du spyr ut en massa saker

No-Go Zoner är orter/områden där invandrargäng/invandrare bestämt att dom styr och ofta så gäller det muslimska regler och vita lever farligt. Du verkar inte så insatt i vad en No-Go Zon är för något. Bara för att det bor invandrare någonstans innebär det inte att det är en no-go zon.
2016-06-28, 17:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll

= Vara muslim, följa muslimska regler och inte vara vit.
2016-06-28, 23:37
Medlem
UngeHerrProms avatar
Nä du, har inget religion att göra, dom är produktera utav sina miljö, alla mina grabbar från min gata dom eee förlåt blev lite carried away dani m du vet men i allafall har inget religion eller att dom är invandrare, handlar om utanförskap, sen råkar det bara vara så att många invandrare bor där för det är billigare
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
= Vara muslim, följa muslimska regler och inte vara vit.
2016-06-29, 00:40
Avstängd
53280s avatar
Citat:

Tro du på det själv? Att du bli angripen av Securitasvakter i Djursholm? För det första får inte en vanlig väktare ingrip emot dej , om du inte har gjort något där de stå fängelse på straffskalan.

Sverige har skapat en No go zoner med hjälp av en alldeles för liberal asylpolitik. Åker du ut till Hallunda, Rinkeby eller annan no go zone fel tid på dygnet, så kommer du få problem, så är det.
2016-06-29, 12:16
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:

Det stolligaste jag läst på länge... Det enda i 'klassklyfting' som orsakar otrygghet är att vissa professionella offer använder detta för att rationalisera sin egen kriminalitet, och personer som du hjälper dem gärna att göra detta ologiska kliv.

Du kommer inte att bli attackerad av vakter för att du är i Djursholm, även om du har mörk hy och medvetet ser ut som ett Amerikansk ghetto-trash...
Allt du behöver göra om det händer är att vända dig till Aftonbladet, som säkert har ett dussin reportrar som bara letar efter just den här typen av nyheter.

Citat:
Nä du, har inget religion att göra, dom är produktera utav sina miljö, alla mina grabbar från min gata dom eee förlåt blev lite carried away dani m du vet men i allafall har inget religion eller att dom är invandrare, handlar om utanförskap, sen råkar det bara vara så att många invandrare bor där för det är billigare

Hela utanförskapet beror på att dem är invandrare... De är i utanförskap på grund av detta, alltså har det uppenbarligen att göra med att dem är invandrare, även inom ditt interna resonemang. En annan orsak till utanförskapet kan vara just att många är följare av en imperialistisk dödskult, aka Islam, och därmed är båda dessa relevanta. Du kan ju ställa dig frågan - hur hög andel av etniska svenskar är i 'utanförskap' och hur hög andel invandrare är det? (Kan det vara så att invandringen spär på utanförskapet och därmed är en ökad kriminalitet en DIREKT konsekvens av invandringen, ÄVEN om man accepterar din beskrivning fullt ut...?)

Jag tror dessutom att du missförstår lite vad du svarar på. En person säger "är man skötsam är det inga problem att besöka dessa områden", en annan svarar "skötsam = vara muslim, följa muslimska regler och inte vara vit".

Det handlar alltså om hur man skall vara/bete sig för att undvika att falla offer för förorts-våldet vid besök av dessa. Inte om orsakerna bakom det eller varför dessa ghetto-människor beter sig som de gör. Att vara muslim och följa muslimska regler ÄR ju faktiskt en metod för att undvika detta, vilket så klart är den spelplan teokratiska muslimer har som målsättning att ha. Det är genom dessa metoderna man har tagit över Nordafrika, Turkiet och andra delar av mellanöstern som förut inte var 95+% muslimer. Man har helt enkelt byggt ett samhälle på en sådan grund att det är i ditt egenintresse om du värnar om ditt liv och välmående att konvertera till Islam, för "annars"...

De flesta människor vill inte leva i ett samhälle där man ständigt kallas för hora av ens omgivning. Då gör man en av tre saker - flyttar därifrån, konverterar eller accepterar sin ställning som underlägsen i ett teologiskt apartheidsystem. Få väljer det tredje alternativet...

Säg mig, om du som svensk kvinna skall befinna dig en hel dag utomhus i Rinkeby eller något annat ghetto - tror du att du är säkrare MED eller UTAN slöja? Svaret torde vara uppenbart...

Kriminaliteten i förorten generellt har nog inte alltför mycket med islam att göra utöver möjligen den mentalitet islam förespråkar och den extrema avhumanisering islam gör av kafirer, de otrogna. När din Imam säger att de otrogna är onda hundar som förtjänar att lida så bör det rimligen göra det moraliskt lättare för den lokala rånaren att ta plånboken av någon svenne, eller hur?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle22190105.ab
Enligt aftonbladet tidigare i år - '500 [aktiva] multikriminella i Tensta/Rinkeby' som tillsammans har ~35k invånare. När du väl plockat bort kvinnor, gamla, barn och endast lämnar kvar män mellan ~15-35 år gamla så lär 500 människor vara en ganska hög andel av dessa...
2016-06-30, 20:40
Avstängd
Citat:

Ja för vi hade så många no-go zoner innan blattarna kom hit menar du? Där svenskar inte fick vistas.
2016-07-01, 07:29
Moderator
Carlboms avatar
Låser tråd och hänvisar till befintliga trådar för fortsatt diskussion:

(FB) Är inte snacket om No-go zoner kraftigt överdrivet?

(FB) Vilken är Sveriges värsta No-Go Zone?

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in