• 2
  • 3
2024-01-08, 21:51
Medlem
Jag loggade in på MinDoktor för första gången för ett par kvällar sedan och fick Finasteride beviljat en dryg halvtimme senare. Bifogade bilder. Priset tycker jag inte är så mycket att orda om (ca 250/mån= två lunch idag). Men det är klart att om jag inte märker någon som helst skillnad under året är det ju knappast lönt att fortsätta.
Citera
2024-04-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
ja de flesta gör det. jag hade bara tur. det är sinnessjukt mycket billigare. 100st 5mg tabletter kostar mig typ 100 spänn, medans 100 st 1mg tabletter kosta runt 800 spänn.
Vilket apotek köper du ifrån? Köpte från apoteket hjärtat och trots jag hade recept på 5mg så nekade de mig pga att den medicinen inte skrivs ut för håravfall.
Citera
2024-04-01, 18:48
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinepine
Vilket apotek köper du ifrån? Köpte från apoteket hjärtat och trots jag hade recept på 5mg så nekade de mig pga att den medicinen inte skrivs ut för håravfall.

De ska ju skita i vad det är utskrivet för.

I mitt fall så har min tur tagit slut efter 2 år med billiga 5mg receptet. Tidigare har min onkolog automatiskt förnyat receptet, men nu bytte jag till Stockholm, och de vill inte skriva ut det, så jag testade på min doktor igen, doktorn som tidigare skrev ut det hette Dr Eliasson, men fick det nekat 5mg, så nu får jag vackert börja med 1mg som alla andra och pynta dyrare.

Så istället för som innan där en årsförbrukning kostade under 100 kr, så får jag nu pynta 2900 kr. på 10 år är det liksom 29 lakan, istället för 1000 kr....
Citera
2024-11-13, 21:11
Medlem
Finasterid 1 mg slut på nästan alla apotek i hela landet. Någon som vet varför?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in