Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-12-02, 21:36
  #13
Medlem
Psychopatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Finns ju moderatorer som (halvt på skoj) misstänkts vara polis och helt flippat ur i paranoidt vansinne Ingen speciell nämnd...
Hmm...
Jag var ju lite paranoid för ett tag sedan... och dessutom skojat om att jag jobbar för FBI, CIA m.m...

Nää, men som moderator för en del av drogforumen, så kan jag säga som så, att vi gör allt för att det inte ska förekomma droghandel på forumet. Inlägg där någon vill köpa eller sälja narkotika tas bort så fort de upptäcks, och användaren blir bannad direkt!

Jag postade också för ett par månader sedan, ett medelande i drogforumen, om att det inte får ske någon droghandel via PM. Detta får naturligtvis ses som en uppmaning. Ingen kan kontrollera vad som skrivs i PM:en. Men vi vill självklart inte att det ska förekomma olagligheter på forumet!

Folk knarkar ändå, oavsett tillgång till forum eller ej. Syftet med drogforumen är att folk ska kunna byta erfarenheter, fråga om doseringar, interaktioner, effekter eller andra frågor om diverse droger! Även om jag tyvärr själv har sett det, så är forumen absolut ingen uppmaning till folk att börja knarka!
Citera
2005-12-07, 11:35
  #14
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Är tanken på att polis skulle kunna "infiltrera" Flashback genom att en av dom blir moderator fortfarande lika löjeväckande och överdrivet paranoit som senast jag påtalade en av polisens rapporter som rör Flashback?
Väldigt otroligt. Det är bara en omväg att krångla in sig som moderator. Det brukar synas väldigt tydligt när någon försöker rövslicka sig upp. Uttrycket don't call us, we'll call you är klockrent i sammanhanget.

Antag att du själv är polis och just blivit moderator. Du har nu en ip-adress från en användare som heter "Finnig_och_knarkkåt" och han skriver uttryckligen att han vill ha grejor i PM. Vad ska du göra? Jo, du får antagligen gå den lagliga vägen, skriva anmälan och fixa husrannsakan av någon ISP för att få hans verkliga identitet. Det är alltså exakt samma förfarande som om du inte är moderator. Skriva anmälan och fixa husrannsakan av någon ISP för att kunna avlyssna, spåra eller på annat sätt samla bevis.

Onödigt att bli paranoid och tro att polisen skulle lägga massor av tid åt att skriva hundratals inlägg på arbetstid för att komma åt en moderatorstitel utan att bekänna färg för tydligt. Detta speciellt som de redan från början har möjlighet att röja din identitet med tanke på att HTTP är lika hemligt som att skicka vykort.
Citera
2005-12-07, 17:10
  #15
Avstängd
Mannenisvarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum

Antag att du själv är polis och just blivit moderator. Du har nu en ip-adress från en användare som heter "Finnig_och_knarkkåt" och han skriver uttryckligen att han vill ha grejor i PM. Vad ska du göra? Jo, du får antagligen gå den lagliga vägen, skriva anmälan och fixa husrannsakan av någon ISP för att få hans verkliga identitet. Det är alltså exakt samma förfarande som om du inte är moderator. Skriva anmälan och fixa husrannsakan av någon ISP för att kunna avlyssna, spåra eller på annat sätt samla bevis.


<--och hur fan ska man veta vilken isp man ska göra husrannsakan hos utan ip?
Citera
2005-12-07, 17:17
  #16
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Man kan väl konstatera att ett publikt forum som FB är ett dåligt ställe för alla typer av kriminell verksamhet. Håller man sig till att diskutera saker och ting här och struntar i uppmaningar och köp/sälj så är det ju ingen fara. Jag personligen fattar inte hur svårt det kan vara att följa det.
Citera
2005-12-07, 19:29
  #17
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenisvart
<--och hur fan ska man veta vilken isp man ska göra husrannsakan hos utan ip?
Det är väl fan bara att ta den FB använder fan eller vad fan tror du fan?

Polis på Flashback har inget behov av att vara moderatorer för att komma åt folk, lita på det!
Citera
2005-12-07, 20:03
  #18
Medlem
fan, såg dendära rtikeln häomdagen, men avstod från atyt posta den, efetersom de redan kunde ha varit postad
Citera
2005-12-07, 20:48
  #19
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muddafrikka
Denno - registrerad 23 juni:
http://www.flashback.org/member.php?u=91731

Sedan behöver man tydligen inte skriva mycket heller. Det finns moderatorer med typ 200-300 inlägg.

Jupp så passa er!

Jag tror som dom flesta andra här, det skulle nog kosta mer än det smakar att ha någon som försöker smyga sig in backstange.

Det händer inte så mycket spännande i en Moderators liv heller kan jag säga med facit i hand.
Citera
2005-12-07, 21:44
  #20
Banned
handenduvets avatar
Det här får alla kids att tro att de är ännu mer underground för att de skriver här
Citera
2005-12-07, 22:48
  #21
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Jupp så passa er!

Jag tror som dom flesta andra här, det skulle nog kosta mer än det smakar att ha någon som försöker smyga sig in backstange.

Det händer inte så mycket spännande i en Moderators liv heller kan jag säga med facit i hand.

Jag tror nog snarare att folk underskattar värdet och viljan av att ha någon backstage på Sveriges största "undergroundforum". När det dessutom är Flashbacks nemesis Björn Fries som håller i trådarna när det gäller den här gruppen så minskar det ju iaf inte risken att det skulle kunna förekomma.

Att polisen har ett stort intresse för Flashback är ingen hemlighet och att dom sysslar med just infiltration på nätet bekräftades i rapporten jag hänvisade till tidigare så nog finns det fog för att åtminstone ställa sig frågan om det finns något sätt att minimera risken för att något dylikt skulle kunna hända här.
Citera
2005-12-08, 22:04
  #22
Medlem
Azraels avatar
Jag brukar sälja IP-adresser till mina poliskontakter för ett sexpack och en trisslott.

Nä, men allvarligt talat. Jag tror inte att det finns så många storfräsare i knarkbranchen här. Och jag tror att polisen vet det också. Visst, de har koll på FB för att upptäcka diverse uppstickare men jag tror inte att de ser oss som ett stort problem. Swecan med flera forum är nog betydligt mer intressanta.
Citera
2005-12-09, 14:50
  #23
Medlem
att det är en jävla massa snutar som flytter runt på detta forumet är inte så konstigt, det som är konstigt är att dom tycks vara förbannade på mig alli hoppa ,,
Citera
2005-12-09, 18:54
  #24
Medlem
MunchenCallings avatar
Hur stor är sannolikheten att farbror bla läser denna traaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Denno
Jupp så passa er!

Jag tror som dom flesta andra här, det skulle nog kosta mer än det smakar att ha någon som försöker smyga sig in backstange.

Det händer inte så mycket spännande i en Moderators liv heller kan jag säga med facit i hand.

Off Topic: 2701 sedan Juni? shit, daa kan jag förstaa att det inte händer mycket spännande i ditt liv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback