Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2016-07-24, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Dessa jobb som skulle frigöras genom att slänga ut 11 miljoner illegala invandrare vill inte amerikanen i gemen ha ändå. Fruktplockare i 30 gradig hetta, städjobb etc. etc. Allt för minimilön, som inte är mycket att hurra för. Platserna skulle bli obesatta, farmarna skulle få problem med skörd som inte plockas etc. etc. Givetvis så ska man inte ha en massa illegala invandrare, men det är ett feltänk att amerikanerna skulle vilja ta dessa skitjobb.

Om alla illegala i landet som jobbar försvinner så tror jag att det tar för lång tid att hitta folk som utför dessa jobb. Många företagare kan inte plocka all frukt själva eller städa så att det blir kaos var helst dessa försvinner.

Men om man inser detta och låter dem stanna så måste väl deras löner höjas så många amerikaner inser väl det och vill därför att just dessa illegala ska stanna. Så att man kan tjäna pengar på dem.

Antar att de som har dem anställda kommer att försöka se till att de inte blir tagna och utskickade ur landet.
Citera
2016-07-24, 14:16
Medlem
Vad vi ser och har sett åtminstone de senaste 20 åren är att vi lever i en värld av överskott, på människor. Detta blir bara värre och värre och från dagens nivå kommer minst en ökning med 30% att ske innan det ens beräknas bli en topp. Matematiskt sett, men vette fan om man ska tro på det i praktiken.

Afrika beräknas öka till 3-4 miljarder.

Under åren har vi då sett att arbetslösheten nått hiskeliga nivåer i flera fattiga länder samt att migrationen till rikare länder har mångfaldigats.

Givetvis blir det inte lätt att mota tillbaka människorna till deras hemländer. Orsaken att de lämnar är inte något annat skäl än att det är överbefolkning.

Jag tror att i praktiken får vi svälja skiten som redan har kommit, men vi kan påverka situationen genom att stänga gränserna och inte låta ännu fler komma.

Ty, gör vi det och låter åtskilliga fler miljoner komma till USA/Europa, då får vi vackert acceptera att vi bor grannar med enorma slumkvarter och att fattiga lever i djupt misär även i våra egna länder.

För situationen blir inte bättre. Antalet människor fortsätter att öka kraftigt samtidigt som mycket pekar på att arbetsmarknaderna kommer att krympa.

Många kanske tycker jag har en rå syn på världen. Men det är enkel matematik och logik. Jag skulle jättegärna se att världen och situationen var annorlunda, men vi har helt enkelt grävt upp den här skiten och får ta konsekvenserna.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in