Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-05, 19:30
Medlem
Nu visar hon kistan utan onödigt tjafs om sig själv. https://postimg.cc/mztrqZng. https://postimg.cc/Mn6qNKMJ. Pappa ❤️ Svärfar ❤️ Bonus Farfar ❤️

”I det sorgliga finns det ändå så otroligt mycket, minnen, glädje kärlek och gemenskap 🕊️”
Senast redigerad av Tova. 2024-01-05 kl. 19:46.
Citera
2024-01-05, 19:48
Medlem
Fp
Senast redigerad av Zulithelma 2024-01-05 kl. 20:25. Anledning: Fp
Citera
2024-01-05, 19:50
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Nu visar hon kistan utan onödigt tjafs om sig själv. https://postimg.cc/mztrqZng. https://postimg.cc/Mn6qNKMJ. Pappa ❤️ Svärfar ❤️ Bonus Farfar ❤️

”I det sorgliga finns det ändå så otroligt mycket, minnen, glädje kärlek och gemenskap 🕊️”
Hörde att hela Hägernässtrand sörjer och företagarna skickat ❤️...
Citera
2024-01-05, 19:52
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
VAR har du hittat det? Jag trodde att hon använt båda hjärncellerna och raderat!

Finns upplagt på hennes Instagram.
Citera
2024-01-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Finns upplagt på hennes Instagram.
Så onödigt, okänsligt och ogenomtänkt.
VARFÖR lägger man upp ett sånt här inlägg?
Hon måste vara skadad på något sätt … eller också är hon bara jävligt korkad.
Citera
2024-01-05, 20:32
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:

Bloggbevakning har startat en omröstning på Insta om det är fräscht eller ej att influencers lägger upp om begravningar. 95% tycker det är osmakligt.
Senast redigerad av Pianotangent 2024-01-05 kl. 20:36.
Citera
2024-01-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
Bloggbevakning har startat en omröstning på Insta om det är fräscht eller ej att influencers lägger upp om begravningar. 95% tycker det är osmakligt.
Röstade jag också på.
Citera
2024-01-05, 20:49
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Röstade jag också på.
Röstade inte, inte men varje normal människa tycker väl det känns osmakligt i munnen att lägga upp bilder på en annan människas begravning och samtidigt börja tala om sig själv på My- eller Anna-vis.

Glömmer aldrig Annas beteende på sin gamla vän Noppes begravning, när hon mitt framför konungen började bete sig som den värsta pressfotograf och inte ens lämnade den sörjande änkan i fred och knäppte bilder på henne, bara för att skaffa content till sitt IG.
Anna och My är väldigt lika och det är sannerligen ingen komplimang till någon av dom, utan de borde skämmas båda två om de har något samvete.
Senast redigerad av Rimbert 2024-01-05 kl. 21:05.
Citera
2024-01-05, 20:53
Medlem
Molton99s avatar
Citat:

Förstår inte att Jobas är ok med detta. När min mamma dog så var det några av hennes syskon som fotade hennes kista (efter ceremonin) för att ha som minne. det var väl ok, men hade tyckt det var sjukt obehagligt och osmakligt om de lagt upp sagda bilder på Instagram/ sociala medier.

Han måste väl ha en gräns som nås någongång, eller är Jobas så totalt nedtryckt av Mytomanen att han inte vågar säga ifrån ens när det gäller pappans begravning.
Citera
2024-01-05, 21:01
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Röstade inte, inte men varje normal människa tycker väl det känns osmakligt i munnen att lägga upp bilder på en annan människas begravning och samtidigt börja tala om sig själv på My- eller Anna-vis.

Glömmer aldrig Annas beteende på sin gamla vän Noppes begravning, när han mitt framför konungen började bete sig som den värsta pressfotograf, bara för att skaffa content till sitt IG.
Vi verkar vara rörande överens här inne.

Jag såg först bara den ensamma bilden av kistan på Instagram och tyckte att det var illa nog. Men sen klickade jag mig in på Facebook.

Vart tog den gamla goda regeln vägen om att man INTE fotograferar vid en begravning?? Jo, jag tycker som flera andra, att man kan få knäppa några diskreta bilder efteråt som en högst personlig minnessak. Men lägg för f-n inte ut alltihop som content på sociala medier!!! Usch.

Har oerhört svårt att förstå att de närmast berörda skulle vilja få sina mest privata och sorgliga stunder förevigade bland kreti och pleti, speciellt om man hör till den äldre generationen. Så osmakligt!
Citera
2024-01-05, 21:09
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

Jag såg först bara den ensamma bilden av kistan på Instagram och tyckte att det var illa nog. Men sen klickade jag mig in på Facebook.

Vart tog den gamla goda regeln vägen om att man INTE fotograferar vid en begravning?? Jo, jag tycker som flera andra, att man kan få knäppa några diskreta bilder efteråt som en högst personlig minnessak. Men lägg för f-n inte ut alltihop som content på sociala medier!!! Usch.

Har oerhört svårt att förstå att de närmast berörda skulle vilja få sina mest privata och sorgliga stunder förevigade bland kreti och pleti, speciellt om man hör till den äldre generationen. Så osmakligt!
Ja.
Citera
2024-01-05, 21:13
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

Ja, precis. Alla människor med åtminstone en normal begåvning förstår väl att det är ett no-no att ta fram kameran och börja knäppa bilder under en begravningsakt.
Men vi talar ju inte om Sveriges intellektuella elit här, utan vi talar om allas vår My och hennes kompis Anna af Suckunge.
Senast redigerad av Rimbert 2024-01-05 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in