Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-25, 22:30
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Dom är tydligen inte lika coola som dig verkar det som?

https://www.youtube.com/watch?v=SoDN5aBgL3k

Hahahaha! Den var ju guld. "Point taken" som de säger i Överhyttmoheden.

MVH/Gnomegirl
Citera
2016-08-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Det där är något som gäller alla huvudstäder. Invånarna uppfattas som arroganta per automatik. Det samma skulle gälla Göteborg, Malmö eller Lysekil om de hade status som huvudstäder.
Så då går det inte att kritisera huvudstäder, för att just du säger att det i så fall gäller dem alla?
Citera
2016-08-30, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Så då går det inte att kritisera huvudstäder, för att just du säger att det i så fall gäller dem alla?

Jag påtalade en tendens. Hur du ur detta deducerar att det är förbjudet att kritisera Stockholm som stad går mig över huvudet.
Citera
2016-09-01, 17:39
Medlem
cirkuspoliss avatar
Under en semestertur mot Öland tröttnade jag på att köra bil och ville ha en pilsner. Stannade därför i Orrefors, lite kul med en världskänd ort som spontant stopp tänkte jag.

Jävlar vad fel jag hade. Glasfabriken tog bara bussresor som snabbt som attan gick ett varv, handlade i butiken och drog därifrån direkt efter. Min pilsner intogs på den sämsta thaikrog jag varit på i hela mitt liv, bara det en bedrift. Övriga näringsställen, en pizzeria i en gammal kiosk och ett ICA stort som en medelstor husvagn. HELA gamla bruksdelen med trähus och kulturbyggnader var smock fullt med babbar. När jag gick en sväng i ett villaområde träffade jag två svenskar, bägge vägrade heja tillbaka och bara glodde.

Orrefors.

Lite coolt att vandrarhemmet hade ett kraschat modellplan mitt i dammen.
Citera
2016-09-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Under en semestertur mot Öland tröttnade jag på att köra bil och ville ha en pilsner. Stannade därför i Orrefors, lite kul med en världskänd ort som spontant stopp tänkte jag.

Jävlar vad fel jag hade. Glasfabriken tog bara bussresor som snabbt som attan gick ett varv, handlade i butiken och drog därifrån direkt efter. Min pilsner intogs på den sämsta thaikrog jag varit på i hela mitt liv, bara det en bedrift. Övriga näringsställen, en pizzeria i en gammal kiosk och ett ICA stort som en medelstor husvagn. HELA gamla bruksdelen med trähus och kulturbyggnader var smock fullt med babbar. När jag gick en sväng i ett villaområde träffade jag två svenskar, bägge vägrade heja tillbaka och bara glodde.

Orrefors.

Lite coolt att vandrarhemmet hade ett kraschat modellplan mitt i dammen.

Det gamla glasbruket i Orrefors stängde för några år sedan, har jag för mig. Det som är där nu är väl gissningsvis någon slags halvmesyr för att på något sätt föra traditionen vidare.
Hur som helst. Kalmar län, och i synnerhet inlandet brukar ha det ganska tufft i jämförelse med genomsnittet av Sverige. Och jag tror att man har haft det ännu tuffare än vanligt de senaste åren. En "behållning" med Kalmar län brukar ju sägas vara de ständigt närvarande vedervärdiga dialekterna. Det blir kul sedan när nytillskotten från sydligare breddgrader, förhoppningsvis så småningom, lär sig bräka på samma sätt som ursprungsbefolkningen.
Citera
2016-09-05, 13:58
Medlem
Jag höll ju Filipstad /Lesjöfors som 1:a på listan men nu har det hittats huvudlösa kroppar där. Ökar eller minskar det byhålefaktorn!?
Citera
2016-09-05, 15:53
Avstängd
Adelaides avatar
Linköping - aldrig förstått varför folk verkar uppskatta denna tråkiga stad.

Jönköping - också en tråkig stad, däremot är närliggande småstäder (t.ex Gränna) trevliga.

Oskarshamn - en trist småstad där industriområdena syns tydligt oavsett vart man är.

Katrineholm - saknar charm och allt som anses positivt.
Citera
2016-09-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Linköping - aldrig förstått varför folk verkar uppskatta denna tråkiga stad.

Jönköping - också en tråkig stad, däremot är närliggande småstäder (t.ex Gränna) trevliga.

Oskarshamn - en trist småstad där industriområdena syns tydligt oavsett vart man är.

Katrineholm - saknar charm och allt som anses positivt.

Återigen. "En tråkig stad" som tillhör Sveriges snabbast växande kan aldrig bli detsamma som "Sveriges värsta skithåla". En förkrossande majoritet av landets kommuner hade gärna "bytt" verklighet både med Linköping och Jönköping, det kan jag försäkra. Jönköping har också en del krogar, hotell och liknande som snarare andas storstad(eller storstadskomplex...) än "håla".
Håller dock med dig om att Linköping är intetsägande och trist. Förvuxen by på åker, men långt ifrån "håla".

Katrineholm och Oskarshamn är dock båda riktigt motbjudande platser....
Citera
2016-09-05, 20:13
Medlem
psflaxs avatar
Dösjebro.

http://www.dosjebro.eu/

Stället är så litet att byns enda hora är oskuld...
Citera
2016-09-08, 16:27
Medlem
Landskrona har haft rykte att vara Sveriges tråkigaste stad. Efter några besök där kan jag hålla med. Kommer man in i centrum är där helt folktomt och ödsligt, man undrar om kriget brutit ut och folk gått till skyddsrummen.
Citera
2016-09-08, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Landskrona har haft rykte att vara Sveriges tråkigaste stad. Efter några besök där kan jag hålla med. Kommer man in i centrum är där helt folktomt och ödsligt, man undrar om kriget brutit ut och folk gått till skyddsrummen.

Landskrona har nog aldrig haft rykte om sig att vara Sveriges tråkigaste stad. Den har möjligen haft, och har kanske fortfarande i viss mån, ett rykte om sig att vara en stad drabbad av diverse kriminalitet. Folktomt var det hur som helst inte när jag var där i somras. Dessutom är det en av få svenska städer i den storleken som faktiskt ser ut som en stad. Människor som sysslar med stadsbyggnadsfrågor brukar framhålla Landskrona som ett föredöme i Sverige, i vart fall när det gäller den rent fysiska miljön. De sociala problemen ska inte negligeras. Men den övergripande känslan är att staden och kommunen är på uppgång med många bostadsprojekt på gång i och utanför staden.

http://www.landskrona.se/invanare/by...t/byggprojekt/
Citera
2016-09-08, 20:52
Medlem
Finns det någon stad/skithåla med färre än 10 000 invånare som inte är deprimerande om man räknar bort sommarmånaderna?

Borgholm på Öland t.ex. kan inte vara mycket att hänga i granen på vintern, eller Båstad.

Stockholm är väl knappast en skithåla, även om ghettofieringen av förorterna gjort de förorterna/stadsdelarna till skitområden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in