Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrkaffekopp
Storstadsmässigt skulle jag säga Stockholm. Europas mest överskattade stad. Dryga arroganta invånare som tror dom är värsta grejen och bor i värsta staden, när det helt och hållet är ett komplett skithål. Annars skulle jag tippa på Boden. Där är det rent deprimerande av att vistas. Blattar och apor överallt, fy fan. Dom som vart där vet vad jag talar om.

Det där är något som gäller alla huvudstäder. Invånarna uppfattas som arroganta per automatik. Det samma skulle gälla Göteborg, Malmö eller Lysekil om de hade status som huvudstäder.
Citera
2016-08-03, 17:59
Medlem
Umeå
Citera
2016-08-03, 18:00
Medlem
KuKluxKlans avatar
Lesjöfors - Får rysningar varje gång jag passerar denna håla.
Fullt med svartingar som går och drar fötterna efter sig. Enda svenskarna som finns kvar ser ut som tvättäkta WT.

Red:Att det dessutom ligger i Filipstads kommun hjälper knappast till.
Senast redigerad av KuKluxKlan 2016-08-03 kl. 18:08.
Citera
2016-08-03, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Umeå

Umeå är en expansiv och välmående studentstad och en av Sveriges större orter. Hur får du det till skithåla?
Citera
Medlem
18137s avatar
Jag vill nominera Dala Järna. Fy fan säger jag bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenSelect
Efter att ha bildsökt på de olika förslagen får jag nog utropa Lersjöfors och Horndal till vinnare. Många andra småorter har något pittoreskt och trevligt över sig som är svårt att hitta där.

Men självklart - får Bert Karlsson i uppdrag att fylla ett liknande ställe med bamsingar förbättrar det ju knappast situationen där.

Jag tog en sightseeing via google street view genom Horndal och fann det ytligt sett trevligt med dominerande småhusbebyggelse.

Finns det inga svenska motsvarigheter till Amerikas boom towns uppförda runt nån gruva som sen lagts ner?
Citera
2016-08-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Umeå är en expansiv och välmående studentstad och en av Sveriges större orter. Hur får du det till skithåla?

Universitetet har väl landets lägsta intag för programmen? Umeå har försämrats bl a har biblioteket förstörts. Det har flyttats till en annan byggnad och integrerats med en massa andra verksamheter. Och så är det mer fokus på coffeetable books och inredningstidningar.
Jag tycker i o f s inte Umeå är värst i Sverige.
Citera
2016-08-03, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Traryd! Hur kommer det sig?

Ser nog allt Strömsnäsbruk som ett större rövhål.

ja det är fan sant!!!
Citera
2016-08-03, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajs2
Universitetet har väl landets lägsta intag för programmen? Umeå har försämrats bl a har biblioteket förstörts. Det har flyttats till en annan byggnad och integrerats med en massa andra verksamheter. Och så är det mer fokus på coffeetable books och inredningstidningar.
Jag tycker i o f s inte Umeå är värst i Sverige.

Det må vara sant men det känns inte rätt att nämna Umeå i samma sammanhang som små bruksorter som Lesjöfors eller Dala Järna. Umeå kvalar inte in som håla i mina ögon.
Citera
2016-08-03, 18:10
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapsuslingua
Jag tog en sightseeing via google street view genom Horndal och fann det ytligt sett trevligt med dominerande småhusbebyggelse.

Finns det inga svenska motsvarigheter till Amerikas boom towns uppförda runt nån gruva som sen lagts ner?

Jodå - Ska finnas barackstäder i Norrland som byggdes när vattenkraftverken uppfördes. Vet ej namn på dessa, men nu när du vet det kan du säkert googla dig fram till bilder på dessa ställen.
Citera
2016-08-03, 18:11
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidelisandria
Nej du har fel. Sådär var det i Värmland för tio år sen. I och med invasionen dom senaste åren har det blivit 10 ggr värre.
Jag har läst att invandringen berikar?
Citera
2016-08-03, 18:12
Gamleby tycker jag var en skithåla på många sätt. Fullt med wt tråkigt centrum och samhälle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in