Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 15:12
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Sebasrian_ anser att så länge metropolen Helsingborg finns inom rimligt avstånd så är inte hålor några hålor, för Helsingborg är nära.
Tyringe och Filipstad är fan tunga kandidater. Och Ljusdal.. Av någon anledning

En annan bubblare är Vollsjö.
Det lustigaste är inte att jag använder helsingborg som argument utan att de flesta som försvarar simrishamn försöker blanda in hela österlen för att få in 10 000 invånare till simrishamn,med avstånd som är större än bjuv till helsingborg. Det finns någon mental spärr där folk vägrar inse hur isolerat simrishamn ligger och hur centralt allting i västra skåne ligger.
Citera
2017-12-10, 15:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ja, men han har ju faktiskt en poäng i att en tråkig ort som ligger mindre än två mil från en av landets tio största städer nog sällan ändå kan aspirera på titeln som Sveriges värsta håla alla kategorier. Men det gör ju knappast att Simrishamn blir ett seriöst förslag.
Precis. Man kör det på under 20 min. Det är samma pendlingstid som Lidingö ,Djursholm och Bromma har till stockholm central. Det är exempelvis 18 km från östra lidingö till stockholm central.

Kör du 20 minuter från simrishamn kommer du inte ens till Tomellila med sina 10 000 invånare(4000 fler än Simrishamn),du når Smedstorp.
Senast redigerad av sebastian_ 2017-12-10 kl. 15:25.
Citera
2017-12-12, 13:32
Medlem
Tyckte nån nämnt Upplands Väsby tidigare. Kan hålla med. Uppväxt i Upplands Väsby och bor tyvärr kvar än idag. Svindyra bostäder, om du ens kan få tag på en till att börja med. Ett förfallande köpcentrum som byter butiker oftare än man byter underkläder, stendött uteliv utom sena lördag-nätter då alla a-lagarna (vilket är typ halva Väsby) hänger på lokala krogen "Magget" vid stationen. Bilbränder varje jävla helg, och ungdomsgäng som kastar sten mot bussar och rånar folk. Sen har vi ju alla rånare som åker hit från grannorten Märsta varje till varannan helg och rånar valfri elektronik- eller guldbutik. Flyttar hellre till Rinkeby vid det här laget.
Citera
2017-12-13, 06:53
Medlem
Östersund är en riktig skithåla. Det blåser jämt där och det är kallt till och med på sommaren. Dessutom är Östersundsborna ena riktiga fittor. Jag har aldrig träffat på vidrigare människor än Östersundsborna.
Citera
2017-12-13, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Säffle.

Återvänder inte ens om jag blir bjuden på en hotellnatt.

Dom har IAF et Hotell
Citera
2017-12-13, 10:25
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Grums. Och då ligger väl ändå det hyfsat vackert beläget intill Vänerns strand. Tänk då hålorna längre upp i de värmländska skogarna...
http://www.svt.se/ug/leva-och-do-i-grums

Japp, området runt Grums är jättevackert. Gott doftar det också!

https://www.google.co.jp/maps/@59.34...7i13312!8i6656
Citera
2017-12-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Valfri i ort i värmland, förutom karlstad. Resten är som dom små orterna fast större och ännu mer drägg och slödder.

Det verkar som att Värmlands-orter återkommer ofta i denna tråd. Det måste vara något fel på Värmland? Kan vi ge bort det till Norge?
Citera
2017-12-13, 11:48
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hygglo.von.Drakula
Det verkar som att Värmlands-orter återkommer ofta i denna tråd. Det måste vara något fel på Värmland? Kan vi ge bort det till Norge?

Då förlorar ju Sverige sin vita älg!
Citera
2017-12-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFotsvett
Blev inspirerad från tråden 'Åk inte hit' och i synnerhet användaren Snitsigares inlägg om Ronneby.

Började själv tänka efter, jag själv kommer förvisso från en liten skithåla i södra Sverige, men jag har utan tvekan besökt ställen som varit ännu värre.

Jag vill till exempel påstå att ett av de mest deprimerande orterna jag någonsin varit i var Hyltebruk. En gammal bruksort där det idag enligt Wikipedia finns ett väldans stort pappersbruk, och en befolkningsmängd på 3716 personer (2010).

Vad som slog mig var hur otroligt illa det luktade, hur många pensionärer som gick på ortens gator, och hur många människor såg eländiga ut.

Så, Flashback, vilken är enligt er Sveriges Värsta Skithåla?
flytta till knisslinge. Bäst!
Citera
2017-12-13, 12:59
Medlem
killawifes avatar
Jag tyckte under många år att det var Karlskoga, pga mina egna erfarenheter därifrån, mycket knarkare, biltjyvar, backar och annat elände. Men efter att ha varit där igen så har jag insett att staden Karlskoga är egentligen ganska fin och ligger bra i landet. Och sen fick jag ju möjlighet att besöka Grums också. Herregud. Vilket skithål.

Otrevligast människor måste jag stött på i Växjö. Normalt om man besöker tio personer i en stad så kanske en är en riktig surgubbe/satkärring men har var det minst fem av tio. Och andra personer som utförde samma arbete som jag upplevde samma sak.
Citera
2017-12-13, 17:49
Medlem
sebastian_s avatar
Räddas inte grums en aning av att det ligger 25 minuter från karlstad? Eller är Karlstad för litet för att göra någon skillnad?
Citera
2017-12-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Räddas inte grums en aning av att det ligger 25 minuter från karlstad? Eller är Karlstad för litet för att göra någon skillnad?

Allt i Värmland har drag av ämnet för denna tråd. Karlstad känns mycket, mycket litet. Faktiskt mindre än många städer som de facto är mindre. Även när du är mitt i Karlstad känns det som att du är helt jävla off, vid den sista potatisraden. Småstadsångesten går liksom att ta på när det stora nattklubbsschabraket vid torget stänger vid två(?). Då är det standard att promenera ner till älven och grina, som i fucking jävla kuk-Åmål.
Att Karlstad har förhållandevis gott rykte i Sverige beror nog på en kombination av att invånarna är och låter ovanligt trevliga, att staden är med svenska mått mätt ovanligt solig och att främst kvinnorna i denna stad har ett rykte om sig att vara i genomsnitt bland de mer estetiskt tilltalande i landet.

Att den största staden Karlstad är som det är gör det liksom begripligt att så många mindre orter i Värmland omnämns så pass ofta i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in