Citat:
Ursprungligen postat av
Ciggenaren
Gamleby. En sån där hemsk liten äcklig håla ute på vischan där det inte händer någonting. Känns väldigt inavlat rent allmänt och därtill det så finns det ovanligt många utlänningar på en sån liten ort där av någon anledning, de har också någon konstig kristen sekt på orten, väldigt stor andel missbrukare bor där samt förstås den ökända gambianimportörskan Maire bor också där. Riktigt vidrigt.
Kan bara bekräfta din bild då jag bott i Gamleby större delen av min uppväxt. Gamlebyfolket (innan alla invällare kom i större skala) var otroligt inskränkta och närmast fientligt inställda till intelligenta människor eller människor som var intresserade av något annat än sport. Så fort någon ny kom till byn så blev denne utstirrad och sedd på med misstänksamhet. Nu har de fått främlingar så det räcker och blir över, det har de fått för sina synders skull. Sekten Josua ja, som jag ser det är dessa bland de mest normala människorna i denna lilla håla, och det säger inte lite. De hjälper ju ändå folk som varit i missbruk till ett bättre liv. Den gemene gamlebybon är rädd, inskränkt och egoistisk, går och handlar sitt kaffe på ICA i Centrum för att sedan stänga in sig i sin bostad och lukta svett. Mer asociala människor får man leta efter. Äckligt folk.