Citat:
Ursprungligen postat av
Baborska
Tänk ändå om det oxå kunde tas upp, vilket önsketänkande. Önskade faktiskt att de skulle skärpa upp straffen REJÄLT i Sverige.
Varför inte införa likt USA, att om hon slutligen kan dömas som anstiftare för mord+mordförsök på föräldrarna till livstid, så skulle hon få ytterligare straff utöver livstid avseende Aki.
Tycker personligen inte att Aki får 100% upprättelse om den ev. dom "bakas" in i 1:a domen. Straffen är alldeles för menlösa, men det har varit värre..
Någon i tråden har uttryckt förhoppning om ett "drömscenario":
– Utredningen om mordet på Aki läggs på is.
– JM döms för mord, mordförsök och lite annat och sitter 15 år.
– När hon kommer ut så kan man med ny teknik och nya bevis fälla henne för mordet på Aki och hin (skrivfel, jag menade naturligtvis hon) får 15 år till.
Det troliga är väl att de övriga kommer att vara ute inom 5-7 år och JM efter ca 14 år.
Ingen är ju dömd än, så vi får väl se.
Min gissning är att JM kommer ut tidigare om hon erkänner och visar att hon är ångerfull. Hin kan nog det också om det behövs...
PS1. Det måste vara något
fel på mitt tangentbord. Det blir "
hin" när jag ska skriva "hon".
PS2. Många anger
sidnummer och sidantal som referens.
Under inställningar (längst till höger i menyn), Kontrollpanel – Redigera alternativ
väljer man hur många inlägg man vill ha per sida i en tråd.
5, 10, 20, 30, 40 och standard.
Hur många sidor det finns i en tråd och vilken sida ett inlägg finns på beror på varje användares inställningar.
Postnummer är inte 100% heller eftersom det ändras om t.ex. inlägg tas bort. Den länk som man klickar på till en träff i en sökning verkar följa inlägget, alternativt den som finns uppe till höger i inlägget.
–