2016-08-19, 11:16
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, J. hade inte koll på arvsreglerna. Nu har hon mördat sin far som var generös med pengar till sina flickor.

Det skedde en ändring av arvsreglerna, kommer inte ihåg när. Nu är det bara särkullsbarn som får ut sitt arv direkt. Gemensamma barn får vänta på arv tills båda föräldrarna dött.

Det var en bra ändring, för det är inte lätt att mitt i sorgen behöva sälja hemmet för att barnen ska få ut sitt arv. Nu får den efterlevande maken lugn och ro med ekonomin.

Ofta brukar det vara kvinnor som är hårda mot barn som J. Pappor är enligt min erfarenhet lättare att ha att göra med när det kommer till pengar. I detta fall vet att vi mamman har tagit ställning till J. och hennes leverne, med all kraft genom att gilla SD på fejjan.

Jag läste tidigare i tråden att någon spekulerade i ifall detta var hennes biologiska mamma.
Var detta hennes biologiska mamma? Gubben kan ju ha gift om sej mer än en gång.
Citera
2016-08-19, 11:17
I vissa fall så borde man faktiskt kunna bli dömd utan att bevis finns. Men denna kvinna verkar otroligt kylig och kan säkert prata bort en korkad polis.
Citera
2016-08-19, 11:17
Medlem
Är de skyldiga så kommer de att börja göra misstag nu, sen får vi hoppas att de kommer fram nåt från saker de tagit i beslag och så
Citera
2016-08-19, 11:18
Medlem
Reimers avatar
Då var det som jag befarade väldigt tunt med bevis, jag hade ju hoppats på en höjning av misstankegraden för att stärka fallet, istället blev det tvärsom.

Tror det blir knepigt att lösa det här nu men vi får väl se vad som händer.
Citera
2016-08-19, 11:18
Medlem
kexapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobo35
Tror nog att hon inte får resa utan hon åker nog hem och fortsätter leva livet som inget har hänt

Fortsätter köra Ferrari, expanderar HVB verksamheten tror jag hon satsar på samt gifter sig med en 18 årig afghan.
Citera
2016-08-19, 11:19
Ja och mamman lär väl bli mördad innan årets slut också, hon kommer nog leja någon för det.
Citera
2016-08-19, 11:21
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja och mamman lär väl bli mördad innan årets slut också, hon kommer nog leja någon för det.

Någon "asylant".
Citera
2016-08-19, 11:21
Medlem
Måtte detta fall inte gå till historien som ett fall där alla vet att mördaren går fri och kan hanka sig fram på att ge intervjuer och sedan leva gått på arvet efter den mördade fadern.
Citera
2016-08-19, 11:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Risk för en ny Mats Alm
Citera
2016-08-19, 11:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då var det som jag befarade väldigt tunt med bevis, jag hade ju hoppats på en höjning av misstankegraden för att stärka fallet, istället blev det tvärsom.

Tror det blir knepigt att lösa det här nu men vi får väl se vad som händer.

Jo det var liksom tvungna att hittat något nytt alternativt fått ett erkännande under dessa förhör för att det skulle hållit. Så svenska regler ser ut. Vi får väl hoppas för samhällets bästa att de dock har fortsatt 100% span på dessa.
Citera
2016-08-19, 11:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Att hon släppts får väl tolkas som att det inte fanns de bevis
som behövts för en fällande dom. Indicier fanns många, men
det var inte tillräckligt, i nuläget i alla fall.

Det har ju tidigare skrivits om att mamman har skydd dygnet runt.
Jag undrar hur länge det varar.

Man kan undra om systern också behöver beskydd...

Om systern avlider före mamman så fördubblas väl Johannas arv?

Citera
2016-08-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Risk för en ny Mats Alm

Ja det är ju inga tvivel om att denna människa kommer neka till graven iallafall, noll samvete. Bara hoppas att hon till en hög grad handlat i affekt nu och således lämnat spår.

Men med all skit som hon lyckats slinka undan med innan blir man ju orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in