2017-09-07, 19:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Tycker mig minnas att Johanna sa att Göran var alkoholdement och dödssjuk - han var på väg att dö. Det var ingen annan som vetat om hans dödsdom, men Johanna ha fixat dödshjälp av barmhärtighet för att göra pinan kort för pappa. Det kan väl inte klassas för mord? Mamma Anki blev tvungen att följa med i döden eftersom hon inte skulle klara sig utan maken. Tyvärr gick det inte riktigt som planerat eftersom mamman klarade sig, men ändå lyckades Johanna skratta nöjt ute bland festglada människor på Eskilstuna Parkfestival samma dag som polisen lämnade dödsbeskedet.
Genetic License to kill?
Ett av JMs otaliga brev:
" Min farmor skjöt min farfar pga att han hade strupcancer. Min farmor har alltid sagt till mig "Ingen Johanna får dö utav sjukdom". Som en häxa. Kanske hade jag skjutit min pappa, det kanske var därför jag ville ha en pistol?!"
Citera
2017-09-08, 02:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Att man syns på en Lexbase-slagning behöver inte innebära att man är kriminell. Hon förekommer ju som vittne i sin mammas åtal. Begär ut handlingarna från Eskilstuna eller Västerås Tingsrätt, så får du svar på varför hon förekommer i Lexbase. Antingen har hon domslut på egen kriminalitet eller så handlar det om att hon är vittne eller målsägande.
Alla tre Blomsterlundbarnen ska finnas i belastningsregistret vilket innebär att de dömts.
Inte så förvånande med deras usla uppväxtförhållanden med uslaste mamman ever.

AB framstår som den som klarat sig bäst från JM:s inverkan, framstår som vettig och rakryggad.
Har lyckats att distansera sig från mördarmamman.
AB har ett strafföreläggande vilket innebär att hon har erkänt brott som skulle ha gett villkorlig dom om det gått vidare till rättegång.

OT kanske men det är lite udda att döttrarna AB och JB har samma mellannamn;
Elsie Elisabeth.
Citera
2017-09-08, 02:50
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Jösses Amalia ... nu har även jag lyssnat på hennes öronbedövande pinsama vittnesmål - va fasen!! Redgigerat - utalat bokstav för bokstav är ju inte ens ett ord - gränspsykotisk- ett symptom de går inflation i, forskning- dags att lägga upp exakt vilken forskning. Textboksfall- ungeför där kräktes jag nästintill.

Vad är det för liv om en färddator? Är inte det något dom kollat?

Varför tar inte åklagaren upp - du säger ju till dina barn att du kan ta det, skyll på mig - varje gång hon säger att hon är oskyldig? Istället gör hon ju för faen precis tvärtom

Hennes far har varit hennes räddare och han jävlar skönmålas som guds allmäktige gång på gång för att sedan få kniven i ryggen för han förgrep sig på henne? Lord have mercy

Det är barnmisshandel, strider mot barnperspektivet bla bla fucking bla! Alltså vad tror hon, ingen som berättade för fröken pimpinett vad häkte, misstanke om mord, fängelse innebär? Att det är inte 5⭐️ Jävla Hilton som VI betalar. (VI skall fan ha valuta för våra slantar så se till att stanna inne)
Alltså Can't do the time, don't do the crime detvär ju precis pga av barnperspektivet man burat in henne? Vore jävligt bra om någon käck kunde informera fröken bakvänd "psykolog" denna imminenta lilla detalj.

För någon som är så himlans satans ekonomisk å inte minns en det ena från det elfte får hon oss alla andra att framstå som potentiella finansministrar för i jesu namn.

Vet att allt detta är skrivet men luften gick lixom ur mig. Herre maj gaad
Ja, man blir nästan mållös, orden tar slut....
Hon slänger ur sig ett massivt antal lögner och påhitt. Tror inte ens att hon själv tror att hon är trovärdig alla gånger. Grejen är att hon inte verkar bry sig. Är kvantitet, inte kvalitet som gäller för henne, hennes historier och sidospår. Hon tycker nog ibland att det räcker att hon fått sitt sagt - trovärdigt eller inte - så länge det inte kan motbevisas kan vilka fantasier och påhitt som helst vara sanna, enligt henne. När hon motbevisas så rycker hon bara på axlarna och förklarar lögnen med att hon nog fick en släng av en gränspsykos eller att det är någon annan som ljuger. Typ.
Citera
2017-09-08, 03:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade.
Det är självklart så att JM informerade JB, JJ och DB om de 8 miljonerna hon kalkylerade med. Pengarna finns, bara dom hjälper henne med att ta livet av Aki. (Mina spekulationer, men jag tror de är sanna.)
De "känslor" hon själv är mest bekant med är känslorna av girighet, avundsjuka, hat, maktbegär och egoism. Dessa lågt stående känslor försöker hon applicera på sina tilltänkta medhjälpare till morden.
Hon försöker få dem att tänka ungefär som hon gör - men utifrån dem själva.
Hon skräddarsyr sin manipulation över dessa så det bäst ska matcha deras egna egoistiska tankar, värderingar, planer och även rädsla. BORT med eventuella samveten, tänk på framtiden, tänk på dig själv.

Hatet använder hon i sina lögner och förtal över tilltänkta offren.
Blir liksom liiite enklare då, att ens börja tänka tanken.
Pengabelöning hägrar, framtiden ska säkras.
Girighetens triumfer ska firas, de moraliska spärrarna släpper.

JM är nog en riktig djävul på att få med sig sina klanmedlemmar, hon vet vilka svagheter hon skall utnyttja. För att få det HON vill ha.
För i slutändan handlade det alltid om vad HON själv skulle ha, även om hon fick dem att tro att de gjorde det för sitt egets bästa.

Jobbigt uppvaknande för dessa.
Tror dock inte att alla riktigt vaknat än.
Än så länge är det nog bara MR.
Citera
2017-09-08, 07:46
Medlem
Jag har nu lyssnat på förhören med LI. I det andra förhöret (där man pratar om Pangelius) är hon helt förstörd, gråtfärdig flera gånger. Hon berättar om ett mail hon fått av JM:
"Vi är ganska många här som tycker att du inte har ställt upp för en kollega som har blivit utsatt. Jag hoppas att du inte blir nästa mål men jag tror tyvärr att du blir det."
Efter detta mail kommer "hot-SMSen" o senare misshandeln, LI blev (såklart) rädd.

Redan under våren -16 pratar JM om att de kanske ska sälja företaget. De hade ca 30 placeringar i juni. Huset i Filipstad ägde JM tydligen tillsammans med Calle, han hade betalat mest för huset. Sen fattar jag inte om Pangelius köpte det eller ej, bolaget ägde i varje fall 2 fastigheter, Arbogahuset + ?.

Sen dribblar hon lite ang stödboendet i Arboga. Det startades tydligen redan i början av november och stängdes någon gång i januari. Stödboende existerade inte (som alternativ till HVB) förräns from 160101 så lite dåliga bortförklaringar där tycker jag. LI tog in en strategikonsult direkt när sexskandalen kommit ut och de hade ett möte med JM veckan efter (där JB var med).

Hon menar att JM blev alltför personlig med klienterna. Som t ex S*amir och N*aser. De blev skickade tillbaka till sin hemkommun när Arbogahemmet stängdes ner. När LI o JM var till Gbg hade JM stämt träff med dem på stationen (o försökte sedan få dem tillbaka till Etuna vet vi ju nu).
Citera
2017-09-08, 09:04
Medlem
Reimers avatar
Kollade med TR i Västerås, inget överklagande har inkommit än, de har ju tid på sig tills på måndag så det lär ju komma ett från Johanna Möller i alla fall, frågan är ju hur Rajabi ställer sig till den dom han fått.

Och den stora frågan som intresserar mig mest, kommer Johanna Möller att byta advokat eller blir det AH som kör racet i HR också?
Citera
2017-09-08, 09:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kollade med TR i Västerås, inget överklagande har inkommit än, de har ju tid på sig tills på måndag så det lär ju komma ett från Johanna Möller i alla fall, frågan är ju hur Rajabi ställer sig till den dom han fått.

Och den stora frågan som intresserar mig mest, kommer Johanna Möller att byta advokat eller blir det AH som kör racet i HR också?

Har inte hört en knyst om att Mördar-Johanna skulle ha bytt advokat, men hon kanske inte har lyckats med att smuggla ut något mer brev Men vet att rubriker vid domen löd VI kommer att överklaga, och då drog jag slutsatsen av att AH kommer att fortsätta
Citera
2017-09-08, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Har åklagarna fått in den omtalade inspelningen av Johannas säregna röst, så kanske det inte är lönt för henne att överklaga? Möjligen en utopi, men inte helt osannolik i denna förunderliga mördarhistoria.

Ingen ny advokat kan förändra domen livstid i föräldrafallet och frågan är om Johanna törs ta risken att försöka manipulera en ny person? Lite insikt kanske hon har om sin omöjliga situation. Dessutom kan hon riskera att få betala ur egen ficka om hon ska börja "konstra" med egna önskemål om ny advokat.
Citera
2017-09-08, 13:08
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Har åklagarna fått in den omtalade inspelningen av Johannas säregna röst, så kanske det inte är lönt för henne att överklaga? Möjligen en utopi, men inte helt osannolik i denna förunderliga mördarhistoria.

Ingen ny advokat kan förändra domen livstid i föräldrafallet och frågan är om Johanna törs ta risken att försöka manipulera en ny person? Lite insikt kanske hon har om sin omöjliga situation. Dessutom kan hon riskera att få betala ur egen ficka om hon ska börja "konstra" med egna önskemål om ny advokat.
Kan det bli så att Johanna inte överklagar nu och förväntar sig ett "Linna" ärende som skall ge henne miljoners miljoner om ett par år? (När hon i sina drömmar tänker att då bevisas det att hon är oskyldig pga av optiker och colaburk samt hennes personlighet som bullbakande mamma.)
Citera
2017-09-08, 13:59
Medlem
Bewitcheds avatar
Funderar på varför överklagan inte är inne? vad är de dom inväntar från utomlands?

Men alltså kan det vara så att att de begärt utlåtande från läkaren i Egypten? Menar Aki sa väl själv att han varit hos en läkare där? Då borde man väl kunna få det avfärdat eller bekräftat gällande sprutan?
Citera
2017-09-08, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Funderar på varför överklagan inte är inne? vad är de dom inväntar från utomlands?

Men alltså kan det vara så att att de begärt utlåtande från läkaren i Egypten? Menar Aki sa väl själv att han varit hos en läkare där? Då borde man väl kunna få det avfärdat eller bekräftat gällande sprutan?

Det räcker att den kommer in på måndag, från domen:
HUR MAN ÖVERKLAGAR, se bilaga 14 (DV 400)
Till Svea hovrätt ställt överklagande skall ha kommit in till tingsrätten senast den
11 september 2017
Citera
2017-09-08, 16:19
Medlem
Nu har överklagan från JM lämnats in, från Expressen:
Johanna Möller överklagar livstidsdomen.
– Jag har lämnat in överklagan och nu blir det förhandling i hovrätten inom kort, säger Arbogakvinnans advokat Amanda Hikes.
Möller är dömd i tingsrätten för främst mord, mordförsök och anstiftan till mord.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in