2016-08-13, 23:51
Medlem
Må så vara, eller kan va.
Har dock hittat info om att sambon (aki olavi p**sila) Hade en restaurang som heter Joline's Kebaberian. Den är såklart nedlagd nu, men kunde inte se andra bolagsengagemang när jag googlade.
Men den kan ju bero på att han är avliden..
Citera
2016-08-13, 23:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Må så vara, eller kan va.
Har dock hittat info om att sambon (aki olavi p**sila) Hade en restaurang som heter Joline's Kebaberian. Den är såklart nedlagd nu, men kunde inte se andra bolagsengagemang när jag googlade.
Men den kan ju bero på att han är avliden..

Jo denna Johanna hade enligt allt om bolag då intresse i kebab innan 2015 när nu det fanns mycket pengar att tjäna som asylbaronnesa. De tjänade liksom miljoner och åter miljoner på bara några månader där.
Citera
2016-08-14, 00:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Nej, meddelarfriheten betyder att offentligt anställda har rätt att snacka med media utan risk för repressalier.
http://www.svenskpolis.se/Artikelark...och-sekretess/

Nämen...svenskpolis.se....med Eliasson som chef?!?! ("skämmes tammefan" ) för att använda just den källan.

Det beror väl på vad för typ av repressalier som avses, det som vanligtvis avses är väl repressalier från de som har legala tvångsmedel till förfogande, d.v.s. myndigheter och då är det efterforskningsförbudet som är relevant men det kan ju brytas om brott mot tystnadsplikt där kvalificerad sekretess råder misstänks och detta är åtalbart eller annat rättsligt motiverat ingripande. Men inte för att jävlas i största allmänhet eller driva någon kampanj om något annat.
Citera
2016-08-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Anhörig till BO, BO = mannen som var död i huset med den skadade kvinnan (som är modern?)? Var det inte skadade kvinnans make, d.v.s. fadern?

Fast vissa artiklar är långt ifrån tydliga, jag blev förvirrad av en text där de refererade tillbaka till drunkningsolyckan och då i samma artikel verkar benämna den jag antar vara JM som 40-åringen för att i nästa stycke vara 41-åringen. Jag uppfattade först att det var olika personer som avsågs.
Jag vet inte om den skadade kvinnan är JMs mor. Den döda mannen var dock, såvitt jag förstår, hennes far. 41 åringen som enligt media är av intresse för utredningen har haft anknytning till den numera döda mannen. Jag har inte läst någonstans att 41 åringen skulle vara en anhörig till den döda. Anknytning kan betyda t.ex vän, bekant, affärspartner osv.
Citera
2016-08-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo denna Johanna hade enligt allt om bolag då intresse i kebab innan 2015 när nu det fanns mycket pengar att tjäna som asylbaronnesa. De tjänade liksom miljoner och åter miljoner på bara några månader där.

Inget direkt skvaller som kommit upp om JM, Tänkte närmst på att de borde ju finnas någon i tråden som har något mer konkret att komma med gällande hon som person?
Menar hur hon är? Förutom att hon uppenbart är väldigt intresserad utav saker som involverar pengar och verkar vara en smula instabil psykiskt.

Skulle också vara intressant att få reda på saker runt om familjen, hur var B.O som personer? Stack det i ögonen på folk att de hade det uppenbart gott ställt? Familjesituation?
Citera
2016-08-14, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

På kebaberiet? Var det engagemang i kedjamed flera kök/restauranger eller som underleverantör ("intresse" är rätt intetsägande) eller på köparsida?
Citera
2016-08-14, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag vet inte om den skadade kvinnan är JMs mor. Den döda mannen var dock, såvitt jag förstår, hennes far. 41 åringen som enligt media är av intresse för utredningen har haft anknytning till den numera döda mannen. Jag har inte läst någonstans att 41 åringen skulle vara en anhörig till den döda. Anknytning kan betyda t.ex vän, bekant, affärspartner osv.

Den som dog nu är anhörig och den som dog förut (drunknade) har anknytning till 41 åringen men benämns familjemedlem (anhörig) till dem som nu dött och skadats. Var drunknade svåger till 41 åringen?
Citera
2016-08-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Utveckla gärna hur du tänker kring detta. Kan bara vara uppfriskande att höra annat än alla de spekulationer som nu cirkulerar i tråden, spekulationer som i det stora hela endast bygger på agendasättande journalistik.

Har egentligen redan gjort det, särskilt i posterna 492 och 535. Jag tror detta är ett klassiskt rån av äldre personer med förmögenhet, på landet så att säga. Får intrycket av att modern torterats. Tjuvarna kan ha fått upp ögonen för G*ran i samband med skriverierna runt dotterns verksamhet, genom tidningsartiklar eller genom kontakter i bekantskapskretsen. Dottern fungerar ju som en utmärkt avledningsmanöver. Jag skulle söka mördarna bland kända brutala brottslingar. Av intresse är även hur de tog sig dit. Har en båt stulits runt Hjälmaren? Bil?

JM är bara för spektakulärt för mig.
Citera
2016-08-14, 00:20
Medlem
Citat:
Den som dog nu är anhörig och den som dog förut (drunknade) har anknytning till 41 åringen men benämns familjemedlem (anhörig) till dem som nu dött och skadats. Var drunknade svåger till 41 åringen?

Hjälmaren hette det väl? Och skulle visst ligga i nära ankytning till huset där mordet nu begicks.
Och B.O som mördats dotter JM var sambo med den drunknade mannen.
Detta hände i augusti 2015.
Citera
2016-08-14, 00:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
På kebaberiet? Var det engagemang i kedjamed flera kök/restauranger eller som underleverantör ("intresse" är rätt intetsägande) eller på köparsida?

Hon ar med i ett Kebab företag enligt allabolag.se. Sedan då hösten 2015 såg hon de riktigt stora pengarna och startade ett hem för ensamkommande.
Citera
2016-08-14, 00:37
Medlem
Hittade denna artikel. Finns även bild på BO. (Göran)
Står även i den lilla blå rutan att han har två barn Johanna och Ulrika.

http://ekuriren.se/jobbpengar/1.3684...esigner-satsar
Citera
2016-08-14, 00:42
Medlem
Citat:
Så har jag inte tolkat det. Men kanske har jag inte läst allt som skrivits om detta. I vad jag läst i media beskrevs den drunknade som anhörig till mannen som nu har dött. Av tråden framgår att han var JMs sambo eller make, dvs svärson till mannen som nu har dött.Vem 41 åringen är vet jag inte men eftersom det skrivits om att hen har en anknytning till den nu döda mannen och har inte beskrivits i som anhörig till honom så uppfattar jag hen som mer perifer. Alltså inte som medlem i familjen. När det gäller detta fall i övrigt så bör väl den skadade kvinnan kunna berätta för polisen om vem som dödade hennes make, iaf om hon själv inte var delaktig i dådet.
Senast redigerad av nantale 2016-08-14 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in