2016-08-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Noterat att det inte finns någon Ferrari skriven på den adressen. Den har troligen sålts alternativt givits bort / placerats på målvakt.

Leasing.
Citera
2016-08-17, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skattejurist
Lite funderingar från en ex Polis.
Har inga kontakter kvar inom den sektorn så jag kan inte delge info inifrån.
Dock undrar jag varför hon åker till Arlanda? Varför lämnar hon huset i det skick som det var med massor av spår att gå vidare på?
Om hon planerat mordet så borde hon också tänkt på hur hon skulle få det att se ut som om hon inte gjort det.
Alltså tänt eld på allt för att dölja spåren.
Sen att åka till Arlanda när hon förmodligen insett att hon är misstänkt. inget sjukhus har ju lämnat uppgifter om var hennes mor är, förmodligen för att polisen sekretessbelagt den uppgiften.
Varför tog hon inte bilen ner på kontinenten med ett flyg från Kroatien eller liknande?
Hade hon lämnat mobilen på i Eskilstuna eller var hon nu bodde så hade man inte misstänkt att hon skulle iväg och resa. Nu var det enkelt för Polisen att gripa henne och hennes "pojkvän".
Med anledning av dessa frågetecken tror jag att hon inte gjort själva mordet men säkerligen nämnt det för "pojkvännen" som ett alternativ. Sen gick det överstyr och hon visste inte vad hon skulle ta sig till. Och trodde att en enkel till Thailand skulle lösa problemen tillfälligt. Eller har någon träffat henne den senaste tiden och märkt hur hon varit?
Blir intressant att läsa förundersökningen men förmodligen är hon anstiftaren med motiv som bakgrund. Utföraren? Vet ej, krävs mycket psykisk sjukdom för att mörda sina föräldrar. Jag tror inte hon är så störd.
Mördade hon sin förra make?
Säkerligen anstiftaren men tillräckligt slug att ordna någon form av alibi eftersom utredningen lades ner. Motivet var ju klart, försäkringen.
Som sagt, vet inget, bara spekulationer.

Förstår dina tvivel. Om hon är så störd som hon måste vara, om hon gjort allt hon misstänkts och misstänks för, borde hon ha omhändertagits eller åtminstone stått under förmyndarskap. Fast samhället fungerar ju dåligt ibland. Får intrycket av ett lååångt spår med tokigheter, som sammantaget ger en helt sinnessjuk bild. Psykopatvarning.
Senast redigerad av Refraktor 2016-08-17 kl. 02:07.
Citera
2016-08-17, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Leasing.

Sant.
Citera
2016-08-17, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Även om du inte vill berätta exakt vad det gäller så vore det kul att veta vad du menar med ordet "störande"?

Vill man bara vill döda någon och försvinna fort, så skjuter man personen i huvudet och lägger benen på ryggen.
Vill man att någon ska lida, så utför man inte brottet på samma sätt.....
Senast redigerad av Orientexpressen 2016-08-17 kl. 02:15.
Citera
2016-08-17, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orientexpressen
Vill man bara döda någon och försvinna fort, så skjuter man personen i huvudet och lägger benen på ryggen.
Vill man att någon ska lida, så utför man inte brottet på samma sätt.....

Nog föreföll det som om modern torterats vilket tydde på att avsikten var att få tillgång till något inlåst eller gömt alternativt ett personligt motiv eller en markering.

Edit: tror på flera GM.
Senast redigerad av Refraktor 2016-08-17 kl. 02:17.
Citera
2016-08-17, 02:19
Medlem
Citat:
Nog föreföll det som om modern torterats vilket tydde på att avsikten var att få tillgång till något inlåst eller gömt alternativt ett personligt motiv eller en markering.

Mig veterligen inte inlåst, personligt motiv. Personligt och ekonomiskt.
Citera
2016-08-17, 02:25
Medlem
Citat:

Edit: tror på flera GM.

Enligt mina källor var JM den drivande, dock inte den som utförde brottet. Därav 2 MGM.
Som jag skrev den 9/8 "kan polisen bevisa det som har hänt kommer många att höja på ögonbrynen när allting kommer ut... "
Citera
2016-08-17, 02:32
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange500
Till Thailand, 2 veckor efter att hennes far mördats

Kan man mörda sin pappa så kan man nog åka till Thailand också.
Citera
2016-08-17, 02:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Dock undrar jag varför hon åker till Arlanda? Varför lämnar hon huset i det skick som det var med massor av spår att gå vidare på?
Om hon planerat mordet så borde hon också tänkt på hur hon skulle få det att se ut som om hon inte gjort det.
Sen att åka till Arlanda när hon förmodligen insett att hon är misstänkt. inget sjukhus har ju lämnat uppgifter om var hennes mor är, förmodligen för att polisen sekretessbelagt den uppgiften.
Varför tog hon inte bilen ner på kontinenten med ett flyg från Kroatien eller liknande?
Hade hon lämnat mobilen på i Eskilstuna eller var hon nu bodde så hade man inte misstänkt att hon skulle iväg och resa. Nu var det enkelt för Polisen att gripa henne och hennes "pojkvän".
Med anledning av dessa frågetecken tror jag att hon inte gjort själva mordet men säkerligen nämnt det för "pojkvännen" som ett alternativ. Sen gick det överstyr och hon visste inte vad hon skulle ta sig till. Och trodde att en enkel till Thailand skulle lösa problemen tillfälligt. Eller har någon träffat henne den senaste tiden och märkt hur hon varit?
Blir intressant att läsa förundersökningen men förmodligen är hon anstiftaren med motiv som bakgrund. Utföraren? Vet ej, krävs mycket psykisk sjukdom för att mörda sina föräldrar. Jag tror inte hon är så störd.
Säkerligen anstiftaren men tillräckligt slug att ordna någon form av alibi eftersom utredningen lades ner. Motivet var ju klart, försäkringen.

Jo bara sådär till Thailand kunde väl sköts bättre med då givet bil först och sedan flyg från annat land. En europeisk arrestorder tar väl lite tid att fixa. Dock om hon nu visste att hon inte var efterlyst (men bara en tidsfråga innan de fattar) så kanske den lösningen är då den bästa att testa med. Åker hon nu fast så var det vara en vanlig semesterresa (lättare att förklara än om hon satt sig i en bild och bränt iväg och därefter blivit stoppad nera på kontinenten) men planen är då att från Thailand sedan försvinna för gott. Själva ordern om anhållan ska enligt Expressen skett tidigt på tisdagen och då kan man misstänka då att hon haft span på sig och de nu märkt att hon packat och dragit till Arlanda och sedan bums fixat order om anhållande.
Citera
2016-08-17, 03:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det här är min teori. JMs pojkvän, 18-åringen, är mannen som hon hade sex med i filmen som lämnades till media. Han är alltså en av de två så kallade flyktingpojkarna som anmälde henne. JM berättade själv att det fanns ömsesidig attraktion mellan dem två. Det blev en fnurra i tråden som varade för en tid men kärleken vann, tror jag.
Det är därför media skriver att 18-åringen "figurerade" i utredningen om misshandeln av flyktingpojkarna, där en 25-årig man var MGM. Han figurerade ju som BO. Kanske var JM på väg till Thailand när hon greps men om 18-åringen var på väg måste han ha skaffat sig ett falskt pass.
JMs flyktingpojkar var asylsökande, och det är omöjligt för afghanska asylsökande att resa via Arlanda till Thailand även om de skulle ha afghanska pass.

Jag är övertygad om att du är långt ute i det blå nu. I så fall skulle hon med vad vi med allra största säkerhet misstänker, ha skickat sin svärson till att misshandla denna pojkvän. Knappast va?

Däremot är jag lite fundersam över vem denna 18-åring är. Jag skulle inte bli så förvånad om det var en 25-åring i stället.
Citera
2016-08-17, 03:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Om du är expolis så borde du väl veta att folk som JM (dålig impulskontroll, gränsöverskridande, manipulativ) sällan är de som är smarta nog att iscensätta det perfekta brottet. Helt logiskt att hon grips på Arlanda i något slags eskapistiskt skimmer och inte, som du föreslår, sitter i en stulen bil i höjd med Hamburg just nu medans batteriet i telefonen nyss har laddat ur i Arboga, Esilstuna, Stockholm eller var hon nu bor.
Citera
2016-08-17, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Om du är expolis så borde du väl veta att folk som JM (dålig impulskontroll, gränsöverskridande, manipulativ) sällan är de som är smarta nog att iscensätta det perfekta brottet. Helt logiskt att hon grips på Arlanda i något slags eskapistiskt skimmer och inte, som du föreslår, sitter i en stulen bil i höjd med Hamburg just nu medans batteriet i telefonen nyss har laddat ur i Arboga, Esilstuna, Stockholm eller var hon nu bor.

Du kan ha helt rätt, hennes märkliga förklaringar till sexfilmen tyder ju på att hon är en fullständig mytoman. Hon kanske trodde i sin enfald att ingen skulle misstänka henne för inblandning i morden?
Blir intressant med förundersökningen, där framgår datum för anhållan, eventuell begäran till interpool etc. Förr kunde det ta lång tid att få en europeisk arresteringsorder, flera dagar men idag ligger det mesta online. Går fort att utfärda en EU arresteringsorder. Hur snabbt kan jag dock inte få uppgift om, det är lite maniana i vissa länder... ska man fly så gör det via båt från Grekland eller Portugal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in